ΕΥΧΗ

Ό,τι είναι ο νους και η καρδιά για τον άνθρωπο, είναι και η Ελλάδα για την οικουμένη. Βόλφγκανγκ Γκαίτε (Γερμανός ποιητής και φιλόσοφος 1749-1832)

09 Ιανουαρίου, 2018

Νότα Κυμοθόη "Φεραί ή Φερές και Θεά Φεραία Άρτεμις"

Νότα Κυμοθόη "Φεραί ή Φερές και Θεά Φεραία Άρτεμις"

(From Aristotle University Digital Collections)Thank you

Νότα Κυμοθόη "Φεραί η Φερές"
Αρχαία ελληνική πόλη που πήρε το όνομά της από την Φερά, κόρη του Αιόλου (γιου του Δευκαλίωνα και της Πύρας, των διασωθέντων από τον κατακλυσμό Ελλήνων βασιλιάδων της αρχαίας Φθίας). Ήταν μια σπουδαία πόλη και ανήκε στην παράκτια (παρά την ακτή) αρχαία Πελασγιώτιδα (τετραρχία πόλεων) με επίνειο την αρχαία Παγασές (στο λιμάνι της Μαγνησίας, όπου άκμασε τον 5ο -4ο π.Χ. αιώνα). Ανήκε στην Αμφικτιονία των Δελφών και μέχρι το τέλος του Πελοποννησιακού πολέμου ανήκε στη συμμαχία των Αθηναίων. Λατρευόταν η Θεά Άρτεμις Φεραία ή Φεραία Άρτεμις!!!Με την επιγραφή Αρτέμιδι Ε[ννοδίαι]η κάτωθι στήλη:
Η Θεά Άρτεμις στις Φερές ή Φεραία Άρτεμις, μαρτυρείται στην επιγραφή. Πρόκειται για το πάνω αριστερό τμήμα μικρής μαρμάρινης αναθηματικής στήλης με μορφή ναϊσκου . Βρέθηκε τυχαία το 1978 στα ερείπια της κατεστραμμένης από τους σεισμούς του 1957 εκκλησίας της Παναγίας (έτος ανέγερσης 1865), στις βορειοανατολικές υπώρειες του δυτικού λόφου της Ακρόπολης των Φερών. Στην ίδια θέση κατά την εποχή του Ρήγα Φεραίου υπήρχε η μοναδική εκκλησία των Φερών  στο χριστιανικό νεκροταφείο και πιθανότατα στην αρχαιότητα υπήρχε εκεί αντίστοιχο νεκροταφείο από τις αρχαίες Φερές
Η άνω στήλη είχε χρησιμοποιηθεί ως οικοδομικό υλικό στην εκκλησία της Παναγίας όπως και άλλα  αρχιτεκτονικά μέλη αρχαίων κτιρίων από αρχαίους ναούς των αρχαίων Φερών. 

Η περιοχή της Μαγνησίας και της Θεσσαλίας στην αρχαιότητα λάτρευε την Θεά Άρτεμη Φεραία ή Εννοδία!!!Η Λατρεία της εντοπίζεται:
1)Στην περιοχή Δημητριάδα  και στο νεκροταφείο της πόλεως εντός του ιερού της Πασικράτας με πλήθος αναθημάτων,  εκ των οποίων κάποια είναι από τις Φθιωτίδες Θήβες , την Λάρισα την Κραννώνα και την Αζώρο και χρονολογούνται περί τα Ελληνιστικά χρόνια.
Στην υπόλοιπη Ελλάδα:
2) Στην περιοχή της Λοκρίδας, στην αρχαία πόλη Οπούντα των Λοκρών, στην αρχαία Νεμέα,  στο Ασκληπιείο της Επιδαύρου, στην αρχαία Θήρα, στην αρχαία Κόπτο της αρχαίας Αιγύπτου!
3) Με βάση μελέτες ευρημάτων Ναών Ιερών και βωμών ή και γραμματειακών πηγών που ξεκάθαρα μιλούν για Ναούς Ιερά ή για Βωμούς της Θεάς Φεραίας Αρτέμιδος έχουμε στην Συκυώνα, στο Άργος και στην Αθήνα.
Οι αναφορές που κάνει ο Παυσανίας για τους Αργείους, είναι πως έλεγαν το ίδιο πράγμα που ισχυρίζονταν και οι Σικυώνιοι, ότι δηλαδή, το άγαλμα της Θεάς Φεραίας Αρτέμιδος είχε μεταφερθεί από τις Φερές. 

Ο Ποιητής Καλλίμαχος στον Ύμνο του αναφέρει: "
Πότνια Μουνιχίη Λιμενοσκόπε, Χαίρε Φεραίη"!!!
(Σημείωση: Ο Πλάτων  στους Νόμους του, αναφέρει για την "Ενοδίαν" Ερμαία στήλη, στην περίπτωση της τυχαίας εύρεσης "θησαυρού" που έπρεπε να παραδοθεί στον Θεό των Δελφών Απόλλωνα. Δηλαδή ταυτίζει την Άρτεμη με τη Σελήνη και το φως της νύχτας, όπως ο Απόλλων Αγυιέας φωτίει την ημέρα. Στις Ερμαϊκές στήλες αναφέρεται και ως "Ερμής Ενόδιος". (Ο Πλάτων στους Νόμους του, αποφεύγει να ονομάσει τη Θεά, πως ήταν υπεύθυνη για την φύλαξη των εγκαταλελειμμένων στις Ερμαϊκές στήλες στους δρόμους και φρόντισε να επανέλθουν στον ιδιοκτήτη τους, επειδή στην νομολογία του αναφέρεται απρόσωπα στο Θείο. Τα αντικείμενα (Ερμαία) που άφηναν  σε δρόμο με ή χωρίς την θέληση κάποιου δεν έπρεπε να μαζεύονται από τους ανθρώπους, αλλά να αφήνονται στη θέση τους, γιατί ήταν αφιερωμένα στη Θεά. ) Από εδώ, ίσως να προέκυψε και η έκφραση "έρμαια"= παρατημένα.
Από τις Ερμαϊκές στήλες εν μέσω της οδού, προέκυψε η ονομασία "Άρτεμις Ενοδία" και πολλοί μπερδεύονται.
4) Στις Συρακούσες η λατρεία της Φεραίας Θεάς Αρτέμιδος, διαπιστώνεται κι από έναν κρατήρα που βρέθηκε το 1968, σπασμένο σε 180 κομμάτια!!! Στο καλούμενο πηγάδι της Αρτέμιδος, κατά την διάρκεια ανασκαφών που έγιναν εξαιτίας της ανοικοδόμησης της εκκλησίας της Παναγίας,  στην περιοχή της σύγχρονης νεκρόπολης των Συρακουσών, μαζί με πολλά άλλα ειδώλια και προτομές που παριστάνουν τη Θεά Άρτεμη ή την Περσεφόνη υπάρχει και μια μεγάλη προτομή που  παριστάνει την Φεραία Θεά Άρτεμη!
5) Στην αρχαία πόλη Ίσσα, αποικία των Συρακουσών, αναφέρεται η λατρεία της Φεραίας Θεάς Αρτέμιδος!
6) Η Θεά Φεραία Άρτεμις, στην αρχαία πόλη Φερές, μαρτυρείται σε δύο αναθηματικές επιγραφές του 4ου  αιώνα, με αναφορά σ΄ ένα επίσημο ιερό της Θεάς  στην τοποθεσία Σκιά, όπου κόρες αγνές των Φεραίων  υπηρετούσαν τη Θεά πριν από το γάμο τους.


Επί εποχής Μακεδόνων κυκλοφορούσε στην περιοχή το χρυσό νόμισμα και πολλά χρόνια μετά το θάνατό του Φιλίππου Β΄ και του Μεγάλου Αλεξάνδρου κατέλαβε την πόλη ο Δημήτριος ο Πολιορκητής. Στην περιοχή κυκλοφόρησαν νομίσματα και με την κεφαλή του Μεγάλου Αλεξάνδρου, χρυσά και ασημένια:

Μετά από τον Δημήτριο Πολιορκητή στην πόλη  το 191 π.Χ. εγκαθίσταται ο Ύπατος της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας Άκιος Γλαβρίωνας. 
Στο μεσαίωνα και στη θέση της αρχαίας πόλης Φεραί, χτίστηκε το Βελεστίνο, μια κωμόπολη στην οποία γεννήθηκε ο σπουδαίος και γνωστός Έλλην, συγγραφέας, πολιτικός στοχαστής, επαναστάτης, πρόδρομος της ελληνικής επανάστασης του 1821, κι εθνομάρτυρας, εμπνευστής της απελευθέρωσης των Ελλήνων, ο Ρήγας Φεραίος ή Βελεστινλής!!!

16 Δεκεμβρίου, 2017

Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ"Το Λ των λέξεων και του Λόγου" της Νότας Κυμοθόη

                         Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ 
       "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" της Νότας Κυμοθόη
                          
Στη Θεσσαλονίκη έγινε η παρουσίαση του βιβλίου της Νότας Κυμοθόη "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" Δοκίμια. Η Νατάσα Γκοβεδάρου παρουσίασε τους ομιλητές και τη συγγραφέα του βιβλίου. Πρώτος έλαβε το λόγο και προλόγισε ο Αλέκος Δαφνομήλης Πρόεδρος της Εταιρείας Συγγραφέων Β. Ελλάδος και Αντιπρόεδρος Πολιτισμού και Βιβλίου Νοτιοανατολικής Ευρώπης κι ύστερα 
η Κατερίνα Γιαννακοπούλου δημοσιογράφος-συγγραφέας και ερευνήτρια. Με δυναμικό λόγο ανέπτυξε και παρουσίασε το βιβλίο της Νότας Κυμοθόη διατρέχοντας τη φιλοσοφική σκέψη της, με την ιδίου ύφους φιλοσοφική διάθεση και γραφή, που χαρακτηρίζει τις δοκιμιακές αναλύσεις της για το έργο της Νότας Κυμοθόη, η ακούραστη γραφή της Κατερίνας Γιαννακοπούλου, η οποία έχει μελετήσει και μελετά το έργο της λογοτέχνιδος Νότας Κυμοθόη από την αρχή παρουσίας της στα ελληνικά γράμματα και την ελληνική λογοτεχνία.

Ακολούθησε η από στήθους ομιλία της Νότας Κυμοθόη, δίχως σημειώσεις, αναλύοντας κωδικούς των λέξεων κι ευχαριστώντας τους ομιλητές με την αποκωδικοποιημένη γραφή της και αναλύοντας την ενεργειακή ερμηνεία του ονόματός τους. Αναφέρθηκε στα δυο "ν" εξηγώντας γιατί έγραψε έτσι τη λέξη "γεννοκτονία" θέλοντας να τονίσει αφ΄ενός την σωματική κι αιματηρή καταστροφή των Ελλήνων κι αφ΄ετέρου την πνευματική καταστροφή της ελληνικής γλώσσας, όπου αργά αλλά σταθερά καταστρέφεται η αρχαία ελληνική σκέψη, ο αρχαίος ελληνικός νους...
Μίλησε για την αρχαία ελληνική τετρακτύ εξηγώντας την εικόνα του βιβλίου της, που αποτελεί την 100ή πύλη της Παναγιάς Εκατονταπυλιανής της Πάρου, ευχαριστώντας την Αγία Ελένη, η οποία με αυτόν τον τρόπο, μεταδίδει την αρχαία ελληνική γνώση, καθώς το αρχαίο και μοναδικό αυτό γλυπτό έχει χτιστεί επάνω στον ορθόδοξο ναό. Ανέφερε κι ανέλυσε τι ακριβώς σημαίνει η γραφή "Ο Ω Ν" στο φωτοστέφανο του Ι. Χριστού, τονίζοντας πως το Λ αποτελεί τον αρχαίο ελληνικό κωδικό όπου κρύβει 30.000  αρχαίους Έλληνες Ιερούς Δασκάλους για να τονίσει πως το λ αποτελεί αναφορά στα 30 αργύρια του Ιούδα, όπου ο ίδιος ο Ι. Χριστός διάλεξε για να κωδικοποιήσει στο ίδιο το όνομά του την όλη αλήθεια για την οποία πράγματι τον σταύρωσαν. Ανέλυσε τους ιερούς κωδικούς κι αναφέρθηκε στο Λ της αρχαίας Λεβάδειας, της αρχαίας Ελάτειας και αρχαίας Λαμίας τονίζοντας τη μεγάλη σημασία στις Θερμοπύλες του Λ στο όνομα Λεωνίδας Σπαρτιάτης!
Αναφέρθηκε στον 16άκτινο ήλιο της Βεργίνας κι ανέλυσε τα  16 αρχαία ελληνικά ιερά και πως συμβόλισαν με τον τρόπο αυτό, οι αρχαίοι Έλληνες Μύστες τον 9 ετών κύκλο των ιερών τελετών της ένωσής των στο Όμαιμον, Ομόγλωσσον, Ομότροπον κι Ομόθρησκον του Α΄ Αιτίου της Α΄ Αρχής τελέσεως των ιερών θεϊκών τελετών!!!
Η κατάμεστη αίθουσα από ένα εκλεκτό κοινό των Θεσσαλονικέων, που έδωσαν το ευγενές παρόν τους τιμώντας τη συγγραφέα και τους ομιλητές, αποτέλεσε μια γλυκιά ανάμνηση για όλους, όσους βρέθηκαν στις 13 Δεκεμβρίου 2017, στην παρουσίαση του βιβλίου "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" της Νότας Κυμοθόη, στην Govedarou Art Gallery.
Στρατιωτικοί, Νομικοί, απλοί άνθρωποι αλλά και Καθηγητές Πανεπιστημίου, κι άνθρωποι της Δημοσιογραφίας και των Ελληνικών Γραμμάτων, αλλά και φιλότεχνοι αναγνώστες τίμησαν την εκδήλωση αυτή.
Η Νότα Κυμοθόη υπογράφει το βιβλίο της το οποίο κέρδισε σε κλήρωση ο παρευρισκόμενος εκδότης και Πρόεδρος των εκδοτών Β. Ελλάδος, Μπάμπης Μπαρμπουνάκης!..
Με τον Καθηγητή Αλέκο Δαφνομήλη, η Νότα Κυμοθόη, με την Νατάσα Γκοβεδάρου και τον Σωκράτη Δεληβογιατζή Καθηγητή Φιλοσοφίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ εκδότη του Φιλοσοφείν!
Πνευματικά δικαιώματα © 2017 Νότα Κυμοθόη
Σημείωση: Η Νότα Κυμοθόη ευχαριστεί την Κατερίνα Χατζηαυράμογλου για τις φωτογραφίες

Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

03 Δεκεμβρίου, 2017

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΤΗΣ ΝΟΤΑΣ ΚΥΜΟΘΟΗ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ
"Το Λ των λέξεων και του Λόγου"
 ΤΗΣ ΝΟΤΑΣ ΚΥΜΟΘΟΗ
στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Προλογίζει ο κ. Αλέκος Δαφνομήλης (Πρόεδρος της Εταιρείας Συγγραφέων Β. Ελλάδος και Αντιπρόεδρος του Κέντρου Πολιτισμού και Βιβλίου Νοτιοανατολικής Ευρώπης)

Παρουσιάζει η κα Κατερίνα Γιαννακοπούλου (Δημοσιογράφος, Συγγραφέας, Ερευνήτρια)

Θα ακολουθήσει συζήτηση με τη συγγραφέα κα Νότα Κυμοθόη
Στις 13 Δεκεμβρίου και ώρα 19:00 στην αίθουσα Τέχνης:
Govedarou Art Gallery, Γ. Παπανδρέου 5 (πρώην Ανθέων- στάση Γεωργίου), Θεσσαλονίκη. 
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 2314015613

                   ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ



Σας περιμένουμε στην παρουσίαση ενός βιβλίου, όπου θα ακουστούν πολλές αλήθειες, για θέματα που μας αφορούν...

26 Νοεμβρίου, 2017

Νότα Κυμοθόη :Francois Anatole Thibault


      Νότα Κυμοθόη :Francois Anatole Thibault 
"Είμαι η θεϊκή σοφία. Είναι δύσκολο για τους ανθρώπους, ακόμη και για τους καλύτερους να με αναγνωρίσουν αμέσως, με τους πέπλους που με σκεπάζουν και γιατί, σαν τον ουρανό, είμαι θύελλα συνάμα και γαλήνη. Αλλά εσύ, καλέ μου Άριε, με αναζήτησε πάντα και κάθε φορά που με συνάντησες, έβαλες τα δυνατά σου, με όλο σου το πνεύμα και όλη την καρδιά σου για να με αναγνωρίσεις.

Ό,τι έγραψες για μένα, ω ποιητή, είναι αληθινό. Η ελληνική μεγαλοφυΐα μ' έκανε να κατέβω στη γη και την εγκατέλειψα όταν παρέδωσε το πνεύμα της. Οι βάρβαροι, που εισέβαλαν στον κόσμο της τάξεως που έδωσαν οι νόμοι μου, αγνοούσαν το μέτρο και την αρμονία. Η ομορφιά τούς προκαλούσε φόβο και τους φαινόταν σαν κάτι κακό. Βλέποντας πως ήμουν όμορφη, δεν πίστεψαν ότι ήμουν η Σοφία. Μ' έδιωξαν. Όταν, σκορπίζοντας μια νύχτα δέκα αιώνων, φάνηκε η αυγή της Αναγεννήσεως, ξανακατέβηκα στη γη. Επισκέφθηκα τους ανθρωπιστές και τους φιλόσοφους μέσα στα κελιά τους, όπου με πάθος φύλαγαν στο βάθος των συρταριών τους μερικά βιβλία, τους ζωγράφους και τους γλύπτες στα εργαστήριά τους, που δεν ήταν παρά φτωχικά μαγαζάκια τεχνιτών. Μερικοί προτίμησαν να καούν ζωντανοί, παρά να με απαρνηθούν. Άλλοι, όπως ο Έρασμος, διέφυγαν από τους ηλίθιους αντιπάλους τους με την ειρωνεία...
Από τότε, από τη στιγμή που η σκέψη, στα ανώτερα επίπεδά της, είναι ελεύθερη, είμαι ακατάπαυστα αντικείμενο σεβασμού των επιστημόνων, των καλλιτεχνών και των φιλοσόφων. Αλλά από σένα δέχθηκα την πιο τρυφερή και την πιο λιτή ίσως λατρεία. Από σένα και τις πιο αγνές και γεμάτες πίστη προσευχές. Πάνω στην ιερή μου Ακρόπολη, μπροστά στον ερειπωμένο Παρθενώνα μου, με χαιρέτισες με τα ωραιότερα λόγια που ειπώθηκαν ποτέ σ' αυτόν τον κόσμο, από την εποχή που οι μέλισσές μου απέθεταν το μέλι τους στα χείλη του Σοφοκλέους και του Πλάτωνος.
Οι αθάνατοι οφείλουν περισσότερα, απ' όσα νομίζεται σ' αυτούς, που τους λατρεύουν. Τους οφείλουν τη ζωή. Είναι κι αυτό ένα μυστήριο στο οποίο μυήθηκες. Οι θεοί παίρνουν την τροφή τους από τους ανθρώπους. Τρέφονται από τον καπνό που ανεβαίνει από το αίμα των θυσιών τους. Ξέρεις ότι αυτό σημαίνει πως η ουσία τους αποτελείται από όλες τις σκέψεις και απ’ όλα τα αισθήματα των ανθρώπων. Οι σπονδές των αγαθών ανθρώπων τρέφουν τους αγαθούς θεούς. Οι μαύρες θυσίες της άγνοιας και του μίσους παχαίνουν τους αγροίκους θεούς. Το έχεις πει: Οι θεοί δεν είναι πιο αθάνατοι από τους ίδιους τους ανθρώπους.


Υπάρχουν αυτοί που ζουν από δυο χιλιάδες χρόνια, βραχύβιοι αν συγκριθούν με τα χρόνια της γης, ή έστω της ανθρωπότητας, ελάχιστη και αδιόρατη στιγμή της ζωής του σύμπαντος. Σε δυο χιλιάδες χρόνια, οι φλογεροί ήλιοι που εκτοξεύονται στο διάστημα, δεν φαίνονται καν να έχουν μετακινηθεί.

Εγώ, η Παλλάς Αθηνά, η θεά με τα ανοιχτόχρωμα μάτια, σε σένα οφείλω το ότι ζω ακόμη. Αλλά ήταν λίγο πράγμα η παράταση της ζωής μου. Λυπάμαι τους θεούς που σέρνονται μέσα στους άχρωμους καπνούς ενός υπολείμματος λιβανιού, την χλωμή και θλιμμένη παρακμή τους. Μ' έκανες πιο όμορφη και πιο μεγάλη απ’ όσο ήμουν. Με έθρεψες με την δύναμή σου και με την ιδεολογία σου και δια μέσου εσού και αυτών που σου μοιάζουν, το πνεύμα μου πλάτυνε τόσο, ώστε να μπορεί να συμπεριλαμβάνει το σύμπαν του Κέπλερ και του Νεύτωνος... "

François Anatole Thibault *
*  (François Anatole Thibault), 1844 – 1924,  Γάλλος μυθιστοριογράφος και κριτικός (Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας 1921).
Πνευματικά δικαιώματα © 2017 Νότα Κυμοθόη

Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

© Nότα Κυμοθόη


16 Νοεμβρίου, 2017

Η Νότα Κυμοθόη ΠΑΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

                   Η ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ ΝΠΑΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

28 Εικαστικοί εκθέτουμε στη Θεσσαλονίκη, στην Govedarou Art Gallery από 13 Νοεμβρίου 2017 έως 15 Δεκέμβρη 2017!

Έργα συλλεκτικά κι αυθεντικά με τον χρωστήρα του καθενός χωριστά, αλλά ενωμένοι όλοι μαζί στην ομπρέλα της καλλιτεχνίας με την αγάπη της τέχνης, την αρμονία των εικαστικών σχέσεων μεταξύ μας, παρουσιάζουμε για τους φιλότεχνους της Θεσσαλονίκης και Βορείου Ελλάδος τα έργα μας, στον υπέροχο χώρο της Γκαλερί και Εικαστικού κας Νατάσας Γκοβεδάρου.

01 Νοεμβρίου, 2017

Νότα Κυμοθόη "Οι χριστιανοί"


Νότα Κυμοθόη "Οι χριστιανοί"

Με αφορμή την 28η Οκτωβρίου, τις παρελάσεις στη χώρα μας, τα όσα συμβαίνουν στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο, αναρωτιέμαι, "ποιοι είναι οι χριστιανοί" που πολέμησαν και πολεμούν ο ένας τον άλλον;
Στις ιστορικές μελέτες μου, βρήκα να χύνεται αφθονία αίματος μεταξύ των χριστιανών με τόση βια και πολεμική διάθεση κι έψαξα να βρω που είναι ο Θεός σε όλη αυτή την κατάσταση, αλλά δεν τον βρήκα πουθενά και έχω πολλές απορίες...
Υπάρχουν δηλαδή πολλά είδη χριστιανών τόσα χρόνια; Δυστυχώς ναι. Ας τα ξεχωρίσουμε λοιπόν κι ας αναλογιστεί ο καθένας που ανήκει:
1)Όσοι είναι στα μοναστήρια, κόβουν φλέβες, πως μόνον αυτοί ή αυτές, είναι πραγματικοί χριστιανοί
2)Όσοι έχουν το ιερατείο (ιερείς όλων των βαθμίδων) ισχυρίζονται πως μόνον αυτοί είναι πραγματικοί χριστιανοί. Κι εδώ μάχεται ο ένας τον άλλον ποιος είναι ο πιο σωστός. Αν δηλαδή είναι νεοημερολογίτης ή παλαιοημερολογίτης, αν είναι ορθόδοξος ή καθολικός ή ευαγγελιστής ή διαμαρτυρόμενος ή προτεστάντης ή κόπτης ή...κατηγορεί ο ένας τον άλλον ακόμα και τον Πατριάρχη ή τον Πάπα και ακόμα άκρη δεν έχει βγει ποιος είναι ο πιο σωστός χριστιανός...
3)Όσοι είναι φανατικοί χριστιανοί. Είναι όλοι και όλες που ζουν εκτός μοναστηριών, αλλά τρέχουν σε μοναστήρια, σε εξομολόγους κάθε λίγο και λιγάκι, φοράνε κομποσκοίνι (κι ας αυνανίζονται με το άλλο χεράκι τους), φοράνε σταυρό ως κόσμημα αλλά ιδέα δεν έχουν τι σημαίνει.
4) Όσοι πάνε στις εκκλησιές Χριστούγεννα, Πάσχα, σε μυστήρια καλεσμένοι κι όσοι περαστικοί επισκέπτες μπαίνουν να κάνουν το σταυρό τους ή θέλουν κάποια χάρη απ΄τον παπά, ενώ καμιά σχέση δεν έχουν με το χριστιανισμό.

Υπάρχουν σήμερα παραπλανημένοι και πληροφορημένοι λάθος, ενώ είναι χριστιανοί; Ποιο είναι αλήθεια το κεντρικό νόημα του χριστιανισμού; Τι λένε στα παιδάκια στα κατηχητικά σχολεία; Τα εφαρμόζουν οι ίδιοι οι κατηχητές όλ΄ αυτά; Πως είναι δυνατόν να χρησιμοποιούν το Χριστό οπού δίδαξε την ΑΓΑΠΗ για όλους και να σπέρνουν "μίσος", "διαχωρισμό", "ρατσισμό" και "διχόνοια" αλλά και "τρόμο";
Ο ΘΕΌΣ είναι τρομοκράτης και καταστροφέας; Ποιο είναι το "νόημα" του χριστιανισμού σήμερα;
"Να φορτωθεί ο καθένας με το σταυρό του μαρτυρίου του;" Δηλαδή, ο κάθε άνθρωπος είναι τιμωρημένος κι εξόριστος στη γη για να σταυρωθεί;
Ο ΘΕΟΣ γυρεύει να είναι ο άνθρωπος δυστυχισμένος επάνω στη γη, να είναι συνέχεια το μυαλό του στα επουράνια λιβάδια μετά θάνατον και να μη ενδιαφέρεται για τα επίγεια;
Κι αυτό έρχεται στο νου γιατί στις εκκλησίες ορθοδόξων χριστιανών, ενδιαφέρονται οι φανατικοί χριστιανοί για τα κάτωθι τυπικά:
* Φοράς μακριά φούστα;
*Έχεις γένια;
*Λες σωστά τις προσευχές σου;
*Κάνεις σωστά το σταυρό σου;
*Ασπάζεσαι σωστά τις εικόνες;
*Κάνεις ευχέλαια;
*Νηστεύεις;
*Που και πότε εξομολογείσαι;
*Πες μου το τηλέφωνο του εξομολογητή σου για να κοινωνήσεις

Συγνώμη που τα γράφω όλ΄ αυτά. Απλά τα γράφω κι όχι επιστημονικά, διότι η "έπαρση", η "οργή", η "φιλαργυρία", η "λαιμαργία", η "συκοφαντία", το "συμφέρον", ο "εμπαιγμός", ο "διαχωρισμός", αν είναι "ενέργειες" του διαβόλου, όπως τις αποκαλούν οι φανατικοί χριστιανοί, πιστεύω πως υπάρχει σε υπέρτατο βαθμό και με πολύ άρωμα "ψευτιάς", μέσα σε όλες τις συνάξεις τους.
Μη ταράζεσαι αγαπητέ μου αναγνώστη. Ο Θεός έτσι θέλει να συμβεί και θα συμβεί!!! Αφέσου στα χέρια του κι Εκείνος ξέρει που θα σε αποθέσει. Εκεί οπού ανήκεις φυσικά!!!
Είτε στο Φως της Αλήθειας είτε στο ημίφως με γιρλάντες στραφταλίζουσες...
Είμαι τόσο αμαρτωλή, που επέτρεψέ μου ως ταπεινή μέχρι εσχάτων, να θεολογώ καλύτερα από κάθε φανατισμένο "τυπολάτρη" χριστιανό, οπού με ρουσφέτι και μέσον Μητροπολίτη ή Αρχιμανδρίτη, ενώ βολεύτηκε επαγγελματικά, δεν γουστάρει να ακούει αλήθειες, από μια γυναίκα, την οποία εξαπάτησε "ορθόδοξα", δίχως να σκεφτεί πως είμαι ορθόδοξη κι εγώ, αλλά όχι τυπολατρικά φανατική!!!
Κι αυτό, φοράει ένδυμα μεγάλης ειρωνείας, καθώς ο χριστιανισμός έγινε καταφύγιο σατανιστών!!!
Τρομάζεις αναγνώστη μου; Νομίζεις πως "σατανισμός" είναι να κάνεις τελετές με πεντάλφες ανάποδες και κεριά, όπως λένε οι φανατισμένοι χριστιανοί, με οργίλο ύφος και θυμούς και όλα τα συναφή με απληστία περισσή και καταστροφές; Σατανισμός δεν είναι το "κουτσομπολιό" που ακούς στις εκκλησιές, καθώς κάνεις προσευχή και σταυρό; Σατανισμός δεν είναι να ακούς να κουδουνίζουν στα πανέρια τα λεφτά και να τσακώνονται στο ιερό οι παπάδες ακόμα και γι΄αυτά; 

Αναλογίζομαι τι νόημα θα έχει στο μέλλον η αναληθής συμπεριφορά όσων μάχονται να αποδείξουν πως είναι "καλοί" χριστιανοί, ενώ δεν έχουν κατανοήσει το νόημα της ουσίας όλης της Χριστικής Διδασκαλίας, αλλά μήτε αναλογίζονται τι σημαίνει "Εγώ ειμί το Φως του κόσμου, ο ακολουθών εμοί ου περιπατήσει εν τη σκοτία, αλλ΄ έξει το Φως της ζωής".
Και ποιο αλήθεια είναι αυτό το "Φως" για το οποίο δίδαξε ο ίδιος ο Χριστός, τον οποίο λένε πως πιστεύουν όλοι οι χριστιανοί, αλλά δεν γνωρίζουν της ουσίας Του τη διδαχή;
Ας αναλογιστεί ο καθένας, ας μάθει ο καθένας, ας αισθανθεί ο καθένας ΑΓΑΠΗ για τον ίδιο του τον θεϊκό εαυτό και ύστερα για κάθε άνθρωπο κι ας αφήσει αυτό όλο το Φως ν΄απλωθεί για να μη υπάρχει "σταυρός" να σταυρωθεί πάλι κανείς!!!
Εκείνος έδωσε Φως άπλετο με το οποίο ας φωτιστεί το σκότος όλων των ανθρώπων με απλότητα και αρετές κι ο κόσμος που μας δείχνουν, ας γίνει Ανάσταση χαράς κι ελπίδας για ζωή ευτυχισμένη για όλους μας!!!
Γιατί, τι νόημα έχει ο χριστιανός να είναι τυπικά χριστιανός, αλλά στην κοινωνία την ανθρώπινη να είναι "σαν ξένος" και "σαν ο χειρότερος εχθρός";