ΕΥΧΗ

Ό,τι είναι ο νους και η καρδιά για τον άνθρωπο, είναι και η Ελλάδα για την οικουμένη. Βόλφγκανγκ Γκαίτε (Γερμανός ποιητής και φιλόσοφος 1749-1832)

01 Ιουλίου, 2021

Νότα Κυμοθόη "A' ΒΡΑΒΕΙΟ ΠΟΙΗΣΗΣ " ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ

Νότα Κυμοθόη 

"Α΄ ΒΡΑΒΕΙΟ ΠΟΙΗΣΗΣ" ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ

     Το Α΄  ΒΡΑΒΕΙΟ στον Ι΄ Παγκόσμιο Ποιητικό Διαγωνισμό  2021 της  ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ με θέμα: Ελλάδας προσκλητήριο 1821 - 2021... κοιτίδα του πνεύματος, του πολιτισμού και της ειρήνης‘‘, απέσπασε η Λογοτέχνης και Εικαστικός Νότα Κυμοθόη με την Ποίησή της "Ελλάδα αγάπη μου". 

Η κριτική επιτροπή γι΄ αυτήν την παγκόσμια ποιητική αναμέτρηση, ήταν: 

     Σωκράτης Δεληβογιατζής Καθηγητής Φιλοσοφίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Ζήτα Καλογιάννη συγγραφέας- ποιήτρια, Νέλλη Λαγάκου συγγραφέας -ποιήτρια, Δημήτρης Μπουκόνης πρόεδρος της Αμφικτυονίας Ελληνισμού-ποιητής-ζωγράφος, Αντώνης Μπουσμπούκης Καθηγητής Γλωσσολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Ανέστης Μωυσιάδης ποιητής -ιατρός, Αθανάσιος Τρίψας συγγραφέας -ποιητής, Antre Moriac συγγραφέας-ποιητής, Antonio Rontieri συγγραφέας-ποιητής.


  "Η Ποίηση της Νότας Κυμοθόη περιλαμβάνεται στην ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ Ι΄ Παγκοσμίου Ποιητικού Διαγωνισμού -2021 που εκδόθηκε από την ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ"

     Ένα καλαίσθητο βιβλίο, που αποτελεί χρήσιμο κλειδί ανάγνωσης της ποιητικής δύναμης του Ελληνισμού αυτήν την εποχή. Πολύτιμη πηγή ποιητικής γνώσης. Ορόσημο για τα διακόσια χρόνια (1821-2021) οπού εορτάζονται από όλον τον Ελληνισμό, σφραγίδα γι΄ αυτήν την έκδοση. 
Με ΧΑΡΕΤΙΣΜΟ του Υφυπουργού Εσωτερικών Αρμοδίου για θέματα Μακεδονίας- Θράκης κ. Σταύρου Καλαφάτη και της ΑΜΦΚΙΚΤΥΟΝΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ για το Δ.Σ. Προέδρου Δημήτρη Μπουκόνη Ποιητή- Ζωγράφου.
      
   Ευγνωμονώ την ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ , το Δ.Σ. και τον Πρόεδρο Δημήτρη Μπουκόνη για όλες τις θαυμαστές δράσεις κι εκδηλώσεις τους. Ευγνωμονώ γι΄ αυτήν την σπουδαία έκδοση της ΑΝΘΟΛΟΓΙΑΣ και για τον Ι' Παγκόσμιο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό, οπού μου έδωσε αυτήν την μεγάλη χαρά, βράβευσής μου με το Α΄ΒΡΑΒΕΙΟ ΠΟΙΗΣΗΣ.
    Ευγνωμονώ την κριτική επιτροπή για την βαθμολογία τους και για την αγάπη τους στην Ποίηση!
   Ευγνωμονώ την πατρίδα μου Ελλάδα, για όλη την έμπνευση οπού μου έδωσε γι΄ αυτήν την Ποίησή μου με τίτλο" Ελλάδα αγάπη μου".
      Ευγνωμονώ όλους τους αναγνώστες μου οπού τιμούν την γραφή μου και διαβάζουν τα βιβλία μου. Ιδιαίτερα ευχαριστώ τα νέα παιδιά κι εύχομαι πάντα καλές επιτυχίες στη ζωή τους! Η Ποίηση ασκεί παιδεία εκ των άνω προς τα κάτω!
     Εύχομαι σε όλους σας να είστε πάντα καλά!

Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός-Ποιήτρια
     

 



 

16 Ιουνίου, 2021

Νότα Κυμοθόη "Ατραπός" Ποίηση

 Νότα Κυμοθόη "Ατραπός" Ποίηση 

Η Ποίηση αυτή έχει δημοσιευθεί στο βιβλίο μου ΔΙΨΑ και ΣΙΩΠΗ εκδόσεις Διογένης το 1992.


Ποίηση βιωματική κι εμπνευσμένη από την αρχαία ιστορία της περιοχής των Θερμοπυλών, για την αντίσταση των Σπαρτιατών με επικεφαλής τον Λεωνίδα. Περπάτησα τις πλαγιές του όρους Καλλιδρόμου και τα ιστορικά μονοπάτια συνειδητοποιώντας την απαξίωση των νεοελλήνων για την αλήθεια. Ο Εφιάλτης δυστυχώς υπάρχει και πάντα καιροφυλακτεί καθώς διδάσκει η ιστορία για να απολαμβάνει προσωπικά οφέλη. Η Ποίησή μου αυτή, απαγγέλθηκε στην Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών, τότε οπού ήμουν εκλεγμένη Γραμματέας. Απαγγέλθηκε σε ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς και δέχτηκε ευμενείς κριτικές από σπουδαίους Καθηγητές της Γλωσσολογίας σε Πανεπιστήμια Αυστραλίας, Αμερικής και Καναδά. 
Με απαγγελία δική μου, υπάρχει στο You Tube!

(εικόνα από το βιβλίο μου όπως είναι η Ποίησή μου Ατραπός)

Σε αφιέρωμα που έγινε για τις Θερμοπύλες στον Φθιωτικό Λόγο, χρησιμοποιούν την Ποίησή μου κι ενώ την αντιγράφουν, αλλάζουν τη γραφή "ατρυτη" με " άτρητη" γιατί ο Δάσκαλος Πρόεδρος είπε πως είναι λάθος γραμμένη η λέξη "άτρυτη" και δεν βγάζει νόημα.

 (εικόνα όπως την αναδημοσίευσαν)
Γράφω λοιπόν: "Πορεύτηκα ωστόσο άτρυτη στους αιώνες" και ξέρω τι γράφω και γιατί το γράφω έτσι, γιατί ακριβώς αυτό το νόημα ήθελα να αποδώσω με τη λέξη  άτρυτη. Οι γραφιάδες κερδοσκόποι κι άσχετοι που έκαναν επιμέλεια στην έκδοση του Φθιωτικού Λόγου και στο αφιέρωμα για τις Θερμοπύλες διόρθωσαν την λέξη του στίχου μου "άτρυτη" σε "άτρητη" κι έκαναν και την αγγλική μετάφραση. Δίχως να υπολογίζουν την ΠΟΙΗΣΗ μου έκαναν του κεφαλιού τους, διότι ΕΙΝΑΙ ΑΣΧΕΤΟΙ ΤΕΛΕΙΩΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ, αλλά και την αρχαία ελληνική γραμματεία. Η λέξη που γράφω στον στίχο μου "άτρυτη" σημαίνει: ακατάβλητη, αμείωτη, ακαταπόνητη, ατελεύτητη. Αυτό το νόημα περιλαμβάνει ο στίχος μου αυτός! Ακριβώς, όπως έχει δημοσιευτεί και στο βιβλίο μου ΔΙΨΑ και ΣΙΩΠΗ εκδόσεις ΔΙΟΓΕΝΗΣ 1992 με τίτλο ΑΤΡΑΠΟΣ. Ενώ η λέξη που χρησιμοποιούν ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΩΝΤΑΣ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΣΚΕΨΗ και ΓΡΑΦΗ και σε δικό μου στίχο ως "άτρητη"=ατρύπητη, που έχουν δημοσιεύσει, δεν βγάζει νόημα με αυτό που εγώ έγραψα γι΄αυτήν την Ποίηση. Πολλές φορές ζήτησα να μου σταλεί η έκδοση, καθώς ζήτησα να μου πουν και το όνομα της μεταφράστριας και με απαξίωσε στην επικοινωνία μας ο Κώστας Τσιαλαφούτας. 


 Κι ενώ οι δημοσιεύσεις μου είναι ως Kymothoe Nota or Kimothoi Nota or Kymothoι Nota κι έτσι ζήτησα να γίνει το ονοματεπώνυμό μου στην αγγλική μετάφραση, για λόγους οπού δεν γνωρίζω, άλλαξαν και τη γραφή του ονόματός μου σε Kimothoe Nota (όπως φαίνεται στην παραπλεύρως εικόνα)

Κι αυτό έγινε δίχως να με ρωτήσει κανένας. 

Αλλά το χείριστο απ΄ όλα είναι η "κερδοσκοπική διάθεση" και η αχαριστία τους, να χρησιμοποιούν ΠΟΙΗΤΕΣ, για να γεμίσουν τις σελίδες τους, αλλά να μη στέλνουν 1 τεύχος ως δείγμα ευχαριστίας, για τη συμμετοχή μας.

Στο βιβλίο μου αυτό, περιλαμβάνεται η Ποίησή μου Ατραπός, που γράφτηκε στην Ελάτεια το 1976.

Και στο You Tube αναζητώντας με ως Νότα Κυμοθόη Ποίηση Ατραπός, θα ακούσετε απαγγελία της Ποίησής μου.


(η εικόνα στο βιβλίο μου είναι Εικαστικό Έργο μου, ελαιογραφία σε καμβά με τίτλο Fata Morgana, εμπνευσμένο από το ομώνυμο Ποίημα του Ποιητή Νίκου Καβαδία. Το έργο ανήκει σε έναν σπουδαίο Νομικό, φίλο και άνθρωπο με καταγωγή από τη Λαμία) 


Δυστυχώς στην εποχή μας πλεονάζουν οι τυχάρπαστοι, οι κερδοσκόποι, οι αχάριστοι και οι "δήθεν", οπού δεν υπολογίζουν τους κόπους των άλλων.
 Κι αν ο Εφιάλτης κατέδωσε για ελάχιστα αργύρια τους 300 του Λεωνίδα και έπεσαν όλοι στον ιερό τόπο των Θερμοπυλών κι αν αυτοί που διδάσκουν ιστορία κι αν αυτοί οπού πρωτοβγαίνουν ως εκδότες για κέρδος δεν διδάχτηκαν τίποτα για τη συμπεριφορά τους προς τους Ποιητές και Λογοτέχνες, η Ιστορία μνημονεύει τον Λεωνίδα και τους 300 με χρυσά γράμματα. Η ΘΕΙΑ ΔΙΚΗ δεν λαθεύει!
Ευχαριστώ για την κατανόηση τους μελετητές και κριτικούς της αλήθειας!
Νότα Κυμοθόη Ποιήτρια Λογοτέχνης και Εικαστικός


04 Ιουνίου, 2021

Νότα Κυμοθόη "Αγάπη της σιωπής" Ποίηση

Νότα Κυμοθόη 

"Αγάπη της σιωπής" Ποίηση

     Η σπουδαία λογοτεχνική εφημερίδα ΝΟΥΜΑΣ στο τεύχος 171 (Μάρτιος-Απρίλιος 2021) στη σελίδα 21, δημοσιεύει Ποίηση της Νότας Κυμοθόη με τίτλο "Αγάπη της σιωπής".  

     Δεν είναι η πρώτη φορά που δημοσιεύεται Ποίηση της Νότας Κυμοθόη σε αυτήν τη λογοτεχνική εφημερίδα. Και στο προηγούμενο τεύχος 170 (Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2021) είχε δημοσιευθεί στη σελίδα 14, πάλι ανέκδοτη Ποίησή της με τίτλο "Εις μνήμην Κικής Δημουλά".

    Το πλούσιο περιεχόμενο του ΝΟΥΜΑ με συνεργασίες σπουδαίων λογοτεχνών αποτελεί πηγή γνώσεως κι ενημέρωσης για πολλά θέματα. 

         

          

26 Μαΐου, 2021

Νότα Κυμοθόη "Στης Πικροδάφνης τον ανθό "

Νότα Κυμοθόη "Στης Πικροδάφνης τον ανθό"

   Σε όλη τη Ρούμελη σε αυλές, σε κήπους, σε λόφους, σε ακροποταμιές και παρυφές δρόμων, φυτρώνει κι ανθίζει η πικροδάφνη. Τα άνθη της έχουν ένα λεπτό άρωμα κι είναι κυρίως ροζ ή λευκά.  
    Την έχουν ονομάσει πικροδάφνη γιατί τα κλαδιά της αν τα κόψει κάποιος στάζουν ένα λευκό χυμό που είναι ισχυρό δηλητήριο. Δεν την αγγίζουν μήτε τα χορτοφάγα ζώα. Είναι τοξικό φυτό κι ένα από τα 5 πιο δηλητηριώδη φυτά σε όλον τον κόσμο.
  Είναι ένας καλλωπιστικός θάμνος που ομορφαίνει το βλέμμα των περαστικών. Ονομάζεται και ροδοδάφνη κι ανήκει στο γένος Νήριον κι είναι αειθαλής. Φύεται παντού και πολλαπλασιάζεται εύκολα. Είναι ανθεκτική και χαρίζει πλούσια άνθη!
Photography and writer Nota Kymothoe©Νότα Κυμοθόη
       
 

09 Μαΐου, 2021

Νότα Κυμοθόη "Παγκόσμια Ημέρα Μητέρας" Ζωγραφική

 

Νότα Κυμοθόη "Παγκόσμια Ημέρα Μητέρας" Ζωγραφική

  Με ευγνωμοσύνη στο Θεό, για το Δώρο της γέννησής μου και το Δώρο να γίνω Μητέρα. Ευγνωμονώ την δύναμη "Μητέρα" την σημερινή ημέρα, οπού έχει οριστεί ως Παγκόσμια Ημέρα Μητέρας. Στην πλαϊνή φωτογραφία, είναι ένα Εικαστικό Έργο Ζωγραφικής μου, ελαιογραφία σε καμβά, οπού δημιούργησα πριν πολλά χρόνια, μετά από ένα θαυμαστό γεγονός που είχαμε στην οικογένειά μου.

  Η Μητέρα αποτελεί Δύναμη και συνδετικό κρίκο ζωής για τη συνέχεια της ζωής στην ανθρώπινη κοινωνία. Εάν η Μητέρα δεν θέλει η ζωή δεν συνεχίζεται. Ευγνωμονώ το μέγα αυτό Δώρο της γέννησής μου από την μητέρα μου κι ευγνωμονώ το Θεό για το Δώρο της Μητρότητας ν΄ αποκτήσω παιδιά. Ευγνωμονώ την έλευση των παιδιών μου που μου έδωσαν αυτήν τη μεγάλη χαρά να γίνω μητέρα. Έτη πολλά σε όλες τις μητέρες της ανθρωπότητας. 

     Ο μακαρίτης ο πατέρας μου, γλίτωσε από το εγκεφαλικό, διασωληνωμένος στο νοσοκομείο, όταν είδε στην πόρτα την νεκρή μητέρα του στο πρόσωπο της Παναγίας και τραβώντας τα σωληνάκια από τα χέρια του, σηκώθηκε να την αγκαλιάσει. Τότε όλο το αίμα που είχε συγκεντρωθεί στον εγκέφαλό του χύθηκε όλο, σκορπίστηκε σε όλο το δωμάτιο και γλίτωσε το θάνατο, στον οποίο τον είχαν καταδικάσει οι γιατροί, δίνοντάς του μόνον 3 ώρες ζωής. Ο πατέρας μου έζησε μετά από αυτό το γεγονός 7 χρόνια κι αποκοιμήθηκε την παραμονή του 15Αύγουστου την ώρα οπού χτυπούσαν τα σήμαντρα για την Κοίμηση της Θεοτόκου!

    Ευγνωμονώ την Αγία Μάνα Παναγιά την Μαρία Θεοτόκο! Εμπνευσμένη από την ως άνω οικογενειακή κατάσταση ζωγράφισα το Εικαστικό Έργο με θέμα την Παναγία Ελεούσα. Ευγνωμονώ!..

      Ευγνωμονώ όλες τις αρχαίες Ελληνίδες προγιαγιάδες μου. Ευγνωμονώ την γιαγιά μου που γέννησε τον πατέρα μου, τη γιαγιά μου που γέννησε τη μητέρα μου και την μητέρα μου οπού με έφερε στο φως της οικουμένης. Ευγνωμονώ για τη σημερινή ημέρα οπού οι μητέρες των ανθρώπων όλων τιμούνται από την ανθρώπινη κοινωνία παγκοσμίως. Χρόνια πολλά Μητέρες όλων των ανθρώπων!!!

     Στην αρχαία Ελλάδα την Άνοιξη λάτρευαν τη Μεγάλη Μητέρα Θεά, τη Γαία, μητέρα θεών κι ανθρώπων (εικόνα παραπλεύρως). Η Μεγάλη Μητέρα Θεά είχε σύζυγό της τον Ουρανό κι ήταν Μητέρα θεών κι ανθρώπων. Η λατρεία αυτή αντικαταστάθηκε αργότερα με λατρεία της κόρης της Ρέας, γυναίκας του Κρόνου και μητέρας του Δία. Γέννησε με τοκετό κι ανάθρεψε τα παιδιά της με το γάλα της. Η θεά Ρέα αντικαταστάθηκε στην πορεία με την κόρη της Δαμήτερ ( Γαμήτερα) ή Δήμητρα που γέννησε με τον Δία την Περσεφόνη. Το ισχυρό αρχέτυπο της αρχαίας Θεάς Γαίας οπού υπάρχει μέσα στη Θεά Δήμητρα και σε κάθε γυναίκα αποτελεί το μητρικό ένστικτο για να φέρει η γυναίκα στον κόσμο το δικό της τέκνο. 

     Στην αρχαία Αίγυπτο λατρευόταν η Ίσις ως Μεγάλη Μητέρα Θεά. Αλλά και η Κυβέλη στην Μικρά Ασία (συνεχίζεται)...

Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός


04 Μαΐου, 2021

Νότα Κυμοθόη "Γυάρος, το νησί της φρίκης" Δοκίμιο

 

Νότα Κυμοθόη 

"Γυάρος, το νησί της φρίκης"

    Η χώρα Ελλάδα διήλθε μέσα από θλιβερά ιστορικά γεγονότα, τα οποία έπαιξαν και παίζουν το ρόλο τους στην πορεία επιβίωσης κι ανάπτυξης των Ελλήνων κι Ελληνίδων. Στο Αιγαίο πέλαγος υπάρχει το νησί Γυάρος, ένας τόπος όπου η φρίκη έχει θρονιαστεί σε κάθε βραχάκι της και σε κάθε κουκίδα χώματος. Ανήκει στις Κυκλάδες και βρίσκεται ανάμεσα Σύρου, Άνδρου και Τζιάς (Κέας). Ένας τόπος μαρτυρίου επί 7ετούς Χούντας στην Ελλάδα. Ένας τόπος εξορίας και βασανισμού ανθρώπων από ανθρώπους της εξουσίας. Η ιστορία καταγράφει πως κι επί ρωμαϊκής αυτοκρατορίας ήταν τόπος εξορίας και φυλάκισης ανθρώπων. 
       Στην αρχαιότητα το νησί αυτό των Κυκλάδων ήταν νησί ψαράδων και υπήρχαν αρχαία ιερά λατρείας της Θεάς Αφροδίτης σύμφωνα με μια επιγραφή (IG XII,5 651) που βρέθηκε καθώς και χάλκινα νομίσματα (300-200 π.Χ.) των Γυαρίων με μορφές απεικόνισης και της Θεάς Αρτέμιδος και του Περσέα. Επιγραφές από την Παλαιόπολη της Άνδρου και από την Σύρο, μας πληροφορούν για Δήμο Γυαρίων στην αρχαιότητα. Καταγράφει και ο Πλούταρχος κάνοντας αναφορά στον οικισμό ψαράδων αλλά και ο Λουκιανός αναφέρει πως ζουν αλιείς κοχυλιών. 
        Το 1947 η τότε Βασιλευομένη Δημοκρατία κι 7κέφαλη Κυβέρνηση της Ελλάδας (1947-1948), δίνουν διαταγή να χτίσουν οι εξόριστοι της Γυάρου, φυλακές. Σε αυτές εργάστηκαν πολιτικοί και θρησκευτικοί κρατούμενοι. Η Γυάρος αποτέλεσε τόπο φυλάκισης κι εξορίας από το 1947 έως και το 1952 και από το 1955 έως το 1961.
       Στις 4 Μαϊου του έτους 1967, οι Απριλιανοί στρατιωτικοί βασανιστές της Χούντας, που κατέλαβαν με βία την εξουσία στην Ελλάδα στις 21 Απριλίου 1967, εκτόπισαν 6.000 ανθρώπους στη Γυάρο, με διαταγή του Οδυσσέα Αγγελή, τότε αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Στρατού (Γ.Ε.Σ.). Οι εξόριστοι ήταν Έλληνες με αριστερά φρονήματα, φακελωμένοι σε τοπικές κοινωνίες, συνδικαλιστές και φοιτητές με πολιτική δράση. Ταυτόχρονα με βία και στρατιωτικό νόμο διέλυσαν πάνω από 280 πολιτικές, πολιτιστικές, φοιτητικές οργανώσεις και τα στελέχη τους, αλλά και τα μέλη τους, τα έστελναν στη Γυάρο. Οι κατασχέσεις των αρχείων και των περιουσιακών στοιχείων τους, οδηγούσαν σε συνεχείς συλλήψεις ανθρώπων που είχαν σχέση μαζί τους, θεωρώντας τους όλους αντιστασιακούς, αντιφρονούντες κι επικίνδυνους. Η Γυάρος, από το 1967 έως το 1974 γέμισε από ανθρώπους, οι οποίοι υπέστησαν φρικτά βασανιστήρια από την 7ετή Χούντα και δούλευαν μέσα στο λιοπύρι, σπάζοντας πέτρες, υπό την απειλή των στρατιωτικών και με την κάνη των όπλων στους κροτάφους τους. Ήταν Έλληνες από κάθε γωνιά της μαρτυρικής Ελλάδας. Έχτισαν επεκτάσεις στα κτίρια των φυλακών, του νοσοκομείου και του ηλεκτροπαραγωγικού σταθμού. Και στους πέντε όρμους του νησιού χτίστηκαν στρατόπεδα συγκέντρωσης. Το βραχονήσι διαμορφώθηκε με δρόμους, ειδικά κτίρια φυλακών, αποθήκες, μαγειρείο και κατοικίες φυλάκων ειδικών φρουρών και με πυροβολεία. 
      Μετά την πτώση της Χούντας η Γυάρος χρησιμοποιήθηκε ως τόπος και πεδίο βολής του πολεμικού ναυτικού, έως το 2000. Αλλά κάποιοι μετέφεραν εκεί γιδοπρόβατα, που τοποθέτησαν μέσα στα κτίρια ως στάβλους και τα κατέστρεψαν. 

     Η εικόνα παραπλεύρως είναι, από μια δημοσίευση του Ριζοσπάστη το 2003 και δείχνει πως το νεκροταφείο ποδοπατιέται ως βοσκότοπος των παρανόμως ευρισκομένων επάνω στο νησί.
       Κι ενώ το 1976 από τον οικονομικό έφορο της Σύρου είχε εκδοθεί Πρωτόκολλο Διοικητικής Αποβολής των ιδιωτών από τη Γυάρο, κάποιοι ποδοπατούσαν τον τόπο ως βοσκότοπο και φύλαγαν στις εγκαταστάσεις του ζωοτροφές.
      Το 2002 ολόκληρο το νησί της Γυάρου χαρακτηρίστηκε Ιστορικός Τόπος. 
     Αλλά κάποιος καταπατητής είχε φράξει τον 4ο όρμο , όπως δημόσια κατήγγειλε τότε ο Σύλλογος" Γυάρος-Ιστορική Μνήμη", ζητώντας να ξηλωθεί και η πινακίδα που είχε ο θρασύτατος καταπατητής αναρτήσει που έγραφε: «Μην καταστρέφετε το χώρο - κατοικείται - ευχαριστώ». Τελικά απομακρύνθηκε το 2003. 
     Η χρονική περίοδος με όλες τις αλλαγές που έγιναν στην Ελλάδα, αποχαρακτήρισε το 2011 τη Γυάρο από τόπο Ιστορικής Μνήμης και προωθείται ως νησί επενδύσεων για αιολικά πάρκα. 
      Οι εποχές αλλάζουν και το νησί της φρίκης, μετατρέπεται σε πλουτοπαραγωγική πηγή ενέργειας. 
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός
(εικόνες από το διαδίκτυο)



25 Μαρτίου, 2021

Νότα Κυμοθόη "Η ΠΙΚΡΗ ΑΛΗΘΕΙΑ του 1821"

 Νότα Κυμοθόη "Η ΠΙΚΡΗ ΑΛΗΘΕΙΑ του 1821"

Το έγγραφο με την κήρυξη της ελληνικής επανάστασης του 1821 με υπογραφή του Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη, πήγε και στα χέρια του οικουμενικού ορθοδόξου Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως και στα χέρια όλων των τότε Επισκόπων και Πατριαρχών. Λαμβάνοντας ο ορθόδοξος χριστιανός Γρηγόριος Ε΄ Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Νέας Ρώμης Ανατολής, τον Μάρτιο 1821 την κήρυξη της ελληνικής επανάστασης που του έστειλε ο Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης, την καταδίκασε επίσημα. Την κήρυξη της ελληνικής επανάστασης του 1821 την καταδίκασαν επίσημα και αφόρισαν την εξέγερση των Ελλήνων κι Ελληνίδων ο ίδιος μαζί με 14 ορθόδοξους χριστιανούς Επισκόπους και ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Πολύκαρπος μαζί με 7 ορθόδοξους χριστιανούς Επισκόπους. Κι επειδή η αλήθεια αυτή είναι πολύ πικρή, οι Έλληνες οπλαρχηγοί κι όσοι μαζί τους συμφώνησαν, ορκίστηκαν και κήρυξαν την έναρξη της επανάστασης, δίχως να γνωρίζουν αυτήν την καταδίκη τους. Ο διχασμός όμως είχε γίνει και σερνόταν σαν φίδι κολοβό ανάμεσά τους. Είχε ξεκινήσει με την καταδίκη του Ρήγα Φεραίου Βελεστινλή, οραματιστή αυτής της επανάστασης. Οι Έλληνες οπλαρχηγοί του 1821 ήταν αποφασισμένοι και δεν γνώριζαν αυτήν την καταδικαστική απόφαση. Κι αυτό φάνηκε στην πορεία της επανάστασης, καθώς η ορθόδοξη εκκλησία δεν ήθελε να χάσει τα προνόμιά της. Φάνηκε στον εμφύλιο που ακολούθησε κατόπιν και στην καταδίκη του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη και του Γεωργίου Καραϊσκάκη αλλά και του Υψηλάντη. Φάνηκε στην καταδίκη των αγωνιστών ηρώων και στο μένος οπού είχαν εναντίον τους όσοι γύρευαν να επωφεληθούν οικονομικά αλλά και πολιτικά, εκείνη την εποχή. Φάνηκε στην καταδίκη και τη δολοφονία του Καποδίστρια. Ποιος ήταν αλήθεια ο Γρηγόριος ο Ε΄, που ενώ καταδίκασε την ελληνική επανάσταση και τον έκαναν στη συνέχεια άγιο; Από που καταγόταν;
Η ιστορία είναι καταγεγραμμένη και ας διδάξει όσους τη μελετούν κι έχουν πράγματι διάθεση και καθαρό νου, μακριά από φανατισμούς θρησκευτικούς και κομματικούς. Το ελληνικό Έθνος δεν έχει ελευθερωθεί Πνευματικά. Η αλήθεια στην εποχή του 2021, ακριβώς 200 χρόνια από την ελληνική επανάσταση του 1821, ας διδάξει, δίχως να κουκουλώνεται και δίχως να καλύπτεται από ψεύδη.
Η καταδίκη αυτή δεν αποτελεί καμιά Διπλωματία, παρά είναι μια πικρή αλήθεια, ιστορικών πράξεων, οπού οφείλουμε να εξετάσουμε ιστορικά την πορεία της και τις επιπτώσεις της στην πατρίδα μας. Ο Θεός, δεν αποτελεί κοσμική εξουσία κανενός και μήτε μπορεί να τον χρησιμοποιεί κανένας, για την κοσμική εξουσία του θρησκευτικού του θρόνου, καταδικάζοντας ανθρώπους και τον αγώνα τους για την Ελευθερία. Η Ελευθερία των ανθρώπων είναι πνευματικό αγαθό. Ο φανατισμός που χρησιμοποιείται στο όνομα του Θεού με τρομοκρατία, ας σταματήσει στην εποχή μας.
Η σκλαβωμένη Κύπρος τόσα χρόνια, ας διδάξει, γιατί σέρνεται κι εκεί μια καλά κρυμμένη αλήθεια πικρής ιστορίας, χιλιάδων ετών, όπου οι θρησκείες καταδυναστεύουν τον κόσμο.
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός
writer Νότα Κυμοθόη ©Νότα Κυμοθόη
Copyright ®Νότα Κυμοθόη
(Η εικόνα είναι από το διαδίκτυο. Πατήστε επάνω και ζουμάροντας διαβάστε αυτά που γράφει)