ΕΥΧΗ

Ό,τι είναι ο νους και η καρδιά για τον άνθρωπο, είναι και η Ελλάδα για την οικουμένη. Βόλφγκανγκ Γκαίτε (Γερμανός ποιητής και φιλόσοφος 1749-1832)

31 Ιανουαρίου, 2017

Νότα Κυμοθόη "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" Δοκίμια

Νότα Κυμοθόη "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" Δοκίμια
                                                 Βιβλίο
Εκδόσεις" Οι Αινιάνες" 

Νότα Κυμοθόη :Σύντομο Βιογραφικό
Λογοτέχνης και Ζωγράφος

*Ζωγραφίζω από μαθήτρια στο Γυμνάσιο, φιλοτεχνώντας σκηνικά για τις θεατρικές 
παραστάσεις στα σχολεία της περιοχής.
Πήρα μαθήματα από τον Γ. Τσαρούχη, όπου διδάχτηκα "σκιά και φως" . 
Στην Ιταλία και στα Μεγάλα Μουσεία Ελλάδας, Ευρώπης και Αμερικής, 
έκανα μόνη μου μαθητεία και σπουδή. 
Παρακολούθησα 1 χρόνο το εργαστήρι του Δημήτρη Μυταρά στη Σχολή Καλών Τεχνών,
 με άδειά του. Από τον Παναγιώτη Τέτση διδάχτηκα σε ελάχιστα μαθήματα χρώμα
 καθώς κι από άλλους σπουδαίους ζωγράφους δέχτηκα συμβουλές.
*Έχω παρουσιάσει ατομικές κι ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό
κι έργα μου κοσμούν τους χώρους πολλών φιλότεχνων. 
Οι εμπνεύσεις μου είναι κυρίως από την Ποίηση.
* Επίβλεψη και συνδιοργάνωση με το Πανεπιστήμιο Πάτρας το 1995 
ανοιχτό εργαστήρι ζωγραφικής για τα παιδιά, στην Πάτρα
*Ίδρυσα το Εργαστήρι Ζωγραφικής στον Υμηττό (2000-2010),
όπου δίδαξα ζωγραφική σε παιδιά και ενήλικες.
*Έχω φιλοτεχνήσει εξώφυλλα για Λογοτεχνικά βιβλία πολλών Ποιητών.
*Τα έργα μου α) "Αστερόεντα δέντρα" αποτέλεσαν εξώφυλλο 
στο πρόγραμμα διακοπών (Χειμώνας ΄95 του ταξ. γραφείου Ακάδημος). 
β) "Ο Έφηβος" συμπεριλήφθηκε στο βιβλίο μελέτης της Α΄Λυκείου 
του Γενικού Λυκείου Σπάρτης με θέμα ΕΦΗΒΕΥΩ και με την επίβλεψη της
καθηγήτριας κας Μαρίας Δεμοιράκου.
γ) "Τα ηλιοτρόπια" περιλαμβάνονται στην μελέτη σχολείου στα Μελίσσια
του νομού Αττικής.

Βιβλία:
1)"Φως και Σκοτάδι" Ποίηση εκδόσεις Διογένης 1990
2)"Οιμωγές" Ποίηση εκδόσεις Διογένης 1991
3) "Δίψα και Σιωπή" εκδόσεις Διογένης 1991
4) " Ιύζουσα νήσος" Ποίηση εκδόσεις ΑΘΗΝΑ 1995
5) "ΛΕΥΚΩΜΑ ΄95" Ζωγραφική Ν. Κυμοθόη, εκδόσεις Ακάδημος 1995
6) "Ερώ" Σύγχρονη Ελληνική Ποίηση, εκδόσεις Ιωλκός 1999
7) "Η Δρασκελιά του Ήλιου- Ο Επίγειος Θεός της Ινδίας 2002, 
εκδόσεις Χρήστος Ε.Δαρδανός
8) "Ελάτεια Λοκρίδος" Ιστορική Αναδρομή, ανάτυπα αριθμημένα το 2004
9) "Ελάτεια Λοκρίδος" Ιστορική Αναδρομή, έκδοση 2004
10) "Η Λύτρωση" Αληθινή Ιστορία, εκδόσεις Ίαμβος 2006
11) "Η Λύτρωση" Αληθινή Ιστορία, εκδόσεις Ίαμβος 2007 β΄ έκδοση
12) "Μάτια Χλόης" Ποίηση εκδόσεις ΑΘΗΝΑ, 2009
13) "Το Λ των λέξεων και του Λόγου (Δοκίμια) αυτοέκδοση αριθμημένη, 2009
14) "Το Ιερό Ποτάμι" Ποίηση, εκδόσεις ΑΘΗΝΑ, 2010
15)ΜΑΤΙΑ ΧΛΟΗΣ ΠΟΙΗΣΗ, ηλεκτρονική στο ιντερνέτ
16) "Το Λ των λέξεων και του Λόγου (Δοκίμια) εκδόσεις "Οι Αινιάνες", 2017

Εκθέσεις:
1) 1992: Ατομική, "Ζωγραφική Προσέγγιση σ΄ένα Ποίημα", 
εμπνευσμένη δουλειά μου, από το Άξιον Εστί του Ελύτη,
 Αίθουσα Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσός, Αθήνα
2) 1992: Ατομική, Αγ. Παρασκευή "Πνευματική Εστία Τ. Τρανούλη"
3) 1993: Ομαδική, Ελάτεια Λοκρίδος, Στα πλαίσια του Α΄Αρχαιολογικού Συνεδρίου
στην Ελάτεια, υπό την αιγίδα του ΥΠΟ και διοργάνωση από την κα Μαρία Λαϊνά.
4) 1993: Ομαδική, Μουσείο Μπουζιάνη, Δάφνη
5) 1994: Ατομική,"Ζωγραφική Προσέγγιση σ΄ένα Ποίημα" από Ποίηση:
 Καβαδία, Σεφέρη, Ελύτη, Θεογονία Ησιόδου, στον "Παρνασσός", Αθήνα
6) 1994: Ατομική, "Θέμα Χριστούγεννα", Hotel Mare Nostrum, Βραυρώνα Αττικής
7) 1995: Ατομική, "Ζωγραφική Προσέγγιση σ΄ ένα Ποίημα" από τη Θεογονία Ησιόδου, 
Γιάννη Ρίτσου, Οδυσσέα Ελύτη, στο Μέγαρο Λόγου και Τέχνης,
 Αίθουσα Θωμόπουλου, Πάτρα
8) 1995: Ομαδική, Πύργος Δουκίσης Πλακεντίας, Πεντέλη Αττικής
9) 1995: Ομαδική,Λισαβώνα Πορτογαλία, θέμα "δέντρο ζωής"
10)1997: Ομαδική, Υμηττός (Πνευματικό Κέντρο Δημαρχείο Υμηττού) 
στα πλαίσια της γιορτής για την μητέρα, Αττική
11) 1999: Ομαδική, Ζάππειο Μέγαρο 5η Πανελλήνια έκθεση Ζωγραφικής- Γλυπτικής
12) 1999: Ομαδική, 1ο Φεστιβάλ Αστρολογίας κι εναλλακτικών δρόμων
 (διοργάνωση απ΄το περιοδικό Astra και Όραμα), θέμα "Πλανήτες", Αθήνα
13) 2000 -2010: Μόνιμη έκθεση στο Εργαστήρι Ζωγραφικής, Υμηττός, Αττική
14) 2000: Ομαδική, Κέντρο Τέχνης "Θάνος Τράγκας", Αθήνα
15) 2005: Ομαδική, "Παναιτώλιο Νέας Ιωνίας" Ιωνικές Μέρες 2005, Αττική
16) 2008: Ομαδική, Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά, με θέμα " Περιβάλλον" 
υπό την αιγίδα της Unesco, Αττική
17) 2009: Ομαδική, Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά, με θέμα " Ελιά",
 υπό της αιγίδα της Unesco, Αττική
18) 2009: Ομαδική, Hotel Hilton, υπό την αιγίδα της Unesco, Αθήνα
19) 2016: Ομαδική, Δημοτική Πινακοθήκη Λαμίας, Αίθουσα Αρχαίας Αγοράς, 
υπό την αιγίδα του Ομίλου Φθιωτών Λογοτεγνών και Συγγραφέων 
στα πλαίσια του 2ου Φεστιβάλ Λογοτεχνικού Βιβλίου.

Έχουν κυκλοφορήσει σειρά από καρτ ποστάλ έργων μου: 
α) ζωγραφικής και β) από εικόνες αγιογραφίας μου.
Το 1995 κυκλοφόρησε το βιβλίο "ΛΕΥΚΩΜΑ ΄95 Ζωγραφική Ν. Κυμοθόη"
 με 12 έργα ζωγραφικής μου εντός, μαζί με Ποίηση( ένα για κάθε μήνα του έτους)
και 1 έργο μου στο εξώφυλλο, που ανήκει σε συλλέκτη στην Ιταλία,
 (σύνολο 13 έργα ζωγραφικής μου).
Υπάρχουν κριτικές από εφημερίδες και περιοδικά, πολύ καλές
 καθώς και μια συνέντευξη από την πρώτη μου έκθεση στην Ελλάδα το 1992.
Έργα μου μπορείτε να δείτε στην Ιστοσελίδα
http://artnotakymothoe.blogspot.com
Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

28 Ιανουαρίου, 2017

Νότα Κυμοθόη "Κυκλάμινο"

                                                      φωτογραφία της Νότας ΚυμοθόηΆδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .


Νότα Κυμοθόη "Κυκλάμινο"

Ο Ιανουάριος έδειξε όλη του τη δύναμη και με το αγνό του χιόνι και τις παγωνιές φανέρωσε την εποχή του Χειμώνα, εξ΄άλλου η καρδιά του είναι, αλλά το μικρό κυκλάμινο του χαμογέλασε κι άνθισε!!!

Νότα Κυμοθόη "Κυκλάμινο"/Roumelh/photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

© Nότα Κυμοθόη

18 Ιανουαρίου, 2017

Νότα Κυμοθόη "Ο ΑΙΣΩΠΟΣ"

Νότα Κυμοθόη "Ο ΑΙΣΩΠΟΣ"Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .
Ο Αίσωπος, είναι ένας αρχαίος Θραξ (κατά τον Αριστοτέλη) Έλληνας παραμυθάς ή μυθοποιός, όπως χαρακτηρίστηκε του 6ου π. Χ. αιώνα. Ζούσε στην Έφεσσο και καταγόταν από πολύ φτωχή οικογένεια και λέγεται πως ήταν βοσκός σε έναν πλούσιο κτηματία της εποχής εκείνης. Μια μέρα είδε τον επιστάτη του να χτυπάει δυνατά ένα ζώο κι έτρεξε να το βοηθήσει. Ο επιστάτης θύμωσε με αυτήν του την πράξη, τον κατηγόρησε στον πλούσιο κτηματία κι εκείνος για ν΄ αποφύγει τους μπελάδες στο κτήμα του, τον πούλησε ως δούλο στην αγορά. Τον αγόρασε ένας σοφός Δάσκαλος από τη Σάμο ο Ξάνθος, για το έξυπνο βλέμμα του. Έτσι λοιπόν έτυχε να ταξιδεύει μαζί με το σοφό Σάμιο Δάσκαλο σε διάφορα μέρη και ν΄ ακούει τις διδασκαλίες του. Αργότερα ο Ξάνθος τον πούλησε στον επίσης Σάμιο σοφό Ιάδμονα. Ο Αισωπος είχε αποκτήσει σοφία και εκτιμώντας ο Ιάδμων το πνεύμα του τον άφησε ελεύθερο.
 Για να επιβιώσει ο Αίσωπος, έλεγε ιστορίες δημοσίως, για την αποφυγή του κακού και των κακών πράξεων, για την αποφυγή της βίας και της απάτης, δίδασκε τις αρετές και την αποφυγή της προδοσίας και του ψεύδους, την αποφυγή της πλεονεξίας και της πονηριάς, την αποφυγή της ματαιοδοξίας και της αλαζονείας, την αποφυγή της αυθαιρεσίας και την αποδοκιμασία της ψευδορκίας. Όλες του οι ιστορίες ήταν μικρές και απλές που κατέληγαν στο τέλος σ΄ένα ηθικό δίδαγμα. Οι άνθρωποι του έδιναν φαγητό και μέρος να κοιμηθεί κι όταν μάθαιναν πως ήρθε στα μέρη τους, έτρεχαν να τον συναντήσουν και ν΄ακούσουν τις ιστορίες του. Όλες οι διηγήσεις του έχουν χάρη και ομορφιά και είναι παρμένοι μέσα από την καθημερινή ζωή των ανθρώπων, δίνοντας τη φωνή τους σε μορφές ζώων, που σκοπό είχαν να διδάξουν.
Οι πληροφορίες που έχουμε για τον Αίσωπο, είναι από τον Πλούταρχο που τον χαρακτηρίζει ως άσχημο καθώς γράφει πως ήταν κοντός με πλατσουδερή μύτη, μαυριδερός με τριγωνικό κεφάλι, τραυλός και κοντόλαιμος, στραβοπόδης και καμπούρης, ενώ η καταγωγή του ήταν ταπεινή κι άσημη.
Οι Αθηναίοι όμως, τον τιμούσαν και του έστησαν ανδριάντα, υποστηρίζοντας πως ο κάθε άνθρωπος όταν αξίζει, πρέπει να τιμάται, άσχετα με το ποια είναι η καταγωγή του.
Ο ιστορικός Ηρόδοτος, τον χαρακτηρίζει σπουδαίο "λογοποιό". Ο Αίσωπος ήταν σπουδαίος αφηγητής των ιστοριών του, τις οποίες διάνθιζε με αστεϊσμούς θεατρικού δρώμενου και γιαυτό οι άνθρωποι τον αγαπούσαν και έτρεχαν να τον ακούσουν.
Οι αφηγήσεις των Μύθων αυτών από τον Αίσωπο, μπορεί να ήταν ιστορίες που είχε ακούσει στα μέρη που ταξίδεψε, μπορεί να ήταν δικές του επινοήσεις και έμειναν στην ιστορία ως Μύθοι του Αισώπου.
Λένε πως είχε φτάσει ως τους Δελφούς και επισκέφτηκε το Μαντείο του Απόλλωνα ειρωνευόμενος τους ιερείς πως ζουν από τα αφιερώματα στο Θεό και δεν εργάζονται. Τον παγίδευσαν τοποθετώντας στο σάκο του μια χρυσή φιάλη και στη συνέχεια τον κατηγόρησαν πως την έκλεψε. Η ψευδής κατηγορία τον καταδίκασε σε θάνατο και τον έριξαν από τις κορυφές των Φαιδρυάδων βράχων του Παρνασσού.
Ο Θεός Απόλλων τιμώρησε τους κατοίκους των Δελφών με πείνα και λιμό, γιατί ο Αίσωπος λάτρευε τον Απόλλωνα κι ήταν αφιερωμένος σ΄ εκείνον και για να εξιλεωθούν του έστησαν μια μαρμάρινη στήλη προς τιμήν του.
Οι Μύθοι του Αισώπου ήταν προφορικός λόγος και λεγόταν από στόμα σε στόμα με αναφορά στο όνομά του, για το φόβο της τιμωρίας των Θεών. 
Από φιλολογικές μαρτυρίες βλέπουμε πως πρώτη φορά γίνεται αναφορά στον Αίσωπο κατά τον 5ο π. Χ. αιώνα (Πλάτων αναφορά στον Αλκιβιάδη, Αριστοτέλης, Θεόφραστος στον Ακιχάρου).
Η πρώτη συγκέντρωση των Μύθων του Αισώπου έγινε στα ελληνικά από Δημήτριο Φαληρέα στην Αλεξάνδρεια το 300 π. Χ. με τον τίτλο:" Λόγων Αισωπείων Συναγωγαί". Το έργο αυτό διασώθηκε στα ελληνικά από τον Βάβριο (Ρωμαίο της Συρίας) και τον Αβιανό στα λατινικά τον 1ο μ. Χ, αιώνα. Το 1300 μ. Χ. ο μοναχός Μάξιμος Πλανούδης στην προσπάθειά του να καταγράψει τους Αισώπειους μύθους έκανε πολλές παραλλαγές και αλλαγές για την καταγωγή του Αισώπου. Το 1479 μ. Χ. όταν για πρώτη φορά εκτυπώθηκαν στο Μιλάνο της Ιταλίας. Μετά εκτυπώθηκαν στο Παρίσι το 1547 μ. Χ. και κυκλοφόρησαν σε πολλές γλώσσες. Τον 16ο αιώνα ο Ανδρόνικος Νούκιος και Γεώργιος Αιτωλός τους απέδωσαν στην ελληνική γλώσσα. Το 1810 εκτυπώθηκαν από τον Αδαμάντιο Κοραή στο Παρίσι και το 1852 από τον Χάλμ στη Λειψία. Από τότε έχουν κυκλοφορήσει σε πολυάριθμες εκδόσεις και το 1997 ο εκδοτικός οίκος Penguin τους εκτύπωσε σε 50.000 αντίτυπα.
Ευχαριστούμε τον Αίσωπο για την αφηγηματική του δύναμη και μαεστρία καθώς και όλους όσους εργάστηκαν για τη διάσωσή τους. 
Το εικονιζόμενο έργο είναι του Ισπανού Ζωγράφου Diego Rodriguez de Silva Velazquez (1599-1660) 
Nότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη ‘Ο Αίσωπος‘/Roumelh/© Νότα ΚυμοθόηΆδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

© Nότα Κυμοθόη

07 Ιανουαρίου, 2017

Νότα Κυμοθόη "Ο Γαμηλιών"

Νότα Κυμοθόη "Ο Γαμηλιών"


Στην αρχαία εποχή, οι αρχαίοι Έλληνες, είχαν το Αττικό Ημερολόγιο με 12 μήνες κι ο κάθε μήνας είχε 30 ημέρες πλήρης μήνας ή 29 ημέρες κι ήταν ο κοίλος μήνας και ο χρόνος ξεκινούσε στα μέσα του καλοκαιριού (δηλαδή στη μέση του Ιουλίου).
Ο Γαμηλιών, αντιστοιχούσε στον Ιανουάριο κι ήταν ο 7ος στη σειρά μήνας του Αττικού Ημερολογίου κι όχι ο 1ος όπως έχει καθιερωθεί με το ρωμαϊκό ημερολόγιο που ακόμα ισχύει.
Το όνομά του δόθηκε από τη γιορτή των Θεογαμίων, δηλαδή της γιορτής του ιερού γάμου του Δία και της Ήρας. Οι Αθηναίοι τιμούσαν τον Τέλειο Δία και την Τέλεια Ήρα, που ήταν η προστάτιδα του γάμου. Γενικά ο μήνας Γαμηλιών ήταν αφιερωμένος στις 5 ιερές ενέργειες που προστάτευαν το γάμο και ήταν: Ο Δίας Τέλειος, η Ήρα Τέλεια, η Αφροδίτη, η Άρτεμις και η Πειθώ. Από αυτές τις ιερές ενέργειες των 5 αρχαίων Θεών των Ελλήνων εξαρτιόταν η ευτυχία του γάμου. Οι τελετές που γίνονταν εκτός της πόλεως των Αθηνών, είχαν σκοπό να ευχαριστήσουν τις βροχές που έπεφταν για να ευοδωθεί η γη και οι σπόροι, ώστε να έχουν καλή βλάστηση τους επερχόμενους μήνες.
Αυτόν τον μήνα γίνονταν όλοι σχεδόν οι γάμοι στην περιοχή των Αθηνών με θυσίες προς τιμήν του Διονύσου Ληναίου (ονομασία από τον ληνό=πατητήρι) κι έπιναν το πρώτο νέο κρασί προς τιμήν των εορτών του Γαμηλιώνος οπού έβαιναν ως το τέλος τους με επιτυχία για την καλοτυχία του γάμου και την τέλεια γονιμοποίηση του ζεύγους!!!
Νότα Κυμοθόη "Ο Γαμηλιών"/Roumelh/© Νότα Κυμοθόη
Άδεια Creative Commons

© Nότα Κυμοθόη

03 Ιανουαρίου, 2017

Νότα Κυμοθόη "ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ με 2017 ΕΥΧΕΣ"

φωτογραφία της Νότας Κυμοθόη (ανήκει)
Νότα Κυμοθόη "ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ με 2017 ΕΥΧΕΣ"

Η ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ κάνει τα πρώτα της βήματα σε πόλεις και χωριά, σε θάλασσες και σε στεριές σε όλη τη Γη κι οι άνθρωποι δίνουν ευχές με χαρά και θετικές σκέψεις, λέγοντας ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!
Αλλά επειδή ο χρόνος είναι...άχρονος κι όλα είναι μια ιδέα ανθρώπων της ύλης, εύχομαι σε όλες και όλους με 2017 ευχές ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!
Με φως και αγάπη
Νότα Κυμοθόη
Nότα Κυμοθόη "Καλή Χρονιά με 2017 Ευχές"/Roumelh/photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

© Nότα Κυμοθόη

30 Δεκεμβρίου, 2016

Νότα Κυμοθόη "I Love Athens"

Νότα Κυμοθόη "I Love Athens"Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .


Αθήνα, η πόλη της θεάς Αθηνάς, η πόλη οπού άλλοι αγαπούν κι άλλοι καταστρέφουν πατώντας πάνω της κι αντικαθιστώντας την αρχαία σοφία, οπού απλώθηκε από τους αρχαίους Έλληνες σοφούς Δασκάλους σε μια π. Χ. εποχή. Όπου κι αν βαδίσει ένας απλός περαστικός στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας στην πρωτεύουσα της Ελλάδας, συναπαντά καταπατημένα και ποδοπατημένα αρχαία, που έχουν ενσωματωθεί και μπλεχτεί με κύριες κατοικίες και με χριστιανικούς ναούς. Μια καταστροφή επίσημη, θα έλεγε κάποιος γνωστικός ή μεθοδευμένη, θα έλεγε κάποιος άλλος περισσότερο μελετημένος... Ας δούμε τα τεκμήρια, που καταδικάζουν όσους ευθύνονται σε μια εσχατιά μίσους, για την χώρα όπου κατοικούν και λένε πως αγαπούν και...τα συμπεράσματα, ας είναι του καθενός χωριστά.
Μια διασταύρωση και με...σταυρό. Δεξιά μας ο ιερός λόφος της Ακρόπολης κι αριστερά μας η είσοδος για τον ναό της ορθοδοξίας(Άγιος Δημήτριος Λουμπαρδιάρης), ο λόφος του Φιλοππάπου και φυσικά πίσω από το ναό η αρχαία Πνύκα, όπου ήταν ο αρχαίος ναός του Σωτήρος Διός. Καραμπινάτη καταπάτηση...αλλά και καταστροφή και δεν νομίζω να την θέλει μήτε ο ίδιος ο Θεός, διότι αριστερά ακριβώς από τον ναό του Αγ. Δημητρίου Λουμπαρδιάρη, είναι οι φυλακές του Σωκράτους...και όχι μόνον. (Μια επίσκεψη περιπάτου, θα σας ωφελήσει...και ως προς την γνώση, την οποία βλέπουν όλοι και κουνάνε το κεφάλι τους, για την ασέβεια των όσων δεν "τιμούν" τα ιερά των προγόνων τους...
Οι τουρίστες που επισκέπτονται την Αθήνα και γνωρίζουν τι θα δουν και που θα πάνε, φυσικά γνωρίζουν πως οι αρχαιολογικοί χώροι είναι χωροταξικά καταπατημένοι και έχουν χτιστεί παράνομες υποδομές...Εδώ στην είσοδο του αρχαιολογικού χώρου που είναι στην πιο πάνω διασταύρωση. Εδώ υπάρχει κι ένα σχετικό...θεατρικό δρώμενο για όσους πάρουν το τρενάκι της Αθήνας.

Δεξιά του πεζόδρομου απλώνεται η συνέχεια του ιερού βράχου της Ακρόπολης με την καταστροφή και τα ρωμαϊκά κτίσματα κι αριστερά οι φυλακές των αρχαίων Αθηναίων και τα ιερά των αρχαίων θεών στον βράχο της Πνύκας, που έχει κόψει στη μέση ο δρόμος...
Οι αρχαιότητες από τον ιερό βράχο της Ακροπόλεως που είναι δεξιά και μπλέχτηκαν με τα ρωμαϊκά κτίσματα που φτάνουν ως την ρωμαϊκή αγορά. Εδώ είναι μια περιοχή μεταξύ Θησείου και Ακρόπολης.
Αυτό βλέπει ο πεζός σε αυτήν τη διαδρομή στην κορυφή του λόφου, ενώ χαμηλά την πιο πάνω εικόνα...
Κι εδώ το ρωμαϊκό ψηφιδωτό δάπεδο από την εποχή των Ρωμαίων που κατέστρεψαν τους αρχαίους ελληνικούς οικισμούς...με τους λίθους των οποίων έχτισαν το Ηρώδειο κι όχι μόνον...
Εδώ λοιπόν το Ηρώδειο θέατρο στα ριζά του ιερού βράχου των Αθηνών, όπου υπήρχε ο ιερός Παρθενών αφιερωμένος στην Παρθένο Αθηνά Παλλάδα. Διακρίνεται από πάνω ο Παρθενών, που ακόμα προσπαθούν τόσααααααααα χρόνια ν΄ αναστυλώσουν, ενώ τα θραύσματα είναι σκόρπια ολόγυρα και σε ξένα μουσεία και τα γνωστά γλυπτά του Παρθενώνος, που κρατά η Αγγλία.
Ας δούμε από την άλλη πλευρά τι υπάρχει ακόμα, στην πλευρά οπού είναι ο ιερός βράχος της Πνύκας κι ήταν τα ιερά του Σωτήρος Διός.
Κι εδώ η αρχαία πηγή της Καλλιρρόης, στον ιερό βράχο της Πνύκας. Την τίμησαν δίνοντας το όνομά της σ΄ ένα μικρό τμήμα που είναι σε...άλλη καταπατημένη περιοχή. λίγο πιο ανατολικά...
Κι εδώ η πινακίδα, από την εξαιρετική εργασία των αρχαιολόγων, κοντά στο ιερό του Πανός, όπου ήταν η Κρήνη της Καλλιρρόης και ευχαριστούμε θερμά...
Από την απέναντι ακριβώς πλευρά, κάτω από την Ακρόπολη και μεταξύ του Θησείου...
Τα αρχαία ελληνικά κτίσματα κι ανάμεσά τους η ρωμαϊκή επιδρομή...
Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία δεν άφησε όρθιο τίποτα ή μάλλον άφησε, τη γνώση που φανερώνει το μεγαλείο των αρχαίων Ελλήνων προγόνων μας...
Εδώ είναι το ιερό του Πανός, κάτω ακριβώς από τον ιερό βράχο της Πνύκας, εκεί οπού ήταν πιο πάνω το μεγάλο ιερό του Σωτήρος Διός, που αλωνόταν σε όλη αυτήν την πλευρά, όπου ακριβώς εδώ κόβει ο δρόμος στα δεξιά κι ανηφορίζει ως το Αστεροσκοπείο και τις κατοικίες μέσα στον αρχαιολογικό τόπο του Θησείου...
Από την απέναντι πλευρά ακριβώς, τα αρχαία πηγάδια των αρχαίων Αθηναίων...
Κι εδώ ο δρόμος Πνύκας και δεξιά η όλη καταπάτηση των...όσων αγόρασαν (?) οικοπεδάκι κάτω από τον ιερό βράχο της Ιερής Πνύκας καταπατώντας τον...Πότε έγινε; Πολύ μεγάλη ιστορία...
Ο δρόμος αυτός ενώνει το σταθμό του Θησείου με το σταθμό μετρό Ακρόπολη. Κάποτε περνούσαν από εδώ λεωφορεία κι αυτοκίνητα, τώρα είναι πεζόδρομος και μόνο το τουριστικό τρενάκι περνάει και τα οχήματα της αμέσου δράσης...
Η περιοχή είναι η αρχαιότερη περιοχή της πόλεως των Αθηνών, ποδοπατημένη αρχαιολογικά...
Εδώ ο λόφος απέναντι από το οικιστικό τετράγωνο, που δόθηκε για περίπατο 
και οδηγεί στο Μουσείο της Μελίνας Μερκούρη, ανάμεσα από συρματοπλέγματα που από τη μια πλευρά είναι η αρχαία αγορά λεηλατημένη και φτάνει ως το Μουσείο Κανελλόπουλου και ανάμεσα τα μικρά ορθόδοξα εκκλησάκια αλλά και αρχοντικά της Πλάκας ανάμεσά τους και από την άλλη ο Κεραμικός, το Μουσείο Κεραμικού και ανάμεσα στον αρχαιολογικό χώρο η ορθόδοξη εκκλησία στη μέση...

Κι εδώ η...κατατοπιστική πινακίδα, που βοηθάει τους ...επισκέπτες στην Αθήνα, να καταλάβουν περί τίνος πρόκειται...
Απέναντι ακριβώς ο λόφος κάτω από την ιερή Πνύκα με τα τσιμεντόπλαστα φρικτά του κτίρια...
Η θέα από εδώ είναι ο λόφος του Λυκαβητού και δεξιότερά του ο ιερός βράχος της Ακρόπολης των Αθηνών...
Κι εδώ ένα άλλο οικιστικό έκτρωμα, μέσα στην πιο τουριστική περιοχή της πόλεως των Αθηνών, καταπατημένη και δεξιά το Αστεροσκοπείο και ο ιερός ναός της Αγ. Μαρίνας μέσα στον αρχαιολογικό χώρο του Σωτήρος Διός... Ας το δούμε...
Όλος ο ιερός λόφος της Ιερής Πνύκας των αρχαίων Αθηναίων κι αρχαίων Ελλήνων ποδοπατημένος και λεηλατημένος. Αρχαιοκάπηλοι...με κτίσματα που δεν θα έπρεπε να είναι εδώ μέσα...Εδώ ήταν ιερά του Σωτήρος Διός!..
Φυσικά η καταστροφή είναι μεγάλη και είναι από όσους λεηλάτησαν την εποχή εκείνη τα ιερά των αρχαίων Αθηναίων και έχουν έως τώρα ακόμα το "θράσος" της ύβρεως να νομίζουν πως απόκτησαν ιερότητα. Θα πω απλά, πως όσα μυστήρια εκτελούνται σε ιερούς ναούς που είναι χτισμένοι πάνω σε αρχαίους ιερούς ναούς, δεν στεριώνουν οι γάμοι, μήτε τα παιδιά που βαφτίζονται έχουν καλή συνέχεια στη ζωή τους... Η ενέργεια του Σωτήρος Διός και της Αθηνάς Παλλάδος είναι παντού διάχυτη. Ευχαριστούμε την Αγία Μαρίνα, την οποία χρησιμοποίησαν και χρησιμοποιούν για να εδραιώσουν οικιστικά την περιοχή...Αλλά δεν νομίζω να της αρέσει, γιατί η "βια" στην ίδια όσο ζούσε, συνεχίστηκε και με το ίδιο ιερό της πνεύμα...απ΄ όσους την χρησιμοποιούν κερδοσκοπικά...

Κι εδώ ένα..."έργο" τέχνης του δρόμου μέσα στην τουριστική αυτή διαδρομή...ανάμεσα σε έναν αχταρμά κτιρίων, που φανερώνει τον πολιτισμό της Νεότερης Ελλάδας έως και της Ελλάδας του σήμερα...
Και δεν θα μας φταίει ο απερχόμενος Υπουργός Παιδείας ο κ. Φίλης, που επέμενε για τη διδασκαλία περί θρησκευμάτων, αλλά ο τρόπος του καθενός που δεν σέβεται τον τόπο του άλλου. Αλλά ας μου συγχωρέσετε το σχόλιο, διότι ενώ με προσβάλλει ως Ελληνίδα με κάνει να ντρέπομαι ως ορθόδοξη χριστιανή η όλη κακοποίηση της πατρίδας μου Ελλάδας και ιδιαίτερα της ιερής πόλεως των Αθηνών, απ΄ όσους κόβουν φλέβες για την ορθοδοξία, δίχως αρετές και δίχως ηθική στις πράξεις τους...για την καταστροφή του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού τον οποίο έχουν αποκαλέσει"είδωλολατρεία" και με δικαιώνει το γεγονός της όλης ασέβειάς τους και η δυπροσωπεία τους για την ολοσχερή καταστροφή την οποία έχει υποστεί η πατρίδα μου, σε συνεργασία με τις Δημόσιες Υπηρεσίες και τους φορείς των κομματικών αλλά και των θρησκευτικών ομάδων που υπηρέτησαν και υπηρετούν σε θέσεις ευθύνης, μαζί με όσους μισούν την Αθήνα και δεν είναι πλέον "άγνωστοι", αλλά γνωστοί!..Και δίχως να το επεδιώκω οφείλω ως σκεπτόμενο άτομο και μετέχοντας στην ελληνική παιδεία και στον πολιτισμό να πάρω θέση για θέματα που αφορούν όλους μας.
(όλες οι φωτογραφίες αλλά και τα κείμενα ανήκουν στη συντάκτη του παρόντος άρθρου)
Νότα Κυμοθόη "I Love Athens"/Roumelh/Συντάκτης Νότα Κυμοθόη© Νότα Κυμοθόη
Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

© Nότα Κυμοθόη