ΕΥΧΗ

Ό,τι είναι ο νους και η καρδιά για τον άνθρωπο, είναι και η Ελλάδα για την οικουμένη. Βόλφγκανγκ Γκαίτε (Γερμανός ποιητής και φιλόσοφος 1749-1832)

02 Μαρτίου, 2019

Νότα Κυμοθόη "Ο μήνας Ανθεστηριών κι Ελαφηβολιών ή Μάρτιος" Δοκίμιο


Θεός Διόνυσος, οικία των Προσωπείων, Ψηφιδωτό  Δήλος (475 π.Χ.)

Νότα Κυμοθόη 
"Ο μήνας Ανθεστηριών κι Ελαφηβολιών ή Μάρτιος"
Δοκίμιο


Ο μήνας Μάρτιος, όπως έχει καθιερωθεί να ονομάζεται, αντιστοιχεί στο 1ο 15ήμερο του Ανθεστηριώνα αφιερωμένος στον Διόνυσο (σύμφωνα με το αρχαίο αττικό ημερολόγιο)

και στο 2ο 15ήμερο του Ελαφηβολιώνα αφιερωμένος στην Άρτεμη (σύμφωνα με το αρχαίο αττικό ημερολόγιο). Το αρχαίο αττικό ημερολόγιο δημιουργήθηκε από τον αρχαίο  Έλληνα Μέτωνα το 430 π.Χ.. Ο Μέτων υπήρξε σπουδαίος μαθηματικός, αστρονόμος, γεωμέτρης και μηχανικός-αρχιτέκτων και όρισε τους πλήρεις και κοίλους μήνες αλλά και τους χρόνους και συμπλήρωσε το έτος με τον μήνα Ποσειδεών. Το αττικό ημερολόγιο βελτιώθηκε αργότερα από τον Κάλλιππο και τον Ίππαρχο τον Νηκαεύ ή Ρόδιο. Ήταν Έλληνας σπουδαίος μαθηματικός, αστρονόμος και γεωγράφος. Υπήρξε σπουδαίος χαρτογράφος, γιατί τυχαία ανακάλυψε τη μετάπτωση των ισημεριών.
Η ημέρα για τους αρχαίους Έλληνες άρχιζε από τη δύση του ηλίου (το κρατάνε αυτό οι μουσουλμάνοι ακόμα, όταν γιορτάζουν το ραμαζάνι τους), κι όχι όπως αρχίζει τώρα μετά τα μεσάνυχτα.
Ο μήνας αυτός αποτελούσε στην αρχαία Ελλάδα μεγάλη γιορτή ιδιαίτερα στην αρχαία Δήλο που τιμούσαν τον μουσηγέτη Απόλλωνα, το Διόνυσο των Ελευθερών τιμούσαν σε μια μικρή κωμόπολη ανάμεσα στα σύνορα των νομών Αττικής και Βοιωτίας και στις που΄μερες γιορτές των Διονυσίων εν άστει στην αρχαία Αθήνα αλλά και σε όλες τις άλλες περιοχές των αρχαίων Ελλήνων. Σε όλα τα αρχαία Ασκληπιεία τιμούσαν τον Διόνυσο μαζί και τον Ασκληπιό με διαγωνισμούς Ποίησης και Κωμωδίας. Την εποχή εκείνη γιόρταζαν και τα "Μυστήρια εν Άγραις" προς τιμήν της Περσεφόνης που ανέβαινε από το παλάτι του Άδη επάνω στη γη, τιμώντας έτσι τον ερχομό της Άνοιξης και γιόρταζαν και τα "Δάσια" προς τιμήν του Μειλίχιου Δία, προστάτη των μικρών παιδιών, συμβολίζοντας την αναγέννηση της φύσης και τη γέννηση των παιδιών. 

Έμπλεκαν μαζί 2 κλωστούλες, από μάλλινο νήμα λευκό και κόκκινο για να τιμήσουν τον ερωτικό Διόνυσο με την κόκκινη και την Παρθένο Άρτεμη με την λευκή και στόλιζαν τα χέρια τους, τοποθετούσαν στ΄ ανθισμένα δέντρα και στα νεογέννητα παιδιά τους αλλά και σε όλους τους όσους λάμβαναν μέρος στις γιορτές τους.

Το ρωμαϊκό έτος αρχίζει από τον μήνα Μάρτιο, όπως ονομάστηκε κι ήταν ο πρώτος μήνας του έτους και η Πρωτοχρονιά ξεκινούσε τότε και γιορταζόταν την 1η Μαρτίου με την ονομασία Καλένδες Μαρτίου. Ήταν η εσπέρια δύσις του Ταύρου την ώρα δύσης του ήλιου (όταν έδυε ο αστερισμός του Ταύρου που είχε ως σύμβολο του ο Ζευς ή Δίας μιας και τον κατάργησαν και μαζί με τον Ήλιο Θεό). Στην Δυτική πλευρά της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας είχαν σαν σύμβολο τις Εστιάδες Παρθένες που άναβαν μια ιερή φωτιά, τη νέα φωτιά του νέου έτους, στον ναό της Εστίας, στην αρχαία αγορά της Ρώμης κι αυτό ως συμβολισμός την 1η Μαρτίου σήμαινε την αρχή του νέου έτους (ακόμα έχει διατηρηθεί αυτό το ρωμαϊκό έθιμο με φωτιές που ανάβουν την περίοδο αυτή των Αποκρεών, σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας). Στη Δύση συνέχιζαν να γιορτάζουν τα Ματρωνάλια τα οποία γιόρταζαν οι αρχαίοι Έλληνες προς τιμήν της θεάς Ήρας μητέρας του θεού Άρη και τα γενέθλιά του. 
Ο Μέγας Κωνσταντίνος το 330 μ.Χ. με διάταγμα απαγορεύει ότι σχετίζεται με τους εθνικούς δηλαδή τους αρχαίους Έλληνες, τα ιερά τους σύμβολα, τις γιορτές τους κι απαγορεύει το αττικό ημερολόγιο κι όλα τα αρχαία ελληνικά ημερολόγια κι όλες τις γιορτές του κι ότι σχετίζεται με την ελληνική γλώσσα, την αρχαία ελληνική παράδοση με θανατική ποινή και καθιερώνει το ρωμαϊκό ημερολόγιο με παραλλαγές που προσαρμόστηκε αργότερα σύμφωνα με τον χριστιανισμό μετά την καθιέρωση της Μαρίας ως Θεοτόκου (μετά την 6η οικουμενική σύνοδο). 
 Ο Ρωμύλος που είχε δώσει το όνομα του θεού Άρη στον μήνα αυτόν (Mars στη λατινική γλώσσα, αργότερα ονομάστηκε Μάρτιος, από μετάφραση στην ελληνική και μετατοπίστηκε ως 3ος μήνας του έτους.
artnotakymothoe "Αρχάγγελος Γαβριήλ"© Νότα Κυμοθόη
Ελαιογραφία σε μουσαμά

Σύμφωνα με τη νέα θρησκεία του χριστιανισμού, υμνείται αυτόν τον μήνα η Παναγία ως μητέρα του Θεού με χαιρετισμούς για τον Ευαγγελισμό της να γεννήσει τον υιό του Θεού και τιμάται ο Αρχάγγελος Γαβριήλ που τις έφερε το ιερό "άγγελμα" του Θεού. Δηλαδή έχουμε μια μεγάλη ταύτιση και παραλλαγή, αλλά και προσαρμογή, από τ΄αρχαία Ανθεστήρια αλλά κι Ελαφηβόλια και Ματρωνάλια αλλά κι από τις γιορτές του Δασία Διός σε αυτόν τον μήνα με γιορτές που φτάνουν ως τις ημέρες μας, τόσο μπλεγμένες με όλα... Αλλά τίποτα αληθινό δεν έχει χαθεί και οι αρχαίες ιερές ενέργειες υπάρχουν και θα πέσει τόσο ιερό Φως σε όλα, που θα έρθει πραγματικός "καθαρμός" για να καθαρίσουν όλες οι ιερές ενέργειες και να παραμείνουν καθαρές και διαυγείς για όλους με Φως και Αγάπη για την ειρηνική συμβίωση της ανθρωπότητας.
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός, Ποιήτρια
Πνευματικά δικαιώματα © 2019 Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη "Ο μήνας Ανθεστηριών κι Ελαφηβολιών ή Μάρτιος"© Νότα Κυμοθόη



15 Ιανουαρίου, 2019

Νότα Κυμοθόη"Εικόνες από τη Ρούμελη"Δοκίμιο


Νότα Κυμοθόη*"Εικόνες από τη Ρούμελη"Δοκίμιο

Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Η Στερεά Ελλάδα είναι στο κέντρο της Ελλάδας και έχει τόσες αμέτρητες ομορφιές, που ελάχιστοι γνωρίζουν! Ονομάζεται και Ρούμελη, σαν ανάμνηση από την οθωμανική εποχή. Το 2019, μια εποχή που είναι διαφορετική και με πλήρη επίγνωση των όσων συμβαίνουν, οι κάτοικοι έχουν αναπτύξει πολιτισμό και έχουν προσπαθήσει και προσπαθούν πολύ ν΄ αποτυνάξουν όλα εκείνα τα κατακάθια, από μια εποχή βίαιη, που ζυμώθηκε από καταστάσεις ιστορικές.


Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Αν η θέα από τα βουνά δεν αποζημιώνει το βλέμμα του ταξιδευτή και τον αφήνει αδιάφορο, είναι ίσως η συνήθεια, όλων εκείνων που δεν αγαπούν την ομορφιά. Για ν' ατενήσεις απέναντι θα πρέπει ν΄ανέβεις ψηλά κι αυτό απαιτεί κόπο αλλά και θέληση.


Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Οι ιερές βελανιδιές στόλιζαν τα βουνά της Στερεάς Ελλάδας, αλλά στις ημέρες μας έχουν απομείνει ελάχιστες. Οι ξυλοκόποι της περιοχής της έκαναν καυσόξυλα για τα τζάκια τους, δίχως να τις αντικαταστήσουν, κι αυτό είναι μια θλιβερή ιστορία για τα δάση που ξυλεύονται δίχως άδειες.

Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Αν η Στερεά Ελλάδα δεν είχε αναπτύξει τον πολιτισμό των αρχαίων Λοκρών, ίσως ο κόσμος να ήταν σήμερα φτωχότερος. Ο αρχαίος ναός της Κραναίας Αθηνάς, στις πλαγιές του Καλλιδρόμου, στην αρχαία Ελάτεια, ρημαγμένος από τις αρχαιοκαπηλίες, δίχως τη φροντίδα εκείνων οπού τάχτηκαν για να φυλάνε τους αρχαιολογικούς χώρους.
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Ο ναός του Απόλλωνος στους Δελφούς λάμπει σε όλη την οικουμένη και οι ταξιδιώτες από τα πέρατα του κόσμου έρχονται να θαυμάσουν την αίγλη του η οποία έχει μεταλαμπαδεύσει το αρχαίο ελληνικό πνεύμα και το θεϊκό Φως μέσα από αιώνια σύμβολα, ενός 16άκτινου Ήλιου Θεού, που είχε γίνει και οικόσημο του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Είναι θλιβερή όμως όλη η ιστορία, έτσι όπως διδάχτηκε μονομερώς, κρύβοντας πολλές αλήθειες.
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Η Έρκυνα, ρέει έξω από το αρχαίο Μαντείο του Τροφωνίου στην πόλη Λιβαδειά, θυμίζοντας όλη εκείνη την αρχαία ιστορία των αρχαίων Ελλήνων, οι οποίοι για να καθαρθούν βαπτίζονταν στα ιερά νερά της. Νερά τα οποία έρεαν από τις ιερές πηγές του Παρνασσού και του Ελικώνος, συμβολίζοντας μια ιερή ιεροτελστία Μύησης, αρχέγονων χρόνων, τους οποίους κατηγόρησαν "ειδωλολατρικούς". Ευτυχώς που ο Ιωάννης, κρατούσε ακόμα αυτήν την ιερή συνήθεια και τον ευχαριστούμε γιατί την έσωσε, μέσω της ύπαρξης του Ιησού Χριστού, ο οποίος καθάρθηκε ή βαπτίστηκε, όπως έχει επικρατήσει να ονομάζεται και φτάνει ως τις ημέρες μας αυτό το αρχαίο μεγαλείο του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού αλλά και της πανίερης αρχαίας ελληνικής θρησκείας. Μιας θρησκείας, την οποία βέβηλοι με βία, κατηγόρησαν ως ειδωλολατρική.
*Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός, Ποιήτρια
Πνευματικά δικαιώματα © 2019 Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη "Εικόνες από τη Ρούμελη" Δοκίμιο© Nότα Κυμοθόη


10 Δεκεμβρίου, 2018

Νότα Κυμοθόη "Ποσειδεών"

                                                     
Νότα Κυμοθόη "Ποσειδεών" 

Από την αρχή της Νέας Σελήνης στο τέλος του μήνα Μαιμακτηριώνος, ο μήνας  που ακολουθεί, σύμφωνα με το Αττικό Ημερολόγιο ονομάζεται Ποσειδεών και αντιστοιχεί από 11 Δεκεμβρίου έως 9 Ιανουαρίου!
Αφιερωμένος στον αρχαίο Έλληνα Θεό Ποσειδώνα, προστάτη των ναυτικών κι όλων όσων έμεναν πλάι στη θάλασσα και είχε σαν σύμβολά του την τρίαινα, το δελφίνι, τους θαλάσσιους δράκους και τους ίππους (άλογα).
 Στην Αττική υπήρχε ο περίφημος ιερός Ναός του Θεού Ποσειδώνος στο Σούνιο, ερείπια του οποίου σώζονται έως των ημερών μας!
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός

20 Νοεμβρίου, 2018

Νότα Κυμοθόη "Μαιμακτηριών"





Νότα Κυμοθόη "Μαιμακτηριών"

Μαιμακτηριών, σύμφωνα με το αττικό ημερολόγιο, είναι ο πέμπτος μήνας που ήδη διανύουμε από το χρονικό διάστημα 12/11 έως 10/12 του σημερινού ημερολογίου και ήταν αφιερωμένος στον Ζευ ή Δια Μαίμακτο και είχε 29 ημέρες.




28 Οκτωβρίου, 2018

Νότα Κυμοθόη "Η εθνική αντίσταση του 1940-1945" Δοκίμιο

Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

    Νότα Κυμοθόη* "Η εθνική αντίσταση του 1940-1945"
Η ιστορία της χώρας μου Ελλάδας, έχει γραφτεί μονόπλευρα, από ιστορικούς που εξυπηρέτησαν τα συμφέροντα όλων εκείνων, που κυβέρνησαν και κυβερνούσαν τον τόπο μου, διχάζοντάς τον σε αριστερούς και δεξιούς και στέλνοντας τα καθαρά μυαλά στα ξερονήσια ή αγνοώντας τα ή εξευτελίζοντάς τα ή απομονώνοντάς τα.  Στη Λαμία, υπάρχει αυτός ο ανδριάντας του Άρη Βελουχιώτη και στέκεται ο περαστικός διαβάτης που δεν ξέρει ιστορία κι αναρωτιέται "ποιος είναι;", ο καβαλάρης. Η Ρούμελη, δηλαδή η Στερεά Ελλάδα, τα βουνά της και οι ραχούλες της είναι σε κάθε χωριό και μια ιστορία, για τον εμφύλιο που κράτησε ως το 1950, έναν πόλεμο που ξεκλήρισε οικογένειες και φαμελιές πολλές. Έναν πόλεμο που ξεκίνησε με την αντίσταση του ελληνικού λαού να μη επιτρέψει την προέλαση των ιταλικών στρατευμάτων με προορισμό την Αφρική, όταν στη χώρα μας ήταν Δικτατορία με τον Ι.Μεταξά (1940). 
Αλλά αν το ΟΧΙ, όπου σύσσωμος ο ελληνικός είπε και με τόλμη πολέμησε τους εισβολείς, στην πορεία της κατοχής της χώρας μας από του Γερμανούς που εισέβαλαν, έγινε...ΝΑΙ, ο ελληνικός λαός στην πορεία διχάστηκε. Μετά τον ελληνοαλβανικό πόλεμο εισβάλουν οι Γερμανοί από την Βουλαγαρία. Η γερμανική κατοχή έδιωξε τους Βρετανούς που υποχώρησαν στην Κρήτη και τα ελληνικά χωριά, ρήμαξαν από την εισβολή των Γερμανικών στρατευμάτων,  αδειάζοντας τα λιγοστά τρόφιμα που τους είχαν απομείνει στα σπιτικά, απ΄όπου περνούσαν, κι όσοι δεν τους έδιναν, έκαιγαν στη συνέχεια τα χωριά τους. Ποιοι ήταν όμως εκείνοι οι "εθνικόφρονες Έλληνες" της εποχής εκείνης, που "κάρφωναν" στους Γερμανούς τους αντιστασιακούς, που δεν έδιναν τρόφιμα από τ΄ αμπάρια τους; 

Ποιους έπαιρναν με τη βια οι Γερμανοί κι έστηναν στους τοίχους και τους τουφέκιζαν; Φυσικά αυτούς, που δεν συνεργάζονταν μαζί τους...Τι σχέση είχαν οι Έλληνες που άλλοι υποστήριζαν τους Βρετανούς, άλλοι τους Ιταλούς κι άλλοι του Γερμανούς; Ποιοι ήταν οι πατριώτες εκείνη τη σκοτεινή εποχή;
Καμμένα χωριά, έρημα σπιτικά, ξεριζωμένες οικογένειες, πείνα, ακαλλιέργητα χωράφια, έλλειψη τροφίμων, αποκλεισμός, τουφεκισμοί, προδότες, μαυραγορίτες και πλιατσικολόγοι, σκοτώνονταν μεταξύ τους για μια μπουκιά ψωμί.
Οι νέοι άντρες και οι νέες γυναίκες για να γλυτώσουν πήραν τα βουνά...και η πρώτη αντίσταση στην Αθήνα κορυφώθηκε με το κατέβασμα της γερμανικής σημαίας από τον ιστορικό βράχο της Ακρόπολης των Αθηνών, το Μάιο του 1941 από τον Μανώλη Γλέζο και τον Απόστολο Σάντα. Τον Σεπτέμβριο ιδρύεται το ΕΔΕΣ και μετά από λίγες ημέρες ιδρύεται το ΕΑΜ μετά από έναν χρόνο ιδρύεται η ΠΕΑΝ και αργότερα το ΟΕΝΟ και η ΕΣΕΑ και η ΠΑΟ, αλλά μαζικότερη και ισχυρότερη απ΄όλες τις αντιστασιακές οργανώσεις ήταν το ΕΑΜ. Το 1942 ο ΕΑΜ αποφάσισε να οπλίσει τους αντιστασιακούς πολεμιστές του, τον λαό δηλαδή που ήταν μαζί του, ιδρύοντας τον ελληνικό λαϊκό αντιστασιακό στρατό τον γνωστό ΕΛΑΣ κι επικεφαλής του ορίστηκε ο Γεωπόνος από τη Λαμία Θανάσης Κλάρας με
                                               
Photography  Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

το ψευδώνυμο Άρης Βελουχιώτης, επειδή καταγόταν από το ιστορικό Βελούχι.

Ο διχασμός των Ελλήνων ήταν δυσβάσταχτος καθώς χωρίστηκαν με αυτούς που έφερναν το στάρι και τα τρόφιμα για τα συσσίτια με Γερμανούς, Ιταλούς και Βούλγαρους. Η επιβίωση πάνω απ΄όλα κι εκείνοι που δεν τάχτηκαν με κανέναν από όλους αυτούς, πήραν τα βουνά... Ο επισιτισμός της χώρας Ελλάδας για τη διάσωση του ελληνικού λαού έγινε εμφύλιος σπαραγμός ανάμεσα σε Βρετανούς, Γερμανούς και Ιταλούς  και με όσους είχαν πάει με το μέρος τους με αποτέλεσμα για 2 συνεχή χρόνια οι Έλληνες να πεθαίνουν από την πείνα. Και μόνον το 1942 έφτασε η μεγάλη βοήθεια από τον Καναδά μέσα από τον Ερυθρό Σταυρό και την άλλη χρονιά έφτασαν τα φορτία τροφίμων και από τις ΗΠΑ.
                                                   
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Η εθνική αντίσταση του ελληνικού λαού δεν περιγράφεται και δεν μπορεί ακόμα ο σημερινός Έλληνας και η Ελληνίδα να κατανοήσουν πως η πείνα, ήταν εκείνος ο κοινός εχθρός που τους δίχασε. Γιατί όταν τα στομάχια είναι άδεια, δεν κατανοεί ο πεινασμένος ποιος είναι αυτός που τον βοηθά... Και ενώ η βοήθεια των Βρετανών δεν έφτασε ποτέ, πετούσαν στη συνέχεια με τα αεροπλάνα κιβώτια λίρες ή μήπως ήταν οι λίρες του ελληνικού λαού της Μικρασίας αυτές; Ας ερμηνεύσει κάποιος για ποιο λόγο και ποιοι ήταν πίσω απ΄ όλη αυτή την ενέργεια.
Αλλά το μεγάλο κακό ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 1942 όταν οι νεολαία του ΠΕΑΝ ανατίναξε τα γραφεία της ΕΣΠΟ (ελληνική σοσιαλιστική πατριωτική οργάνωση) που είχε σαν αποτέλεσμα να απαιτήσουν οι Γερμανοί να σταλούν οι Έλληνες επιστρατευμένοι ως εργάτες στη Γερμανία. Μετά από συνεχείς αγώνες κατόρθωσε το ΕΑΜ να ματαιώσει αυτήν την επιστράτευση των Ελλήνων το 1943.

Οι θάνατοι του ελληνικού λαού ήταν από τον πόλεμο, από τις κακουχίες, από την προδοσία και τους ομαδικούς τουφεκισμούς. Η βια του φασιστικού Ναζισμού:
.Για το θάνατο ενός Γερμανού στρατιώτη οι Γερμανοί τουφέκιζαν 10 Έλληνες
.Για το θάνατο ενός αξιωματικού Γερμανού οι Γερμανοί τουφέκιζαν 100 Έλληνες
.Για το θάνατο ενός συνταγματάρχη ή στρατηγού οι Γερμανοί τουφέκιζαν πάνω από 1000 Έλληνες

Το 1944 ο Δάσκαλος Κώστας Καζάνας και ο Αστέριος Αστεριάδης με το φως της ημέρας στην πόλη Προσοτσάνη της Δράμας, έβγαλαν την βουλγαρική σημαία και ύψωσαν την ελληνική δυναμώνοντας το ηθικό όλων των Μακεδόνων της Δράμας.
Αυτή υπήρξε μια ηρωική πράξη, σε αντίθεση με πολλούς ανώτατους καθηγητές Πανεπιστημίων, Έλληνες των ταγμάτων ασφαλείας, στρατιωτικούς και διπλωμάτες της εποχής που για λόγους καιροσκοπικούς (υλικά συμφέροντα) συνεργάστηκαν με το Ναζισμό και καλλιέργησαν μαζί με την ορθόδοξη εκκλησία ένα πνεύμα αντικομουνιστικό που βοήθησε σε αυτό αφ΄ ενός η υποστήριξη της Γερμανίας αφ΄ετέρου και της Βρετανίας.
Σιγά-σιγά και με πολλές μάχες ελευθερώνονταν οι ελληνικές πόλεις και τα χωριά από τους Γερμανούς.
Αναπτύχθηκε όμως ένας εσωτερικός πόλεμος ο γνωστός εμφύλιος (1946-1949) που διεξαγόταν ανάμεσα στον ελληνικό στρατό (αντι-ανταρτικό σώμα) και τον ελληνικό δημοκρατικό στρατό (αντάρτες).
Ο εμφύλιος σπαραγμός είναι ο πιο επώδυνος αυτήν την εποχή και παρά τις προσπάθειες που έγιναν, ακόμα διχάζει τον ελληνικό λαό, ο πόνος του θανάτου, που χώρισε οικογένειες, συγγενείς, γειτόνους και συγχωριανούς ή συμπατριώτες.
...
Η 28η Οκτωβρίου 1940 αποτελεί εθνική γιορτή για τους ενωμένους Έλληνες που αντιστάθηκαν σε αυτόν τον β΄παγκόσμιο πόλεμο, κι αυτήν την ενότητα της αντίστασης, γιορτάζει ο ελληνικός λαός με παρελάσεις, οι οποίες αποτελούν ημέρα μνήμης για την  ημέρα αυτής της ενότητας. 

Τα ιστορικά γεγονότα αποτελούν διδαχές για ένα καλύτερο παρόν και καλύτερο μέλλον. Το παρελθόν δεν επιστρέφει, παρά είναι μάθημα για διόρθωση λαθών και για γνώση των όσων επιμένουν στην άγνοιά τους με εμμονές οργής και μίσους, διαχωρίζοντας ακόμα τους Έλληνες σε αριστερούς και δεξιούς. Το θέμα είναι πως ο "φασισμός" είναι βια και δεν μπορεί να σταθεί σε κανένα καθαρό μυαλό, μήτε σε κανέναν πολιτισμό, που επιθυμεί η κοινωνία της να αναπτυχθεί και να εξελιχθεί για το δικό της καλό και το καλό όλων των άλλων κοινωνιών, όπου γης.
Νότα Κυμοθόη*, Λογοτέχνης και Ζωγράφος

Νότα Κυμοθόη "Η εθνική αντίσταση του 1940-1945" Δοκίμιο© Nότα Κυμοθόη


17 Οκτωβρίου, 2018

Νότα Κυμοθόη "Φωτογραφίες μου από τη Ρούμελη"

Photography "Θεά Αθηνά" Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Νότα Κυμοθόη "Φωτογραφίες μου από τη Ρούμελη"
Οι φωτογραφίες μου αποτελούν διαδρομές μου στην Στερεά Ελλάδα ή Ρούμελη, όπως λέγεται κι επειδή έχουν εμπνεύσει ως εικόνες όλα αυτά τα χρόνια για διάφορα γραφήματα, αναρτώ κάποιες χαρακτηριστικές, τις οποίες ζήτησαν αγαπημένοι μου μαθητές και μαθήτριες. Οι φωτογραφίες όλες όλες έχουν πνευματικά δικαιώματα και δεν παραχωρούνται για λήψη από κανέναν για χρήση κανενός, δίχως την δική μου γραπτή άδεια και σφραγίδα! 
Στην άνω εικόνα, η θεά Αθηνά, προστάτιδα της πόλης Αθήνα, που φέρει και το όνομά της.
                                                                             

Photography "Πλατεία Συντάγματος Αθήνα"Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Photography "Ακαδημία Αθηνών" Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Photography "Ιερό Ζηνός (Διός) Υψίστου Πνύκα Αθήνα" Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Photography "Ναός Θεού Απόλλωνος Υπάτη" Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Photography "Άρης Βελουχιώτης Λαμία"Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Photography "Πλατεία Συντάγματος" Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Photography "Ναός Θεάς Αθηνάς Κραναίας Ελάτεια"Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Photography "Ναός Θεού Ασκληπιού Ελάτεια"Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Photography "Εύζωνοι Αθήνα" Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Photography "Θόλος Δελφών Θεάς Αθηνάς Προναίας"Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Photography "Τοπίο με βελανιδιά Ξυλικοί" Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Photography "Δρόμος Καλλιδρόμου Μενδενίτσα" Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Photography "Έρκυνα νερά Λιβαδειά"Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Photography "Διαδρομές στην Ελάτεια" Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Photography "Παρνασσός Ελάτεια"Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Photography "Παρνασσός Ελάτεια" Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Photography "Ναός Θεού Απόλλωνος Δελφοί" Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Photography "Ακαδημία Αθηνών" Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Ευχαριστώ για τη επίσκεψή σας στην ιστοσελίδα μου κι ευελπιστώ να εκτιμήσετε τον κόπο μου. Η κάθε μου φωτογραφία αποτελεί μια μικρή ιστορία για την εποχή λήψης της, για τον τόπο και για τη στιγμή που με το δικό μου βλέμμα έγινε ένα ξεχωριστό έργο φωτογραφικής τέχνης μου. Δεν είμαι επαγγελματίας φωτογράφος, αλλά ερασιτέχνης. Το φως δημιουργεί εικόνες μοναδικές. Στις άνω φωτογραφίες μου αποτυπώνεται η στιγμής αυτής της λήψης μου. Όλες οι φωτογραφίες μου έχουν κατοχυρωμένα πνευματικά δικαιώματα κι απαγορεύεται η λήψη και χρήση τους δίχως την γραπτή άδειά μου. Ευχαριστώ για την κατανόηση!
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός, Ποιήτρια
Photography art and writer Kymothoe Nota © Νότα Κυμοθόη

13 Αυγούστου, 2018

Νότα Κυμοθόη "Η Θεά Αθηνά και η Ελλάς"

         Νότα Κυμοθόη "Η Θεά Αθηνά και η Ελλάς"


Παρακολουθώντας τα γεγονότα σφαιρικά και φυσικά με ενδιαφέρον περισσότερο τα όσα συμβαίνουν στη χώρα μου Ελλάδα, καθισμένη ως θεατής στην όλη σκηνή, έχω να παρατηρήσω τα κάτωθι:
Η Ελλάδα, τσακισμένη από όλα τα πριν οικονομικά σκάνδαλα της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ, προσπαθεί με τη νυν Κυβέρνηση να νοικοκυρευτεί.
 Ένα παρελθόν λερό, σέρνεται ως "σκουπίδια", το οποίο δεν άφησε όρθιο τίποτα με όλες τις "ευλογίες" ως πλάτες και της θρησκείας, που εκπορεύεται από ένα παρελθόν σκοτεινό και σκεπάζει αυτήν την πορεία κι ανάπτυξη της χώρας, δίχως να την αφήνει να προχωρήσει σε πρόοδο...Σέρνεται ετών το "σκουπιδαριό", κι αν ανατρέξουμε σε μνήμες, ίσως κάποιοι θυμηθούν, τις επίσημες δηλώσεις του παρελθόντος, μέσα στο ελληνικό κοινοβούλιο, που ως επίσημη "δήλωση" έκανε ο κάθε νέος πρωθυπουργός της Ελλάδας. Δήλωνε δηλαδή "βρήκαμε άδεια ταμεία".
Αυτά ήταν τόσο άδεια που οι πριν, κουβαλούσαν τα χρήματα που ήταν μέσα σε αυτά σε...σακούλες σκουπιδιών (?)...
Προσπαθεί λοιπόν, ένα άλλο κομματικό σχήμα στην ελληνική κυβέρνηση, τέτοιο, που δεν είχαν συνηθίσει να κάθεται στα κοινοβουλευτικά έδρανα της ελληνικής βουλής, να βάλει μια σειρά, να τακτοποιήσει θέματα, τα οποία δεν είχαν τακτοποιήσει οι πριν, αλλά και δημιούργησαν άτακτα οι πριν...
Το τι "πετροβόλημα" πέφτει επάνω σε αυτήν την τωρινή κυβέρνηση, από όσους πριν έχασαν τις κυβερνητικές τους θεσούλες, και μαζί βέβαια και τις κουτάλες που είχαν για να ανακατεύουν το δημόσιο χρήμα και να το αδειάζουν από τις τράπεζες στις τσέπες τους, θέλει αναλύσεις πολλές...Αλλά η λαϊκή γνώμη στη χώρα Ελλάδα και παγκοσμίως λέει το εξής:" πετροβολούν το δέντρο που έχει καρπούς"...
Αν λοιπόν ένας λογικός άνθρωπος σκεφτεί σφαιρικά όλα τα θέματα που πραγματικά απασχόλησαν την ελληνική οικονομία, θα βρει "οικονομικά σκάνδαλα" τόσα, που δεν φτάνουν τόμοι βιβλίων για να γραφτούν. Κι αυτά όλα συνδέονται με την πολιτική διακυβέρνηση των παρελθόντων χρόνων που δυστυχώς πήγαινε "αγκαζέ" με τη θρησκεία...Αρραβώνας; Έρωτας; Γάμος; Μια σχέση τόσο στενή, που θα ερευνούν του μέλλοντος οι ερευνητές για πολλά χρόνια...
Κι ευτυχώς που ζούμε στο 2018 κι όχι σε χρόνους μεσαίωνα, όπου έκαιγαν στην πυρά τους όσους είχαν άλλη άποψη, από αυτήν που ο μονάρχης+εκκλησία επέβαλε...
Ευτυχώς που οι άνθρωποι και οι ανάγκες τους έφεραν την αλλαγή σε όλες τις μουχλιασμένες απόψεις του παρελθόντος κι ευτυχώς που ζούμε σε αυτήν την ωραία εποχή...με τόσες πολλές πληροφορίες για το παρελθόν!..
Ευτυχώς, που τίποτα δεν επιστρέφει πίσω, αλλά ερευνάται και δίνει μαθήματα στους γνωστικούς της μελέτης. Κι αν οι γνωστικοί μελετούν την κλασική αρχαιότητα των αρχαίων Ελλήνων σοφών, όσο κι αν προσπαθεί η "θρησκεία" να την αντικαταστήσει με τις ιδέες και διδαχές των "μαρτύρων" που πήραν τη θέση των "ηρώων", η "νεκρολατρεία" φανερώνει την Αιγυπτιολογία και φέρνει στο φως τον τρόπο των αρχαίων Αιγυπτίων...
Και οι διαδρομές όλες, όσο κι αν προχωρούν στο μέλλον, έχουν αρχή εκκίνησης το παρελθόν. Σαν ένας Μαραθώνιος δρόμος, οπού τιμά τους Μαραθωνομάχους μέσα από τη νίκη τους κατά των Περσών το 490 π. Χ., που έφερε ως αγγελία ο Αθηναίος πολεμιστής Φειδιππίδης λέγοντας το σπουδαίο εκείνο "νενικήμεν"και ξεψύχησε...
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Αλλά οι αρχαίοι Αθηναίοι για να μη λησμονηθεί ποτέ αυτή η μεγάλη νίκη, προ των πυλών της ιστορικής του πόλης, στην οποία είχε δώσει το όνομά της η Θεά Αθηνά, την τίμησαν με ένα σπάνιο αφιέρωμα. Αυτό ήταν ένα χάλκινο και μοναδικό άγαλμα της Θεάς Αθηνάς Προμάχου, το οποίο φιλοτέχνησε ο Φειδίας με τις σπασμένες ασπίδες, τα σπασμένα σπαθιά κι ακόντια της μάχης των πολεμιστών Αθηναίων, κι ολοκληρώθηκε το 456 π. Χ.
Προς τιμήν λοιπόν της Θεάς Αθηνάς, για το θαύμα αυτό στη μάχη του Μαραθώνα το 490 π. Χ. οι αρχαίοι Αθηναίοι, έστησαν το χάλκινο άγαλμα της Θεάς Αθηνάς Προμάχου μεταξύ των Προπυλαίων και του Παρθενώνα στην Ακρόπολη της Αθήνας.
Εκεί παρέμεινε για 1000 έτη, ως την εποχή οπού το ζήλεψαν... και το έκλεψαν ή μάλλον το μετέφεραν,  για να στολίσουν την πόλη Κωνσταντινούπολη το 465 μ. Χ., αλλά η βεβήλωση της ιερής πόλης της Θεάς Αθηνάς και της ιερής μνήμης των Μαραθωνομάχων, είχε ως αποτέλεσμα μια φωτιά, που κατέστρεψε την Κωνσταντινούπολη τότε, σε μια εποχή, που η Θεά Αθηνά είχε βεβηλωθεί στην αρχαία πόλη Βυζάντιο των αρχαίων Μεγαρέων, με την ονομασία Κωνσταντινούπολη, εκεί λοιπόν ενώ κάηκε η πόλη το χάλκινο άγαλμα της Θεάς Αθηνάς Προμάχου, έμεινε άθικτο...
Εκεί λοιπόν, όπου άρχισε η μεγάλη καταστροφή της χώρας Ελλάς, του αρχαίου ελληνικού πνεύματος και της βεβηλώσεως της ιερής ενέργειας της Αθηνάς Σοφίας Νίκης με την Σοφία Σολομώντος (μετατρέποντας τον αρχαίο ελληνικό ναό σε εβραϊκό ο Μέγας Κωνσταντίνος Αυτοκράτωρ Νέας Ρώμης Ανατολής Θεός κι όχι σε χριστιανικό, όπως θέλουν να λένε, αργότερα έγινε χριστιανικός) απ΄όσους μισούσαν αυτό το υπέροχο και λαμπρό αρχαίο ελληνικό πνεύμα...
Αλλά τίποτα αληθινό δεν χάνεται, μήτε καταστρέφεται. Διότι η Θεά Αθηνά δεν πέθανε ποτέ κι ας κατέστρεψαν τα ιερά της αντικαθιστώντας τον αρχαίο ελληνικό ναό της στην αρχαία ελληνική πόλη Βυζάντιο με το ναό της Σοφίας Σολομώντος. Μια βεβήλωση, το μέγεθος της οποίας έχει καταστρέψει δισεκατομμύρια ανθρώπων, των οποίων η "ιερή μνήμη" αγγίζει την ιερή καρδιά του Θεού. Κι επειδή η Σοφία Θεού είναι ΜΟΝΟΝ ΜΙΑ ευελπιστούμε στην ΟΛΗ ΑΛΗΘΕΙΑ της θεϊκής ενέργειας κι αποκατάσταση της όλης αλήθειας, μέσα από την "βεβήλωση" της ιερής ενέργειας της Θεάς Αθηνάς των αρχαίων μας προγόνων, μέσα από τη βεβήλωση των Ελλήνων, ώστε να σταματήσει η συνεχής βεβήλωση και σπίλωση, αλλά και ταλαιπωρία του ελληνισμού και σε ότι σχετίζεται με το αρχαίο ελληνικό πνεύμα, τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό των προγόνων μας και τις όλες καταστροφές των νεοελλήνων. Ευελπιστούμε σε καλύτερη παιδεία,  λαμπρότερο μέλλον και αλήθεια.
Διότι δεν βεβηλώθηκε μόνον ο ιερός αρχαίος Ναός της Θεάς Αθηνάς Σοφίας Νίκης, από τον Μέγα Κωνσταντίνο που εδραίωσε τον εβραϊσμό δήθεν ως χριστιανισμό, αλλά και ο αρχαίος ελληνικός Ναός της Ειρήνης, που χτίστηκε από τον Μεγάλο Κωνσταντίνο στην θέση παλιού αρχαίου ναού, που ήταν αφιερωμένος στην αρχαία Θεά Ειρήνη των αρχαίων Ελλήνων και αρχικά ο χριστιανικός ναός αφιερώθηκε "στην του Θεού Ειρήνη" και όχι στην αγ. Ειρήνη,  και στέγασε το ελληνικό πατριαρχείο στην Κωνσταντινούπολη. Ας αποκατασταθεί επιτέλους η όλη αλήθεια των αρχαίων ελληνικών ιερών!.. Αρκετά με όλα τα ψεύδη του χριστιανισμού και όλη την καταστροφή των Ελλήνων!..
Νότα Κυμοθόη (Λογοτέχνης και ζωγράφος)