ΕΥΧΗ

Ό,τι είναι ο νους και η καρδιά για τον άνθρωπο, είναι και η Ελλάδα για την οικουμένη. Βόλφγκανγκ Γκαίτε (Γερμανός ποιητής και φιλόσοφος 1749-1832)

04 Νοεμβρίου, 2014

ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ "ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΡΟΥΜΕΛΗ" ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ

                                                     
ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ
"ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΡΟΥΜΕΛΗ"Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ
Ρούμελη σύμφωνα με την ελληνική παράδοση, ονομάζεται η Στερεά Ελλάδα.
Η Στερεά Ελλάδα αποτελεί το γεωγραφικό διαμέρισμα της Ελλάδας, που είναι  το δεύτερο μεγαλύτερο σε έκταση, και καταλαμβάνει 24,910 τ.χλμ της χώρας Ελλάδα και το πρώτο σε πληθυσμό με 4.591.568 κατοίκους. Αποτελείται δε από:
1) Την Αττική.
3) Τη Βοιωτία
4)  Την Εύβοια 
5) Την Ευρυτανία 
6) Τη Φθιώτιδα και
7) Τη Φωκίδα
Συχνά όλη αυτή η μεγάλη περιοχή, αναφέρεται και ως Κεντρική Ελλάδα, λόγω της θέσης της στον χάρτη της χώρας. Το γεωγραφικό αυτό διαμέρισμα της Ελλάδας, δεν ταυτίζεται απόλυτα με τη σημερινή Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, στην οποία δεν εντάσσονται η Αττική και η Αιτωλοακαρνανία. Οι μεγαλύτερες πόλεις της Στερεάς Ελλάδας, εκτός της Αθήνας, είναι η Λιβαδειά, η Χαλκίδα, η Λαμία, η Θήβα, το Καρπενήσι, η Άμφισσα, το Αγρίνιο. Μικρότερες πόλεις είναι η Ιτέα, οι Δελφοί, η Αμφίκλεια, η Ελάτεια, η Αταλάντη, ο Ορχομενός και η Αράχοβα.

Η Ρούμελη ή Στερεά Ελλάδα, είναι μια από τις ορεινότερες περιοχές της Ελλάδας, ιδιαίτερα στο κεντρικό τμήμα της, όπου δεσπόζει η Νότια Πίνδος. Τα κυριότερα βουνά της είναι:
Η Γκιώνα, ο Παρνασσός και τα Βαρδούσια.
Η Γκιώνα,  είναι το υψηλότερο βουνό της Στερεάς Ελλάδας, με την κορυφή της Πυραμίδα στα 2.510 μέτρα υψόμετρο και βρίσκεται στην Φωκίδα ανάμεσα στον Παρνασσό και τα Βαρδούσια στα νότια του Ολύμπου και το πέμπτο ψηλό βουνό στην Ελλάδα. Στην αρχαιότητα ήταν γνωστή ως Ασέληνον όρος.
Ο Παρνασσός βρίσκεται στους νομούς ΒοιωτίαςΦθιώτιδας και Φωκίδας. Έχει μέγιστο ύψος 2.457 μέτρα και υψηλότερη κορυφή του είναι η Λιάκουρα. Αποτελεί δε, ένα από τα υψηλότερα βουνά της ΕλλάδαςΕτυμολογικά, η λέξη Παρνασσός, προέρχεται από τη γλώσσα που μιλούσαν οι Πελασγοί,  στων οποίων τα τοπωνύμια ήταν συχνή η κατάληξη -σσοςΠολλές παραδόσεις της ελληνικής μυθολογίας και της γένεσης του ελληνικού έθνους έχουν συνδεθεί με τον Παρνασσό. Μία από αυτές αναφέρει πως όταν ο Δίας αποφάσισε να καταστρέψει το διεφθαρμένο ανθρώπινο γένος με τον ονομαστό κατακλυσμό του Δευκαλίωνα, ο Δευκαλίων, γιος του Προμηθέα, άκουσε τη συμβουλή του πατέρα του κι έφτιαξε ένα πλοίο, την "ληνό" στο οποίο επιβιβάστηκε ο ίδιος με τη γυναίκα του, την Πύρρα και τους γιους τους. Μετά από εννέα μερόνυχτα ασταμάτητης βροχής, την δέκατη, το πλοίο προσάραξε στον Παρνασσό, όπου ο Δευκαλίων έκανε θυσία προς τιμήν του Φιξιου Δία- κατά παραγγελιά του Ερμή- κι ο θεός πραγματοποίησε την πρώτη ευχή του Δευκαλίωνα: " να ξαναγίνει το ανθρώπινο γένος". Σύμφωνα με το χρησμό που τους έδωσε η Γαία μέσω της Θέμιδος  κάλυψαν τα πρόσωπά τους και πέταξαν πίσω τους πέτρες, τα οστά δηλαδή της μητέρας Γης. Κάθε πέτρα που πετούσε ο Δευκαλίων γινόταν άνδρας και κάθε πέτρα της συζύγου του γινόταν γυναίκα. 
Στα βορειοδυτικά ενώνεται με τη Γκιώνα ενώ στα νότια συνδέεται με την Κίρφη. Ο Παρνασσός είναι άμεσα συνδεδεμένος με την ελληνική ιστορία και μυθολογία, κυρίως για το σπουδαιότερο μαντείο της Αρχαίας Ελλάδας που ήταν χτισμένο πάνω στα ιερά του χώματα, το Μαντείο των Δελφών. Από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα οι Δελφοί, ο "ομφαλός της γης", αποτελούν πόλο έλξης χιλιάδων τουριστών από ολόκληρο τον κόσμο, προσδίδοντας με τη φήμη τους αίγλη στον Παρνασσό.
Η ίδρυση του Μαντείου των Δελφών, στις νοτιοδυτικές πλαγιές του Παρνασσού, προσέδωσε αίγλη στο βουνό από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, κάνοντάς το εξίσου ιερό στα μάτια των Ελλήνων με τον Όλυμπο. Ο Παρνασσός ήταν αφιερωμένος στον Απόλλωνα και στις "Κωρυκειάδες νύμφες", οι οποίες ζούσαν στο Κωρύκειο άντρο πάνω στην Λυκώρεια, ενώ σε αυτόν ζούσαν και οι Μούσες. Σε αυτόν επίσης βρισκόταν η γνωστή Κασταλία πηγή. Σε όλη τη διάρκεια της ιστορίας, ο Παρνασσός αποτελούσε τον προμαχώνα των ελληνικών φύλων της νότιας Ελλάδας, έναντι των επιδρομέων από τον βορρά, με κορυφαίο γεγονός τη Μάχη των Θερμοπυλών το 480 π.Χ. κατά των ΠερσώνΤο βουνό έπαιξε σπουδαίο ρόλο την Ελληνική Επανάσταση του 1821, αφού σε αυτό έλαβαν μέρος σπουδαίες μάχες μεταξύ Ελλήνων και Τούρκων, κυρίως οι μάχες της Αλαμάνας και της ΓραβιάςΑπό το 1938, ο Παρνασσός αποτελεί εθνικό δρυμό της Ελλάδας, με τον πυρήνα του να καλύπτει έκταση 3.513 εκτάρια γης. Ο Παρνασσός αποτελεί μία από τις νότιες απολήξεις της Πίνδου. Εκτείνεται με νοτιοανατολική κατεύθυνση και χωρίζει την κοιλάδα του Βοιωτικού Κηφισού από εκείνη της Άμφισσας. Ουσιαστικά αποτελεί το νοτιοανατολικό τμήμα του μεγάλου ορεογραφικού συμπλέγματος της κεντρικής Ρούμελης, από τα άλλα δύο τμήματα του οποίου, την Γκιώνα και τα Βαρδούσια, υπολείπεται σε ύψος λίγα μόλις μέτρα.  Μια σειρά από μεγάλα βυθίσματα κατά μήκος του δρόμου Αράχωβα - Επτάλοφος, όπως τα Καλύβια Αράχωβας και ο Αχλαδόκαμπος, καθώς και το ρέμα της Αγόριανης, χωρίζουν το βουνό στον δυτικό και τον κυρίως Παρνασσό. Το δυτικό τμήμα του είναι ομαλό και δασωμένο και περιβάλλεται από απότομες πλαγιές και γκρεμούς, ενώ το κυρίως κομμάτι του πιο εκτεταμένο και πολυσχιδές.
Οι δύο υψηλότερες κορυφές του είναι η Λιάκουρα (2.457 μ.) και ο Γεροντόβραχος (2.367 μ.), που βλέπει τον Κορινθιακό κόλπο, ανάμεσά τους βρίσκεται η ράχη Αρνόβρυση, στην οποία βρίσκεται και το χιονοδρομικό κέντρο του Παρνασσού. Το Χιονοδρομικό Κέντρο Παρνασσού είναι το μεγαλύτερο χιονοδρομικό κέντρο της Ελλάδας και λειτουργεί από τον Δεκέμβριο μέχρι τις αρχές Μαΐου κάθε έτους. Βρίσκεται ανάμεσα στις δύο υψηλότερες κορυφές του Παρνασσού, στις θέσεις Φτερόλακκα και Κελάρια και σε υψόμετρο 1.600 - 2.250 μέτρα. Η κατασκευή στη θέση Φτερόλακκα ολοκληρώθηκε το 1976 ενώ η αντίστοιχη στη θέση Κελάρια το 1981. Αποτελεί πόλο έλξης για εκατοντάδες χιονοδρόμους, ενώ ένα ιδιαίτερα σημαντικό πλεονέκτημά του είναι η θέση του στην κεντρική Ελλάδα, σε μικρή απόσταση από την Αθήνα, την Πάτρα και τη Λαμία. Σήμερα ανακαινίζεται ώστε να αποτελέσει έναν χώρο αναψυχής για τους λάτρεις του βουνού και της φύσης. Σε όλη τη διάρκεια του έτους, οι δύο αυτές κορυφές είναι γυμνές από βλάστηση γιατί το χειμώνα καλύπτονται από χιόνι, ενώ οι πλαγιές του βουνού είναι δασώδεις, με πυκνή βλάστηση από έλατα, αλλά και κέδρους ή αρκεύθους, μαυροπεύκα, μηρτιές, αγριοκορομηλιές και πολλούς θάμνους. Επίσης υπάρχουν σπάνια ενδημικά φυτά που την άνοιξη μέχρι και τις αρχές του καλοκαιριού κατακλύζουν το βουνό σε μεγάλα υψόμετρα. Φυτρώνει και το περίφημο τσάι Παρνασσού.
Τα νερά του Παρνασσού, χάνονται στα υπόγεια δίκτυα των ασβεστολιθικών πετρωμάτων του και ξαναβγαίνουν στην επιφάνεια κοντά στην Αράχοβα αλλά και στις πηγές ολόγυρα στην περιοχή του βουνού και στον Βοιωτικό Κηφισό. Το έδαφος του Παρνασσού είναι πολύ πλούσιο σε κοιτάσματα βωξίτη. Το βουνό επίσης φιλοξενεί πολλά είδη άγριων ζώων όπως λύκους, αλεπούδες, κουνάβια, νυφίτσες, σκίουρους, αετούς, γύπες, γεράκια, αγριογούρουνα, φίδια και πολλά άλλα.
Υπάρχει ο Εθνικός Δρυμός Παρνασσού με έκταση 36.000 στρέμματα και ιδρύθηκε το 1938. Είναι τοποθετημένος στα όρια των νομών Φωκίδας και Βοιωτίας, ανάμεσα στους Δελφούς, την Αράχοβα και την Αγόριανη που έχει κατακλυσθεί από πλήθος πέτρινων σπιτιών επώνυμων της ελληνικής και μη κοινωνίας. Στον χώρο του Δρυμού υπάρχουν εντυπωσιακές καταβόθρες, σπήλαια και βραχώδεις κορυφές και συναντά κανείς τα περισσότερα από τα είδη χλωρίδας και πανίδας που προαναφέρθηκαν.Τα τοπία που προσφέρει η οροσειρά του Παρνασσού είναι μοναδικά. Πάνω του μπορεί κανείς να δει έντονη την αντίθεση, της αξιοποίησης ορισμένων σημείων του βουνού και της άγριας, ανέγγιχτης ομορφιάς κάποιων άλλων. Η θέα που προσφέρει ο Παρνασσός στα δυτικά, προς το Κρισαίο πεδίο, τον Κορινθιακό και την οροσειρά της Γκιώνας είναι αξιοθαύμαστη, και δεν είναι τυχαίο ότι οι αρχαίοι Έλληνες διάλεξαν ένα σημείο με τόσο επιβλητική θέα για να φτιάξουν το μεγαλύτερο μαντείο της αρχαιότητας. Επίσης υπάρχουν πολλές ορειβατικές διαδρομές διάσπαρτες σε όλο τον ορεινό όγκο, ενώ την δυτική πλευρά του βουνού διασχίζει το Ευρωπαϊκό μονοπάτι μεγάλων διαδρομών, γνωστό ως Ε4.
Ο Παρνασσός είναι ιδιαίτερα γνωστός για τους Δελφούς, την Αράχοβα, καθώς και για τα παραδοσιακά χωριά του ολόγυρα με πιο γνωστή την Αγόριανη αλλά και τη Δαύλεια, Αμφίκλεια, Τιθορέα και Ελάτεια.
Τα Βαρδούσια ή Κόρακας ονομάζεται το σύμπλεγμα βουνών, που περιλαμβάνει το νοτιότερο άκρο της Πίνδου στη Στερεά Ελλάδα. Υψώνεται βορειοδυτικά της Φωκίδας μ' ένα μικρό τμήμα του όρους να επεκτείνεται και στη Φθιώτιδα. Είναι το δεύτερο υψηλότερο βουνό της Ρούμελης μετά την Γκιώνα και το ύψος τους φτάνει τα 2.495 μέτραΟ Στράβων ονόμαζε τα Βαρδούσια μέγιστον όρος εξαιτίας του όγκου και του ύψους του. Συνηθέστερη ανάβαση για τα καταφύγια και τις υψηλές κορυφές είναι από τα χωριά Αθανάσιος Διάκος ή Άνω Μουσουνίτσα και από την Αρτοτίνα.
Ο Τυμφρηστός ή Βελούχι είναι βουνό της Ρούμελης ή  Στερεάς Ελλάδας με υψόμετρο 2.315 μέτρα και καταλαμβάνει μεγάλο τμήμα των νομών Ευρυτανίας και Φθιώτιδας. Ανάμεσα (βόρεια) από τα Άγραφα, και (νότια) από τα Βαρδούσια και την Καλιακούδα. Ανατολικά του είναι ο κάμπος του Σπερχειού ποταμού. Καλύπτεται από πυκνά δάση έλατου στο μεγαλύτερο μέρος του. Στις πλαγιές του είναι κτισμένο το Καρπενήσι. Από αυτόν πηγάζουν οι ποταμοί Σπερχειός και Καρπενησιώτης. Κοντά στις κορυφές του σχηματίζεται η Αλπική λίμνη. Στην αρχαιότητα το βουνό ονομαζόταν Τυμφρηστός ή Τεφραστός ή Τυφρηστός. Σύμφωνα με μία εκδοχή η ονομασία του οφείλεται σε ομώνυμο μυθικό πρόσωπο. Σύμφωνα με άλλη εκδοχή, που υποστηρίζεται περισσότερο από τις παραλλαγές Τεφραστός ή Τυφρηστός, η ονομασία προέρχεται από την λέξη τέφρα, επειδή ο γυμνός όγκος του βουνού έχει το χρώμα της τέφρας. Η ονομασία Βελούχι λεγεται οτι εμφανίστηκε την μεσαιωνική περίοδο. Συναντάται για πρώτη φορά σε γραπτό κείμενο το 1453.
Στον Τυμφρηστό λειτουργεί χιονοδρομικό κέντρο σε απόσταση 12 χλμ από το Καρπενήσι. Βρίσκεται στη θέση διαβολότοπος σε υψόμετρο 1840 μέτρων. Η λειτουργία του ξεκίνησε το 1974, με πρωτοβουλία ιδιωτών. Σήμερα διαθέτει 10 πίστες.
Τα Άγραφα είναι οροσειρά της Ρούμελης και η ιστορική περιοχή της κεντρικής Ελλάδας που αποτελούν τη νότια απόληξη της Πίνδου. Καταλαμβάνουν όλο το βόρειο τμήμα του νομού Ευρυτανίας και το δυτικό του νομού Καρδίτσας και χωρίζονται σε Θεσσαλικά Άγραφα και Ευρυτανικά Άγραφα. Η φύση των Αγράφων έχει χαρακτηριστεί ως μία από τις πλέον καθαρές περιοχές στον πλανήτη. Η ψηλότερη κορυφή τους είναι η Καράβα ( 2.184 μ.). Συνολικά τα Άγραφα έχουν 7 κορυφές με υψόμετρο πάνω από 2.000 μέτρα. Αυτές είναι: η Καράβα (2.184 μ.), το Ντελιδίμι (2.163 μ.), το Βουτσικάκι (2.154 μ.), η Φτέρη (2.128 μ.), η Λιάκουρα (2.043 μ.), η Μαράθια (2.042 μ.) και τα Καλύβια (2.018 μ.) κι έχουν πολλές άλλες με υψόμετρο πάνω από 1.900 μέτρα.
Τα βουνά των Αγράφων είναι δασωμένα. Σε μεγάλο υψόμετρο κυριαρχεί το έλατο. Από τα Άγραφα πηγάζουν οι ποταμοί Ταυρωπός και Αγραφιώτης.
Σπουδαίοι άνθρωποι έζησαν στη Ρούμελη που πάλεψαν ο καθείς με τα όπλα του από αρχαιοτάτων χρόνων και πολέμησαν αργότερα σπουδαίοι ήρωες για να ελευθερωθεί από τον τούρκικο ζυγό. Ανάμεσά τους διακρίνονται:
(συνεχίζεται)
Πνευματικά δικαιώματα © 2014 Νότα Κυμοθόη

Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

© Νότα Κυμοθόη

28 Οκτωβρίου, 2014

ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ "ΑΠΟ ΚΥΠΡΟ ΜΕ ΑΓΑΠΗ"


                                                         (φωτογραφία Νότα Κυμοθόη)Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .
ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ"
"ΑΠΟ ΚΥΠΡΟ ΜΕ ΑΓΑΠΗ"


Η Κύπρος βρίσκεται στο σταυροδρόμι Ανατολής και Δύσης, Βορά και Νότου. Ένα σκαλοπάτι στρατηγικής σημασίας, που από πάνω του πέρασαν και πάτησαν και λεηλάτησαν, πολλοί λαοί.
Ένα νησί γνήσια ελληνικό, που με την πάροδο των χρόνων, κρατά γερά όλα εκείνα τα γνήσια στοιχεία του, με πολύ μεγάλη υπομονή κι ελληνικό σθένος.
Ένα νησί, που οι άνθρωποι έχουν κατορθώσει μετά από την εισβολή των Τούρκων να κρατήσουν και ν΄αναπτύξουν την οικονομία του και να συνεχίσουν τη ζωή τους.
...
Το κυπριακό ευρώ με την εικόνα πάνω του ένα σταυρόσχημο ειδώλιο, αυτό του Πωμού.
Ο ανθρωπόμορφος σταυρός που αποτελούσε ένα αρχαίο ελληνικό φυλακτό...
Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

© Νότα Κυμοθόη 


27 Οκτωβρίου, 2014

ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ "ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ" ΔΟΚΙΜΙΟ

(στη φωτογραφία, τοιχογραφία του Ζωγράφου Ραφαήλ στο Βατικανό)


  ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ

"ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ"

ΔΟΚΙΜΙΟ


 Ο Κωνσταντίνος Αυτοκράτωρ Βυζαντίου (ονομάστηκε Μέγας και Άγιος από την ορθόδοξη εκκλησία, άσχετα αν κατηγορήθηκε από τον Μαξέντιο πως δολοφόνησε τον πατέρα του Μαξιμιανό-πεθερό τον είχε ο Κωνσταντίνος- και στις μάχες σκότωσε αμέτρητους ανθρώπους ).

 Σαν σήμερα το 312 μ. Χ.  είδε ή βίωσε «κάτι», το οποίο τον ώθησε να λάβει μια ιστορική και πρωτάκουστη για τα δεδομένα της εποχής απόφαση. Οι ρωμαϊκές λεγεώνες, όταν οδηγούνταν στις μάχες, είχαν μπροστά τους προπορευόμενα τα αγάλματα των ελληνικών θεών του Δωδεκάθεου. Ο Κωνσταντίνος διέταξε τα αγάλματα αυτά να αντικατασταθούν από ένα κόκκινο ύφασμα στη μέση του οποίου ήταν κεντημένο το σύμπλεγμα των γραμμάτων Χ και Ρ, όπως είδε στο όραμά του. Το ύφασμα αυτό αποτελούσε το καινούργιο έμβλημα του αυτοκράτορα. Από τότε έμεινε γνωστό ως λάβαρο (labarum). Το σύμπλεγμα Χ και Ρ («χριστόγραμμα») τοποθετήθηκε στις ασπίδες των στρατιωτών του αργότερα. Οι χριστιανοί στρατιώτες πήραν θάρρος  από τη διαταγή του και πολεμούσαν με λύσσα νικώντας στις μάχες. Αργότερα ο Κωνσταντίνος έβαλε το σταυροειδές σύμβολο και στο στέμμα του.
Αλλά τι σημαίνει το Χ και Ρ;
Για εκείνη την εποχή, οπού έγινε η μεγάλη αλλαγή στο θέμα "θρησκείας", σημαίνει απλά Χ=Χριστός και Ρ=Ρωμαίοι (που αργότερα ονομάστηκαν Ρωμιοί, αλλά οι Ρωμιοί δεν ήταν Έλληνες. Ήταν υπήκοοι σε μια μεγάλη ρωμαϊκή αυτοκρατορία)


Άρρηκτα συνδεδεμένο με τη μάχη που επρόκειτο να δοθεί και που θα έμενε στην ιστορία ως η μάχη της Μιλβίας γέφυρας( 28 Οκτώβρη 312 μ. Χ.), είναι το περίφημο αυτό όραμα του Κωνσταντίνου, την παραμονή της μεγάλης σύγκρουσης.
Δηλαδή είδε ένα φωτεινό σταυρό, που σχηματιζόταν με τα ελληνικά γράμματα Χ-Ρ και... την επιγραφή «Εν τούτω νίκα».
Το θέμα είναι πως πίστεψε στη Δύναμη του Χριστού και με λάβαρο το Σταυρό του μαρτυρίου Του, κέρδισε τη μάχη!
Μια σύγκρουση στο κέντρο σχεδόν της Ευρώπης τότε, που σηματοδοτούσε αφ΄ ενός την τύχη του τότε κόσμου της κι αφ΄ ετέρου τη δική του μονοκρατορία.
Συγκυρία; Τύχη; Θεού Θέλημα; ΑΥΤΟ ΕΓΙΝΕ ΤΟΤΕ, ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 27 ΟΚΤΩΒΡΊΟΥ του 312 μ. Χ. μια ακριβώς ημέρα πριν τη μεγάλη σύγκρουση στη Μιλβία γέφυρα . Η γέφυρα ήταν στον Τίβερη ποταμό, έξω από τα τείχη, περίπου 12 χλμ από τη Ρώμη (σημερινό Ponte Milvio).
Ο ίδιος ο Κωνσταντίνος απέφευγε να μιλάει για την εμπειρία του αυτή, δε δίσταζε όμως να αποδίδει την τελική επικράτησή του στη βούληση του Θεού των Χριστιανών.
 Ιστορικοί μελετητές, παρακολουθώντας τα πορίσματα της αστρονομίας, παρατήρησαν ότι οι θέσεις των πλανητών τη δεδομένη ημέρα σχημάτιζαν ένα Χ και ένα Ρ σε σταυροειδή ανάπτυξη. Γι' αυτό και πιστεύουν ότι το όραμα αυτό ήταν ένα φαινόμενο στον ουρανό κι ο Κωνσταντίνος το είδε το  βράδυ.

Οι ορθόδοξοι χριστιανοί δεν θέλουν να παραδεχτούν αυτή την αστρονομική αλήθεια.
Αλλά όλοι οι στρατηγοί πριν τις μεγάλες μάχες συμβουλεύονταν αστρονόμους και φυσικά τα σημάδια του ουρανού, ήταν γι΄αυτούς ιερά σύμβολα, αν νικούσαν στις μάχες που γίνονταν εκείνες τις μέρες. Κι ο Κωνσταντίνος λοιπόν, σε μια εποχή, οπού ο χριστιανισμός και οι διδασκαλίες του εξαπλώνονταν και οι στρατιώτες του ήταν χριστιανοί μισθοφόροι, έλαβε αυτό το πραγματικό συμβάν, ως ΘΕΟΣΤΑΛΤΟ ΣΗΜΑΔΙ εκείνη την ημέρα, όπου γινόταν η μάχη!

Τελικά οι δύο αντίπαλοι συναντήθηκαν στις 28 Οκτωβρίου 312 μ.Χ. στη Saxa Rubra, επάνω στη Φλαμινία οδό και κοντά στη Μιλβία γέφυρα του ποταμού Τίβερη. Ο Μαξέντιος αρχικά είχε αποφασίσει να κλειστεί στα ισχυρά τείχη της Ρώμης και να υποχρεώσει τις δυνάμεις του Κωνσταντίνου να αναλωθούν σε πολιορκία. Όμως άλλαξε γνώμη κι αποφάσισε ν' αντιμετωπίσει ανοιχτά τον αντίπαλό του. Στη μάχη που δόθηκε, οι Πραιτοριανοί στρατιώτες του Μαξέντιου προέβαλαν σθεναρή αντίσταση. Όμως η άριστη στρατηγική του Κωνσταντίνου κι ο εξαιρετικός προγραμματισμός των κινήσεων του ιππικού του μαζί με τον ενθουσιασμό των στρατιωτών χριστιανών στην πλειονότητά τους, αποδεκάτισαν το στρατό του Μαξέντιου.

Ο ίδιος ο Μαξέντιος πνίγηκε με πολλούς άλλους στρατιώτες στον Τίβερη. Κατά διαταγή του Κωνσταντίνου το πτώμα του ανασύρθηκε κι αφού αποκεφαλίστηκε, το κεφάλι του καρφώθηκε σ'  ένα παλούκι και περιφέρθηκε στους δρόμους της Ρώμης.
 Ο Μαξέντιος ήταν αδερφός της γυναίκας του Κωνσταντίνου, της Φαύστας.
Ποια ήταν αλήθεα η αντίδραση της Φαύστας στη βίαιη αυτή πράξη του συζύγου της εις βάρος του αδερφού της;

 Το γεγονός είναι, πως από τη μέρα που παντρεύτηκαν ο Κωνσταντίνος την είχε υπό την μεγάλη του εύνοια και δεν ανακάλεσε σ'  οποιαδήποτε περίσταση τις τιμές που της απέδιδε, μέχρι την τραγική κατάληξη του συζυγικού τους βίου.

Η μάχη στη Μιλβία γέφυρα έχει χαρακτηριστεί ως μία από τις αποφασιστικότερες μάχες όλων των εποχών. Με τη νίκη του ο Κωνσταντίνος ανακηρύχθηκε ο μοναδικός Αύγουστος της Δύσης. Οι διώξεις κατά του Χριστιανισμού σταμάτησαν και ο ίδιος ο Αυτοκράτορας προστάτευε έμπρακτα τη νέα θρησκεία, οι οπαδοί της οποίας μέχρι πριν λίγα χρόνια υφίσταντο μεγάλους διωγμούς. Τα ευνοϊκά μέτρα που έλαβε υπέρ του Χριστιανισμού είχαν ως αποτέλεσμα τη ραγδαία αύξηση των Χριστιανών της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και η ορθόδοξη εκκλησία να τον ανακηρύξει Μέγα, Ισαπόστολο και Άγιο.
Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

© Νότα Κυμοθόη

25 Οκτωβρίου, 2014

Δυτική ή ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ Θράκη; Γράφει η Νότα Κυμοθόη 2014

Δυτική ή ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ Θράκη;
Γράφει η Νότα Κυμοθόη 2014

Στις 23-24 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε στην Κωνσταντινούπολη το συνέδριο " Η ΔΥΤΙΚΗ ΘΡΑΚΗ ΑΠΟ ΤΟ ΧΘΕΣ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ" που παρακολούθησαν αρκετοί γνωστοί και επιφανείς άνθρωποι γραμμάτων, πολιτικοί και σπουδαστές.

Διοργανώθηκε από τον τουρκικό Οργανισμό Συνεργασίας και Συντονισμού, το Ινστιτούτο Αρχών και Μεταρρυθμίσεων του Ατατούρκ, του Πανεπιστημίου Κωνσταντινούπολης, το Σύλλογο Αλληλεγγύης Τούρκων Δυτικής Θράκης, την Πολιτιστική Εκπαιδευτική Εταιρία Μειονότητας Δυτικής Θράκης και από τις Τουρκικές Εστίες (γνωστοί ως Γκρίζοι Λύκοι παράρτημα Κωνσταντινούπολης).

Ακαδημαϊκοί από Αθήνα και Θεσσαλονίκη έδωσαν το παρόν και μας εξέπληξε η θέση τους, που τοποθετεί "ταφόπλακα" στην ελληνική γλώσσα στις περιοχές της Δυτικής Θράκης όπου κατοικούν οι Έλληνες Πομάκοι, διότι την θεωρούν δευτερεύουσα γλώσσα.

Οι  καθηγήτριες: Φραγκουδάκη, Δραγώνα και Ζαρούλια, αντί να προασπίσουν την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ αντιθέτως υποστήριξαν την πλευρά της Τουρκίας σε θέματα μειονότητας και υποστήριξαν πως πρέπει να διδάσκεται ως πρώτη γλώσσα η τουρκική.

ΛΕΩ ΛΟΙΠΟΝ ΚΙ ΕΓΩ ΜΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΜΟΥ:
"ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΗ ΓΗ ΕΠΑΝΩ, ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ΩΣ ΠΡΩΤΗ ΓΛΩΣΣΑ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ".

ΘΑ ΤΟ ΔΕΧΤΟΥΝ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ;

Γιατί στην Ελλάδα η κομματική τοποθέτηση και η αντιπαλότητα έχει δημιουργήσει μια σειρά προβλήματα για θέματα ΕΘΝΙΚΗΣ ΦΥΣΕΩΣ που υποβαθμίζουν το κύρος και την εθνική μας ταυτότητα σε θέματα ΓΛΩΣΣΑΣ, ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ αλλά κι ΕΔΑΦΙΚΗΣ ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ!

Αγαπητές μου, σε όποια χώρα του κόσμου ΖΟΥΝ  ΕΛΛΗΝΕΣ, πρώτη γλώσσα διδασκαλίας των παιδιών τους στα σχολεία, είναι η γλώσσα που έχει καθιερωθεί και ομιλείται επίσημα από τη χώρα στην οποία κατοικούν. Αν θέλουν τα παιδιά τους να διδαχτούν ως 2η γλώσσα την ελληνική γλώσσα, επιλέγουν τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ (ελάχιστα υπάρχουν) συντηρούν με δασκάλους πληρωμένους από το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΣ ή παρακολουθούν μαθήματα σε άλλες ημέρες και ώρες που γίνονται σε ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ.

ΣΕΝ ΞΕΡΩ ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ ΣΧΕΔΙΑ είναι αυτά που συμβαίνουν στη Ανατολική Ελληνική Θράκη κι όχι ΔΥΤΙΚΗ ΘΡΑΚΗ που σημαίνει "τόπος οριοθετημένος από την Τουρκία".

ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΠΡΟΔΟΜΕΝΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΠΟΥ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ από "γνωστά" ονόματα της Πολιτικής Εξουσίας και όχι μόνον!

Για να εδραιωθεί μια σχέση φιλίας μεταξύ δυο χωρών, όπως αυτή της γείτονος χώρας Τουρκίας, θα πρέπει να λυθούν πρώτα βασικά θέματα που διαχωρίζουν τις δύο χώρες. 
1ον: ΤΟ ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΘΕΜΑ
2ον: Η ΣΥΝΕΧΗΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ και ΣΥΝΕΧΗΣ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΩΝ ΧΩΡΙΚΩΝ ΥΔΑΤΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ
3ον: ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΗΣΕΙ ΤΙΣ ΑΙΜΑΤΗΡΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΤΩΝ ΕΚΚΑΤΟΜΥΡΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΕ ΑΡΜΕΝΙΑ, ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ και 
4ον: ΝΑ ΖΗΤΗΣΕΙ ΣΥΓΝΩΜΗ για την συνεχή ΕΠΕΚΤΑΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΑΝ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ ΑΥΤΕΣ πληρώνονται από το Τούρκικο Υπουργείο Παιδείας ας υποσοτηρίζουν τα θέματα της ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΡΑΚΗΣ, η οποία για την ΕΛΛΑΔΑ είναι ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΘΡΑΚΗ. Μήπως κάνω λάθος;
Παρακαλώ πολύ ας απαντήσει ο Υπουργός Εξωτερικών Υποθέσεων για το θέμα της Θράκης.
Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

© Νότα Κυμοθόη

24 Οκτωβρίου, 2014

ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ "ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ" 2014


                ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ
"ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ" 2014 


Οι Έλληνες είμαστε βαφτισμένοι Ορθόδοξοι Χριστιανοί από τότε οπού βρέφη, μας βάφτισαν οι γονείς μας, σύμφωνα με την ελληνική παράδοση αλλά και τον ελληνικό νόμο, οπού ίσχυε στη χώρα Ελλάδα!

Το αν κάποιοι στην πορεία, άλλαξαν και δεν πιστεύουν, είναι δικό τους θέμα και προσωπική υπόθεση. Κανείς δεν έχει δικαίωμα να τους επιβάλλει με τη βία να είναι Ορθόδοξοι Χριστιανοί. 
Αλλά και κανείς δεν έχει το δικαίωμα να απαγορέψει σε κάποιον να πιστεύει!
Η ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ αποτελεί ένα από τα 7 μυστήρια της Ορθοδοξίας!
Ο κάθε πιστός οπού γυρεύει να κοινωνήσει, έχει επίγνωση ΤΙ ΚΑΝΕΙ και ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΚΑΝΕΙ!..
Έχει δικαίωμα ο ιερέας να αρνηθεί την θεία κοινωνία σε πιστό;


Έχουν δικαίωμα οι ιερείς,  να αφορίζουν ορθοδόξους χριστιανούς, για λόγους κομματικούς;

Παράδειγμα, ο Νίκος Καζαντζάκης, αφορίστηκε από την ιερά σύνοδο, γιατί έγραψε για όλες τις άσχημες καταστάσεις που συνέβαιναν μέσα στα μοναστήρια, την εποχή εκείνη.

Σήμερα αλήθεια, εποχή όπου όλα έχουν φανερωθεί και έχουν φτάσει σε σημείο να τα γνωρίζουν και τα μικρά παιδιά, δηλαδή σκάνδαλα, που έχουν σκεπαστεί από το χώρο της εκκλησίας, τι έχουν να πουν οι ταπεινοί ή "εγωϊκοί" ιερείς;

Τι έχουν ν΄απολογηθούν για το ότι... κατηγορούν αντί να διδάσκουν;
Διδασκαλία δεν είναι μόνον το κύρηγμά τους, αλλά και ο τρόπος τους απέναντι σε όλους, δίχως διακρίσεις! Ο Χριστός δεν τοποθέτησε τους ανθρώπους σε "κουτάκια", άφησε την εντολή "ΑΓΑΠΑΤΕ ΛΛΗΛΟΥΣ"...
Διαβάστε και βγάλτε συμπεράσματα για το τι επικρατεί στην εποχή μας μέσα στη χώρα Ελλάδα, που αγαπάμε και αγωνιζόμαστε με αξιοπρέπεια. Αν αυτά που εδώ αναφέρω είναι ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ...κι έχουν σχέση με ΕΛΛΑΔΑ εσείς βγάλτε συμπεράσματα, εγώ έχω τα δικά μου και ΜΑΡΤΥΣ ΜΟΥ Ο ΙΣΙΟΣ Ο ΘΕΟΣ!!!

Καταγγέλω τις "Μεσαιωνικού τύπου" διατάξεις σε ορθόδοξες εκκλησίες στην ΕΛΛΆΔΑ, του σήμερα:
1)Μόνον με φούστες μακριές να έρχεστε στην εκκλησία 
2)Όποια φοράει παντελόνι δεν επιτρέπεται να κοινωνήσει 
3)Όποια έχει μακιγιάζ δεν μπορεί να κοινωνήσει 
4) Αναφορά στον ιερέα το όνομα και το τηλέφωνο του εξομολόγου για να κοινωνήσετε
5) Σε πληρωμένη λειτουργία δεν μπορείτε να κοινωνήσετε
6) Να κρατάτε κομποσκοίνι και να προσεύχεστε 
7)Να φοράτε σταυρό για να κοινωνήσετε 
8)Δεν επιτρέπετε να κοινωνείτε κάθε Κυριακή 

Είναι οι ορθόδοξοι ιερείς, οπού ιερουργούν, πράγματι ΚΑΘ ΟΛΑ ΑΓΙΟΙ και ΑΜΕΜΠΤΟΙ;
Καλούν μόνον τους "Άγιους να κοινωνήσουν";
Τότε τι νόημα έχει το ΚΑΛΕΣΜΑ "΄Μετά φόβου Θεού, όλοι προσέρχεστε";

Ο Θεός απαγορεύει να φοράνε οι γυναίκες παντελόνια στην εκκλησία;
Ο Θεός έχει θεσπίσει ν΄αναφέρει ο προσερχόμενος πιστός να κοινωνήσει το όνομα του εξομολόγου και το τηλέφωνό του ;
Ο Θεός έχει επιτρέψει να τελείται στα νοσοκομεία πληρωμένη θεία λειτουργία και να μη μπορεί να κοινωνήσει κάποιος που δεν είναι στην παρέα αυτού που την πλήρωσε;
Ο Θεός έχει ορίσει νόμο να φοράνε όλοι σταυρό για να κοινωνήσουν;
Ο Θεός απαγορεύει να κοινωνούμε κάθε Κυριακή;


Τα κατηχητικά σχολεία με τον σκοταδισμό τους έτσι όπως γίνονται από ανθρώπους οι οποίοι σπέρνουν τρόμο, ρατσισμό, ξενοφοβία, βάζουν τους λαούς σε κουτάκια, δημιουργούν απειλές, σπέρνουν φόβο και μισούν την ΕΛΛΑΔΑ των όσων δεν ανήκουν στο δικό τους συνάφι, τι να πω;

(γραμμένο για ιερείς, που στερούν τη ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ από τους ΠΙΣΤΟΥΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ)
Νότα Κυμοθόη
Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

© Νότα Κυμοθόη