ΕΥΧΗ

Ό,τι είναι ο νους και η καρδιά για τον άνθρωπο, είναι και η Ελλάδα για την οικουμένη. Βόλφγκανγκ Γκαίτε (Γερμανός ποιητής και φιλόσοφος 1749-1832)

30 Μαρτίου, 2019

Νότα Κυμοθόη "Μικρές ιστορίες από τα παιδικά μου χρόνια" Δοκίμιο

Νότα Κυμοθόη
"Μικρές ιστορίες από τα παιδικά μου χρόνια"
Δοκίμιο

ΜΝΗΜΟΣΥΝΗ, ΜΗΤΕΡΑ 9 ΜΟΥΣΩΝ, ΛΕΒΑΔΕΙΑ, ΒΟΙΩΤΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ
ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΒΑΔΕΙΑ :ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
(5 Οκτωρβρίου 2015)
θυμίαμα λίβανον 

Μνημοσύνην καλέω, Ζηνὸς σύλλεκτρον, ἄνασσαν, 
ἣ Μούσας τέκνωσ' ἱεράς, ὁσίας, λιγυφώνους, 
ἐκτὸς ἐοῦσα κακῆς λήθης βλαψίφρονος αἰεί, 
πάντα νόον συνέχουσα βροτῶν ψυχαῖσι σύνοικον, 
εὐδύνατον κρατερὸν θνητῶν αὔξουσα λογισμόν, 
ἡδυτάτη, φιλάγρυπνος ὑπομνήσκουσά τε πάντα, 
ὧν ἂν ἕκαστος ἀεὶ στέρνοις γνώμην κατάθηται, 
οὔτι παρεκβαίνουσ', ἐπεγείρουσα φρένα πᾶσιν. 
ἀλλά, μάκαιρα θεά, μύσταις μνήμην ἐπέγειρε 
εὐιέρου τελετῆς, λήθην δ' ἀπὸ τῶν δ' ἀπόπεμπε. 
Με φως και αγάπη
Νότα Κυμοθόη
Artnotakymothoe©Nότα Κυμοθόη
Νότα Κυμοθόη©Nότα Κυμοθόη




ΟΡΧΟΜΕΝΟΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ, ΕΛΛΑΔΑ: ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ, ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ © Nota Kimothoi
Φωτογραφία Νότα Κυμοθόη© Nότα Κυμοθόη (ανάρτηση 4 Οκτώβρη 2015 στο Google plus)
"Ηλιακο ρολόι" χτισμένο σε τοίχο, ολοσχερής καταστροφή και "διάσωση" για να έρθει όλη η αλήθεια στο φως, όπως θέλει κι ο Θεός της αλήθειας τους φωτός! Ευχαριστούμε
Με φως και αγάπη
Νότα Κυμοθόη
Artnotakymothoe©Nότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη©Nότα Κυμοθόη



"Η θεϊκή ουσία της ψυχής αγαπά τη μουσική δοσμένη ως μελωδία στον άνθρωπο από τον Δημιουργό. Κι αν νιώσεις μέσα σου αίσθημα άγχους ή κάποιο κενό, αμέσως θέλεις ν΄ ακούσεις μουσική, γιατί σε ικανοποιεί ο ήχος κι ας μη έχεις άφθονα υλικά αγαθά να βασίζεσαι σε αυτά για την ευτυχία σου ή κάποιο αγαπημένο πρόσωπο πλάι σου, όταν το χρειάζεσαι. Είναι μια παράξενη αγωνία, σαν ηχώ της ψυχής που ανυπομονεί ακαταμάχητα για να ξεδιψάσει." Νότα Κυμοθόη

ΗΛΙΑΚΟΣ ΘΕΟΣ ΤΗΣ ΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑΣ ως Ιερός Ταύρος, πέρασε και στη χριστιανική λατρεία, με τον υμνογράφο της Εκκλησίας, να υμνεί με αυτόν τον τρόπο την Παναγία και τον Χριστό: «Δάμαλις τον μόσχον η τεκούσα». Σε συμβολισμό ανάμνησης του Ηλιακού Θεού της Γονιμότητας, υπάρχει μέσα στον τρούλο των ορθοδόξων εκκλησιών, πλάι σ΄έναν ευαγγελιστή...
Είδωλο, όπως βέβηλα χαρακτήρισαν τη μορφή του Ταύρου με τα κέρατα, ήταν ο βαχανάς=συνοδός του Ζηνός (Δία) κι ο τύρος=ο Ζευς. Ειδωλολατρία χαρακτηρίζουν τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, οι αμόρφωτοι μισέλληνες, οπού έχουν άγνοια του όλου θέματος, κι απορώ, αφού είναι έτσι, πως έχουν αυτό το πανίερο κι αρχαίο ελληνικό σύμβολο μέσα στους ιερούς ναούς του χριστιανισμού; 


ΗΛΙΑΚΟΣ ΘΕΟΣ ΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑΣ! ΟΣΙΟΣ και ΟΣΙΩΤΗΡ, λέξεις κι έννοιες βαθιά ριζωμένες στο ελληνικό πνεύμα από την πρωτόγονη τελετουργία του ιερού Ταύρου Ζευ. Έχει και μεγαλύτερη σημασία, διότι σχετίζεται με τη μεγαλύτερη Πανσέληνο του Μαϊου. Ο Ταύρος που θυσιαζόταν, ονομαζόταν Οσιωτήρ, που σημαίνει αυτός που εξαγνίζεται. Κι εδώ ταυτίστηκε με την "Θυσία Θεσού"; Δηλαδή είναι το θύμα του ιερέα που κάνει την εξαγνίαση του χώρου ή του αγώνος ή της καλότυχης κι επιτυχημένης εκστρατείας. Το ζώο Ταύρος είναι στην περίπτωση του θύματος της ιερής τελετής η ενσάρκωση του Θεού. Ο δε ιερέας ονομαζόταν Όσιος.
Δυο έννοιες οι οποίες έχουν εισχωρήσει βαθιά στο χριστιανισμό.
(ανάρτηση στις 15 Οκτώβρη 2015 στο Google plus)
Νότα Κυμοθόη©Nότα Κυμοθόη



ΕΥΡΩΠΗ:ΑΡΧΑΙΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΜΥΘΟΣ: Η ΑΡΠΑΓΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΚΙ ΟΝΟΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ. Πόσο μεθοδευμένα όλα...Η Κρήτη κι ο Δίας (ταυροκαθάρψια, πλούτος, αρχαιότητες). Και Ιερός Ταύρος, πέρασε και στη Χριστιανική λατρεία, με τον υμνογράφο της Εκκλησίας, να υμνεί με αυτό τον τρόπο την Παναγία και τον Χριστό: «Δάμαλις τον μόσχον η τεκούσα». Αλλά το αρχαίο ελληνικό πνεύμα καταδικάζεται ακόμα ως ειδωλολατρικό πνεύμα και το ελληνικό αλφάβητο ιστορείται ως "Φοινικικό", κι ότι έχει σχέση με την ελληνική αρχαιότητα καταστρέφεται... από το 330 μ.Χ. με διάταγμα του Μέγα Κωνσταντίνου Αυτοκράτορα Νέας Ρώμης Ανατολής Θεού (όπως αυτοονομάστηκε ο ίδιος για να προκαλέσει τον πατέρα του Κωνστάντιο Χλωρό, Καίσαρα εκείνη την εποχή στη Δύση, που δεν τον αναγνώριζε ως γιο του. ΦΕΥ!...
Η συνέχεια είναι πολύ πικρή...για τους Έλληνες και για τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό...
(αναρτήθηκε 15 Οκτωβρίου 2015 στο LEVADIA VIOTIAS, GREECE ggogle plus)
Νότα Κυμοθόη©Nότα Κυμοθόη


ΑΡΧΑΙΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΓΑΜΟΣ! 
Παράσταση από ερυθρόμορφη πυξίσα , 430-425 π.Χ., που βρίσκεται στο Ἀρχαιολογικό Μουσείο της Θήβας, στη Βοιωτία, Ελλάς



ΗΡΑ ΘΥΛΑΖΟΥΣΑ  ΤΟΝ ΗΡΑΚΛΗ, ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΙΡΙΣ:
Ο Κρίνος, ως θεϊκό φυτό, από την αρχαία Ελλάδα!

Οι αρχαίοι Έλληνες θεωρούσαν τόσο κομψό αυτό το φυτό, τόσο όμορφο κι αρωματικό, που πίστευαν πως έχει θεϊκή καταγωγή. Λέγανε, πως όταν γεννήθηκε ο Ηρακλής, ο Ερμής έφερε το βρέφος κρυφά στον Όλυμπο και το έβαλε στο στήθος της Ήρας για να θηλάσει. Ο Δίας, που ήθελε ο γιος του να γίνει αθάνατος και να εξουσιάζει όλους τους άλλους ανθρώπους, είχε ποτίσει ήδη την Ήρα μ' ένα κόκκινο γλυκό κρασί και μισομεθυσμένη αποκοιμήθηκε. Το παιδί όμως δάγκωσε τη ρώγα και η Ήρα από τον πόνο πετάχτηκε από τον ύπνο της, πέταξε το παιδί κάτω και από τις σταγόνες γάλα που πετάχτηκαν ψηλά σχηματίστηκε ο Γαλαξίας ενώ αυτές που έπεσαν στη γη μεταμορφώθηκαν σε ωραία και μυρωμένα λουλούδια που ονομάστηκαν κρίνους ή ίριδες.

Οι "Τοιχογραφίες" που βρέθηκαν στη Μινωική Κρήτη και στη Θήρα (Σαντορίνη), φανερώνουν πως ο λευκός κρίνος ( ονομαζόμενος αργότερα και κρίνος της Παναγιάς) χρησιμοποιούνταν ως θρησκευτικό σύμβολο παρθενίας κι αγνότητας από την αρχαία Ελλάδα. Αργότερα, οι πρώτοι χριστιανοί για να δικαιολογήσουν την εγκυμοσύνη της Μαρίας (δεδομένης της απουσίας του Ιωσήφ) ταύτισαν το λουλούδι με την αγνότητα και την άσπιλη σύλληψη του Χριστού στη μήτρα της Παναγίας. Βέβαια, το λευκό ήταν και είναι σύμβολο της αγνότητας και της ταπεινότητας. Και σήμερα ο κρίνος είναι σύμβολο αυτών που προσπαθούν να αλλάξουν τον κόσμο.

Η αρχαία αυτή παράσταση, όπως και άλλες, έχουν μεταφερθεί στην παράσταση της Παναγίας Γαλακτοτροφούσας
εικόνα:Αρχαίο Ελληνικό Αγγείο, με την παράσταση της Ήρας να θηλάζει τον Ηρακλή
Νότα Κυμοθόη©Nότα Κυμοθόη

Η ΘΕΑ ΝΙΚΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ:ΓΡΑΦΕΙ Η ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ
Η ΘΕΑ ΝΙΚΗ ήταν το Πρόσωπο της δόξας του ελληνικού πολιτισμού!!! Κόρη της Στύγας και του Πάλλαντα κι αδέρφια της ήταν: ο Κράτος, ο Ζήλος και η Βία. Όταν επικράτησε η θρησκεία του Δία ως αρχηγού των θεών, η Νίκη και τ' αδέρφια της έγιναν ακόλουθοί του. Η μάνα της η Στύγα πρόσφερε τα παιδιά της ως συμμάχους του Δία κατά την Τιτανομαχία.

Η Θεά Νίκη ταυτίζεται με τον ηνίοχος των θεών. Εμφανίζεται με φτερά και ξεχωρίζει από τις άλλες γυναικείες θεότητες.

Η λατρεία της περιελάμβανε πομπές, σπονδές και θυσίες ζώων, ενώ γίνονταν και ικεσίες από τις ιέρειες των μαντείων. Αν η θεά απαντούσε στις παρακλήσεις των ιερειών τότε δινόταν και η απάντηση προς τον αιτούμενο του μαντείου.

Στον Παρθενώνα υπήρχε ολόχρυσο άγαλμα της Θεάς Νίκης, ενώ υπήρχε και ναός αφιερωμένος σε αυτήν. Στο χρυσελεφάντινο άγαλμα του Δία στην Ολυμπία υπήρχε και η Νίκη. Σύμφωνα με τον Παυσανία, το άγαλμα της Αθηνάς Νίκης αναπαριστούσε τη Νίκη χωρίς φτερά (Άπτερος Νίκη), που σήμαινε ότι το άγαλμα δε θα έφευγε ποτέ από την Αθήνα.
Γνωρίζει όλος σχεδόν ο κόσμος τη Νίκη της Σαμοθράκης, που φυλάσσεται στο Λούβρο, έργο του 190 π.Χ.
Εισήλθε στο Χριστιανισμό ως Αρχάγγελος κι εδώ ταυτίστηκε αυτή της η παράσταση με τον Αρχάγγελο Γαβριήλ, να προσφέρει στη μητέρα του Χριστού τον λευκό κρίνο του ευαγγελισμού.
Νότα Κυμοθόη©Nότα Κυμοθόη



ΚΡΙΟΦΟΡΟΣ ΕΡΜΗΣ ΑΠΟ ΤΗ ΘΗΒΑ, ΒΟΙΩΤΙΑΣ, 450 π. Χ.

Ποιος λοιπόν πούλησε το υπέροχο αυτό, αρχαίο έργο, στο Μουσείο του Λούβρου; Ποιοι ξεπουλάνε τις αρχαιότητες της χώρας μας, που δεν θέλουν να ακούνε για το αρχαίο ελληνικό πνεύμα; Ποιοι μισούν το αρχαίο ελληνικό πνεύμα των αρχαίων Ελλήνων και τι έχουν να κερδίσουν με αυτήν όλη την καταστροφή; ερωτήματα κι απαντήσεις, οπού καμιά θρησκευτική ομάδα, δε μπορεί ν΄απαντήσει. Μόνον η επιστημονική κοινότητα και οι γνήσιοι μελετητές κι ερευνητές, δίνουμε απαντήσεις!
ΚΡΙΟΦΟΡΟΣ ΕΡΜΗΣ ΑΠΟ ΤΗ ΘΗΒΑ, ΒΟΙΩΤΙΑ, ΕΛΛΑΣ, 450 π.Χ., είναι στο Μουσείο του Λούβρου, στο Παρίσι/Kriophoros Hermes from Thebes in Viotia (Boetia), Hellas ca.450 BC Muse'e du Louvre(Museum of Louvre), Paris
© Nότα Κυμοθόη/15 Οκτώβρη 2015
Με φως και αγάπη
Νότα Κυμοθόη
Νότα Κυμοθόη©Nότα Κυμοθόη



ΑΠΟΛΛΩΝ ΜΑΝΤΙΚΛΟΥ 700 π.Χ.-675 π. Χ..ΟΡΕΙΧΑΛΚΙΝΟ ΜΕ ΒΟΙΩΤΙΚΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ!!!Πως βρέθηκε από τη ΘΗΒΑ της ΒΟΙΩΤΙΑΣ,  στο Μουσείο Καλών Τεχνών της Βοστόνης;

Ο Μάντικλος το αφιέρωσε στον Εκηβόλο Αργυρότοξο Απόλλωνα, ως τάμα για να πάνε καλά οι δουλειές του. Γράφει: "Ο Μάντικλος μ΄αφιέρωσε στον Έκηβλο Αργυρότοξο Απόλλωνα ως δεκα΄τη. Εσύ Φοίβε δώσε του όμορφη ανταμοιβή".

Πρόκειται για τα αρχαία ΔΑΙΔΑΛΑ ΕΡΓΑ ΕΛΛΗΝΩΝ , κι αναφέρεται σε τρεις περιόδους η Δαιδαλική τεχνική τους.

(ορειχάλκινο αγαλματίδιο ύψους 20,3 cm, που αγοράστηκε από το Μουσείο Καλών Τεχνών της Βοστώνης. Από ποιόν; Ποιος το πούλησε και πότε;)

ΑΠΟΛΛΩΝ ΜΑΝΤΙΚΛΟΥ 700 π.Χ.-675 π.Χ: Ορειχάλκινο αγαλματίδιο, ύψους 20,3 cm, που βρίσκεται στο Μουσείο Καλών Τεχνών της Βοστώνης. Πως το απόκτησε; Πως βρέθηκε εκεί και πότε αγοράστηκε κι από ποιόν;
Μόνον οι γνήσιοι μελετητές κι ερευνητές, δίνουν απαντήσεις! Οι όσοι σιωπούν, είναι συμμέτοχοι της "απάτης" και της "κλοπής" των "ιερών κι οσίων" του αρχαίου ελληνικού πνεύματος, οπού θα έρθει ώρα και η όλη αλήθεια θα φανερωθεί!!!
Με φως και αγάπη
Νότα Κυμοθόη
Νότα Κυμοθόη©Nότα Κυμοθόη


ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΡΩΜΗΣ: ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΔΙΠΛΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΓΙΟΡΤΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ: 25 ΜΑΡΤΙΟΥ 1957 ΨΗΦΙΖΕΤΑΙ Η ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ 2 ΣΥΝΘΗΚΕΣ:
1)ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΕΟΚ(ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ) και
2)ΕΡΩΠΑΪΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ (ΕΥΡΑΤΟΜ) ΠΟΥ ΑΝΤΙΚΑΤΕΣΤΗΣΕ ΤΗΝ ΕΚΑΧ

( ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΑΝΘΡΑΚΑ ΧΑΛΥΒΑ) ΠΟΥ ΑΝΑΝΕΩΘΗΚΕ ΤΟ 2002 ΠΟΥ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΕΝΝΙΑΙΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΚΙ ΕΝΙΑΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΚΡΑΤΗ ΜΕΛΗ ΤΗΣ Ε.Ε.(ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ), ΟΠΩς ΕΓΙΝΕ!!!
Τα πρώτα κράτη που είχαν υπογράψει την ΕΚΑΧ ήταν: Βέλγιο, Γερμανία, Ολανδία, Λουξεμβούργο, Γαλλία και Ιταλία.( Έτσι απλά για να μη ξεχνιόμαστε)...
Ποιος ο ρόλος της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ελλάδος σε όλη αυτή την οικονομική Συμφωνία των 2 Συνθηκών της Ρώμης το 1957;
Γιατί όλ΄ αυτά τα χρόνια επικρατεί σκοταδισμός και καταστροφή του ελληνικού πνεύματος και της ελληνικής παιδείας; Τι συμφώνησαν;
Ο Δίας ως ταύρος, μοιάζει να είναι οικείος, να είναι ο κοινός πολιτισμικός τόπος, για όλους τους λαούς της Μεσογείου. Ο Δίας Ιερός ταύρος-Θεός, όπως ακριβώς αυτός που σήκωσε στην πλάτη του την Ευρώπη, μεταφέροντάς την με αυτό τον υπερρεαλιστικό τρόπο πάνω από τη Μεσόγειο.
Είναι απλά ένας συμβολισμός ή κρύβει και κάτι άλλο;




ΣΚΡΙΠΟΥ, ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΠΑΝΑΓΙΑΣ, ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ, ΒΟΙΩΤΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ:

Το ιστορικό αυτό μοναστήρι, χτίστηκε μέσα στον αρχαιολογικό χώρο, καταπατώντας αρχαία ιερά και όσια και λεηλατώντας τους θησαυρούς τους, Αυτό το καταμαρτυρούν τα αρχαία κομμάτια μαρμάρων με ανάγλυφα, που είναι στην τοιχοποιία του, μαζί και το αρχαίο ηλιακό ρολόϊ. Δεν ξέρω αν αυτό αρέσει στην Παναγία, αλλά μια ιερή μορφή δεν θα ανεχόταν να χρησιμοποιείται το όνομά της εις βάρος ιερών τόπων. Εδώ πρόκειται για τους αρχαίους Μινύες, όπου στην αρχαιότητα είχαν μεγάλη δύναμη και ο Ορχομενός ήταν πόλη -κράτος με δικό του βασιλιά και νόμισμα. Ο θησαυρός των Μινύων που ήταν; Αν η λίμνη των 70 χιλιομέτρων αποξηράνθηκε το 1830 έως το 1887 κι έδωσε 241.000 στρέμματα καλλιεργήσιμης γης, έρχονται εποχές, οπού η λίμνη έχει μνήμη και πλημμυρίζει με νερά. Ας κρατήσουμε τις αρχαίες μνήμες τον αρχαίων και προϊστορικών κατοίκων της περιοχής σεβάσμια, γιατί δεν χάνεται τίποτα από κανένα ιερό, όσο προϊστορικό κι αν είναι. Η αρχαία ενέργεια των αρχαίων Θεών υπάρχει!!! (ανάρτηση 4 Οκτώβρη 2015 στο Google plus)
Photography Nota Kymothoe©Nότα Κυμοθόη
Νότα Κυμοθόη©Nότα Κυμοθόη

Με φως και αγάπη
Νότα Κυμοθόη



ΧΑΙΡΩΝΕΙΑ ΒΟΙΩΤΙΑΣ, ΕΛΛΑΔΑ/HERONIA VIOTIAS, GREECE
Γράφει η ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ

Ο λέων της Χαιρώνειας, ωραιότερος λένε πως είναι, από τον λέοντα της Αμφίπολης. Τι κρύβει αλήθεια κι αυτός, πλάι στο αρχαιολογικό Μουσείο Χαιρώνειας και σε μια αρχαία πόλη, της οποίας η όλη αλήθεια έχει σκεπαστεί; Γιατί άραγε, η γη της Βοιωτίας, δεν επιθυμεί την αλήθεια των αρχαίων θεών της; Κάποιοι λένε πως έχει μεταφερθεί ο αρχαίος και ιστορικός αυτός λέων της Χαιρώνειας από τον τύμβο, όπου ήταν, για να γίνει η σιδηροδρομική γραμμή του τραίνου, τότε όταν πρωτοκατασκευάστηκε. Μόνον θλίψη εξάγεται από τις σκέψεις αυτών των συμπεριφορών, σε μια εποχή, όπου η χώρα μας είχε παντού σκόρπιες ακόμα τις αρχαιότητές της και όλους τους αραιολογικούς θησαυρούς της, γιατί το χριστιανικό πνεύμα δεν τις ήθελε να υπάρχουν στη χώρα μας. Εγκλήματα...
Leon Xaironea, Viotia, Greece © Nota Kimothoi
(ανάρτηση 4 Οκτώβρη 2015 στο Google plus)
Με φως και αγάπη
Νότα Κυμοθόη
Artnotakymothoe©Nότα Κυμοθόη
Νότα Κυμοθόη©Nότα Κυμοθόη



ΈΡΚΥΝΑ, ΛΕΒΑΔΕΙΑ ΒΟΙΩΤΙΑΣ, ΕΛΛΑΔΑ:Γράφει η ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ
εικόνα: 4 Οκτώβρη 2015
Ποτάμι Έρκυνα, Λειβαδιά Βοιωτίας, Ελλάδα, Ευρώπη

Ένα ιστορικό ποτάμι συνδεδεμένο με πολλές ιστορίες από τα παιδικά μου χρόνια...
Με φως και αγάπη
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός







Photography art and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
writer Kymothoe Nota © Νότα Κυμοθόη
Πνευματικά δικαιώματα © 2019 Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη "Μικρές ιστορίες από τα παιδικά μου χρόνια" Δοκίμιο© Νότα Κυμοθόη

02 Μαρτίου, 2019

Νότα Κυμοθόη "Ο μήνας Ανθεστηριών κι Ελαφηβολιών ή Μάρτιος" Δοκίμιο


Θεός Διόνυσος, οικία των Προσωπείων, Ψηφιδωτό  Δήλος (475 π.Χ.)

Νότα Κυμοθόη 
"Ο μήνας Ανθεστηριών κι Ελαφηβολιών ή Μάρτιος"
Δοκίμιο


Ο μήνας Μάρτιος, όπως έχει καθιερωθεί να ονομάζεται, αντιστοιχεί στο 1ο 15ήμερο του Ανθεστηριώνα αφιερωμένος στον Διόνυσο (σύμφωνα με το αρχαίο αττικό ημερολόγιο)

και στο 2ο 15ήμερο του Ελαφηβολιώνα αφιερωμένος στην Άρτεμη (σύμφωνα με το αρχαίο αττικό ημερολόγιο). Το αρχαίο αττικό ημερολόγιο δημιουργήθηκε από τον αρχαίο  Έλληνα Μέτωνα το 430 π.Χ.. Ο Μέτων υπήρξε σπουδαίος μαθηματικός, αστρονόμος, γεωμέτρης και μηχανικός-αρχιτέκτων και όρισε τους πλήρεις και κοίλους μήνες αλλά και τους χρόνους και συμπλήρωσε το έτος με τον μήνα Ποσειδεών. Το αττικό ημερολόγιο βελτιώθηκε αργότερα από τον Κάλλιππο και τον Ίππαρχο τον Νηκαεύ ή Ρόδιο. Ήταν Έλληνας σπουδαίος μαθηματικός, αστρονόμος και γεωγράφος. Υπήρξε σπουδαίος χαρτογράφος, γιατί τυχαία ανακάλυψε τη μετάπτωση των ισημεριών.
Η ημέρα για τους αρχαίους Έλληνες άρχιζε από τη δύση του ηλίου (το κρατάνε αυτό οι μουσουλμάνοι ακόμα, όταν γιορτάζουν το ραμαζάνι τους), κι όχι όπως αρχίζει τώρα μετά τα μεσάνυχτα.
Ο μήνας αυτός αποτελούσε στην αρχαία Ελλάδα μεγάλη γιορτή ιδιαίτερα στην αρχαία Δήλο που τιμούσαν τον μουσηγέτη Απόλλωνα, το Διόνυσο των Ελευθερών τιμούσαν σε μια μικρή κωμόπολη ανάμεσα στα σύνορα των νομών Αττικής και Βοιωτίας και στις που΄μερες γιορτές των Διονυσίων εν άστει στην αρχαία Αθήνα αλλά και σε όλες τις άλλες περιοχές των αρχαίων Ελλήνων. Σε όλα τα αρχαία Ασκληπιεία τιμούσαν τον Διόνυσο μαζί και τον Ασκληπιό με διαγωνισμούς Ποίησης και Κωμωδίας. Την εποχή εκείνη γιόρταζαν και τα "Μυστήρια εν Άγραις" προς τιμήν της Περσεφόνης που ανέβαινε από το παλάτι του Άδη επάνω στη γη, τιμώντας έτσι τον ερχομό της Άνοιξης και γιόρταζαν και τα "Δάσια" προς τιμήν του Μειλίχιου Δία, προστάτη των μικρών παιδιών, συμβολίζοντας την αναγέννηση της φύσης και τη γέννηση των παιδιών. 

Έμπλεκαν μαζί 2 κλωστούλες, από μάλλινο νήμα λευκό και κόκκινο για να τιμήσουν τον ερωτικό Διόνυσο με την κόκκινη και την Παρθένο Άρτεμη με την λευκή και στόλιζαν τα χέρια τους, τοποθετούσαν στ΄ ανθισμένα δέντρα και στα νεογέννητα παιδιά τους αλλά και σε όλους τους όσους λάμβαναν μέρος στις γιορτές τους.

Το ρωμαϊκό έτος αρχίζει από τον μήνα Μάρτιο, όπως ονομάστηκε κι ήταν ο πρώτος μήνας του έτους και η Πρωτοχρονιά ξεκινούσε τότε και γιορταζόταν την 1η Μαρτίου με την ονομασία Καλένδες Μαρτίου. Ήταν η εσπέρια δύσις του Ταύρου την ώρα δύσης του ήλιου (όταν έδυε ο αστερισμός του Ταύρου που είχε ως σύμβολο του ο Ζευς ή Δίας μιας και τον κατάργησαν και μαζί με τον Ήλιο Θεό). Στην Δυτική πλευρά της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας είχαν σαν σύμβολο τις Εστιάδες Παρθένες που άναβαν μια ιερή φωτιά, τη νέα φωτιά του νέου έτους, στον ναό της Εστίας, στην αρχαία αγορά της Ρώμης κι αυτό ως συμβολισμός την 1η Μαρτίου σήμαινε την αρχή του νέου έτους (ακόμα έχει διατηρηθεί αυτό το ρωμαϊκό έθιμο με φωτιές που ανάβουν την περίοδο αυτή των Αποκρεών, σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας). Στη Δύση συνέχιζαν να γιορτάζουν τα Ματρωνάλια τα οποία γιόρταζαν οι αρχαίοι Έλληνες προς τιμήν της θεάς Ήρας μητέρας του θεού Άρη και τα γενέθλιά του. 
Ο Μέγας Κωνσταντίνος το 330 μ.Χ. με διάταγμα απαγορεύει ότι σχετίζεται με τους εθνικούς δηλαδή τους αρχαίους Έλληνες, τα ιερά τους σύμβολα, τις γιορτές τους κι απαγορεύει το αττικό ημερολόγιο κι όλα τα αρχαία ελληνικά ημερολόγια κι όλες τις γιορτές του κι ότι σχετίζεται με την ελληνική γλώσσα, την αρχαία ελληνική παράδοση με θανατική ποινή και καθιερώνει το ρωμαϊκό ημερολόγιο με παραλλαγές που προσαρμόστηκε αργότερα σύμφωνα με τον χριστιανισμό μετά την καθιέρωση της Μαρίας ως Θεοτόκου (μετά την 6η οικουμενική σύνοδο). 
 Ο Ρωμύλος που είχε δώσει το όνομα του θεού Άρη στον μήνα αυτόν (Mars στη λατινική γλώσσα, αργότερα ονομάστηκε Μάρτιος, από μετάφραση στην ελληνική και μετατοπίστηκε ως 3ος μήνας του έτους.
artnotakymothoe "Αρχάγγελος Γαβριήλ"© Νότα Κυμοθόη
Ελαιογραφία σε μουσαμά

Σύμφωνα με τη νέα θρησκεία του χριστιανισμού, υμνείται αυτόν τον μήνα η Παναγία ως μητέρα του Θεού με χαιρετισμούς για τον Ευαγγελισμό της να γεννήσει τον υιό του Θεού και τιμάται ο Αρχάγγελος Γαβριήλ που τις έφερε το ιερό "άγγελμα" του Θεού. Δηλαδή έχουμε μια μεγάλη ταύτιση και παραλλαγή, αλλά και προσαρμογή, από τ΄αρχαία Ανθεστήρια αλλά κι Ελαφηβόλια και Ματρωνάλια αλλά κι από τις γιορτές του Δασία Διός σε αυτόν τον μήνα με γιορτές που φτάνουν ως τις ημέρες μας, τόσο μπλεγμένες με όλα... Αλλά τίποτα αληθινό δεν έχει χαθεί και οι αρχαίες ιερές ενέργειες υπάρχουν και θα πέσει τόσο ιερό Φως σε όλα, που θα έρθει πραγματικός "καθαρμός" για να καθαρίσουν όλες οι ιερές ενέργειες και να παραμείνουν καθαρές και διαυγείς για όλους με Φως και Αγάπη για την ειρηνική συμβίωση της ανθρωπότητας.
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός, Ποιήτρια
Πνευματικά δικαιώματα © 2019 Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη "Ο μήνας Ανθεστηριών κι Ελαφηβολιών ή Μάρτιος"© Νότα Κυμοθόη



15 Ιανουαρίου, 2019

Νότα Κυμοθόη"Εικόνες από τη Ρούμελη"Δοκίμιο


Νότα Κυμοθόη*"Εικόνες από τη Ρούμελη"Δοκίμιο

Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Η Στερεά Ελλάδα είναι στο κέντρο της Ελλάδας και έχει τόσες αμέτρητες ομορφιές, που ελάχιστοι γνωρίζουν! Ονομάζεται και Ρούμελη, σαν ανάμνηση από την οθωμανική εποχή. Το 2019, μια εποχή που είναι διαφορετική και με πλήρη επίγνωση των όσων συμβαίνουν, οι κάτοικοι έχουν αναπτύξει πολιτισμό και έχουν προσπαθήσει και προσπαθούν πολύ ν΄ αποτυνάξουν όλα εκείνα τα κατακάθια, από μια εποχή βίαιη, που ζυμώθηκε από καταστάσεις ιστορικές.


Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Αν η θέα από τα βουνά δεν αποζημιώνει το βλέμμα του ταξιδευτή και τον αφήνει αδιάφορο, είναι ίσως η συνήθεια, όλων εκείνων που δεν αγαπούν την ομορφιά. Για ν' ατενήσεις απέναντι θα πρέπει ν΄ανέβεις ψηλά κι αυτό απαιτεί κόπο αλλά και θέληση.


Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Οι ιερές βελανιδιές στόλιζαν τα βουνά της Στερεάς Ελλάδας, αλλά στις ημέρες μας έχουν απομείνει ελάχιστες. Οι ξυλοκόποι της περιοχής της έκαναν καυσόξυλα για τα τζάκια τους, δίχως να τις αντικαταστήσουν, κι αυτό είναι μια θλιβερή ιστορία για τα δάση που ξυλεύονται δίχως άδειες.

Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Αν η Στερεά Ελλάδα δεν είχε αναπτύξει τον πολιτισμό των αρχαίων Λοκρών, ίσως ο κόσμος να ήταν σήμερα φτωχότερος. Ο αρχαίος ναός της Κραναίας Αθηνάς, στις πλαγιές του Καλλιδρόμου, στην αρχαία Ελάτεια, ρημαγμένος από τις αρχαιοκαπηλίες, δίχως τη φροντίδα εκείνων οπού τάχτηκαν για να φυλάνε τους αρχαιολογικούς χώρους.
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Ο ναός του Απόλλωνος στους Δελφούς λάμπει σε όλη την οικουμένη και οι ταξιδιώτες από τα πέρατα του κόσμου έρχονται να θαυμάσουν την αίγλη του η οποία έχει μεταλαμπαδεύσει το αρχαίο ελληνικό πνεύμα και το θεϊκό Φως μέσα από αιώνια σύμβολα, ενός 16άκτινου Ήλιου Θεού, που είχε γίνει και οικόσημο του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Είναι θλιβερή όμως όλη η ιστορία, έτσι όπως διδάχτηκε μονομερώς, κρύβοντας πολλές αλήθειες.
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Η Έρκυνα, ρέει έξω από το αρχαίο Μαντείο του Τροφωνίου στην πόλη Λιβαδειά, θυμίζοντας όλη εκείνη την αρχαία ιστορία των αρχαίων Ελλήνων, οι οποίοι για να καθαρθούν βαπτίζονταν στα ιερά νερά της. Νερά τα οποία έρεαν από τις ιερές πηγές του Παρνασσού και του Ελικώνος, συμβολίζοντας μια ιερή ιεροτελστία Μύησης, αρχέγονων χρόνων, τους οποίους κατηγόρησαν "ειδωλολατρικούς". Ευτυχώς που ο Ιωάννης, κρατούσε ακόμα αυτήν την ιερή συνήθεια και τον ευχαριστούμε γιατί την έσωσε, μέσω της ύπαρξης του Ιησού Χριστού, ο οποίος καθάρθηκε ή βαπτίστηκε, όπως έχει επικρατήσει να ονομάζεται και φτάνει ως τις ημέρες μας αυτό το αρχαίο μεγαλείο του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού αλλά και της πανίερης αρχαίας ελληνικής θρησκείας. Μιας θρησκείας, την οποία βέβηλοι με βία, κατηγόρησαν ως ειδωλολατρική.
*Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός, Ποιήτρια
Πνευματικά δικαιώματα © 2019 Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη "Εικόνες από τη Ρούμελη" Δοκίμιο© Nότα Κυμοθόη


10 Δεκεμβρίου, 2018

Νότα Κυμοθόη "Ποσειδεών"

                                                     
Νότα Κυμοθόη "Ποσειδεών" 

Από την αρχή της Νέας Σελήνης στο τέλος του μήνα Μαιμακτηριώνος, ο μήνας  που ακολουθεί, σύμφωνα με το Αττικό Ημερολόγιο ονομάζεται Ποσειδεών και αντιστοιχεί από 11 Δεκεμβρίου έως 9 Ιανουαρίου!
Αφιερωμένος στον αρχαίο Έλληνα Θεό Ποσειδώνα, προστάτη των ναυτικών κι όλων όσων έμεναν πλάι στη θάλασσα και είχε σαν σύμβολά του την τρίαινα, το δελφίνι, τους θαλάσσιους δράκους και τους ίππους (άλογα).
 Στην Αττική υπήρχε ο περίφημος ιερός Ναός του Θεού Ποσειδώνος στο Σούνιο, ερείπια του οποίου σώζονται έως των ημερών μας!
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός

20 Νοεμβρίου, 2018

Νότα Κυμοθόη "Μαιμακτηριών"





Νότα Κυμοθόη "Μαιμακτηριών"

Μαιμακτηριών, σύμφωνα με το αττικό ημερολόγιο, είναι ο πέμπτος μήνας που ήδη διανύουμε από το χρονικό διάστημα 12/11 έως 10/12 του σημερινού ημερολογίου και ήταν αφιερωμένος στον Ζευ ή Δια Μαίμακτο και είχε 29 ημέρες.




28 Οκτωβρίου, 2018

Νότα Κυμοθόη "Η εθνική αντίσταση του 1940-1945" Δοκίμιο

Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

    Νότα Κυμοθόη* "Η εθνική αντίσταση του 1940-1945"
Η ιστορία της χώρας μου Ελλάδας, έχει γραφτεί μονόπλευρα, από ιστορικούς που εξυπηρέτησαν τα συμφέροντα όλων εκείνων, που κυβέρνησαν και κυβερνούσαν τον τόπο μου, διχάζοντάς τον σε αριστερούς και δεξιούς και στέλνοντας τα καθαρά μυαλά στα ξερονήσια ή αγνοώντας τα ή εξευτελίζοντάς τα ή απομονώνοντάς τα.  Στη Λαμία, υπάρχει αυτός ο ανδριάντας του Άρη Βελουχιώτη και στέκεται ο περαστικός διαβάτης που δεν ξέρει ιστορία κι αναρωτιέται "ποιος είναι;", ο καβαλάρης. Η Ρούμελη, δηλαδή η Στερεά Ελλάδα, τα βουνά της και οι ραχούλες της είναι σε κάθε χωριό και μια ιστορία, για τον εμφύλιο που κράτησε ως το 1950, έναν πόλεμο που ξεκλήρισε οικογένειες και φαμελιές πολλές. Έναν πόλεμο που ξεκίνησε με την αντίσταση του ελληνικού λαού να μη επιτρέψει την προέλαση των ιταλικών στρατευμάτων με προορισμό την Αφρική, όταν στη χώρα μας ήταν Δικτατορία με τον Ι.Μεταξά (1940). 
Αλλά αν το ΟΧΙ, όπου σύσσωμος ο ελληνικός είπε και με τόλμη πολέμησε τους εισβολείς, στην πορεία της κατοχής της χώρας μας από του Γερμανούς που εισέβαλαν, έγινε...ΝΑΙ, ο ελληνικός λαός στην πορεία διχάστηκε. Μετά τον ελληνοαλβανικό πόλεμο εισβάλουν οι Γερμανοί από την Βουλαγαρία. Η γερμανική κατοχή έδιωξε τους Βρετανούς που υποχώρησαν στην Κρήτη και τα ελληνικά χωριά, ρήμαξαν από την εισβολή των Γερμανικών στρατευμάτων,  αδειάζοντας τα λιγοστά τρόφιμα που τους είχαν απομείνει στα σπιτικά, απ΄όπου περνούσαν, κι όσοι δεν τους έδιναν, έκαιγαν στη συνέχεια τα χωριά τους. Ποιοι ήταν όμως εκείνοι οι "εθνικόφρονες Έλληνες" της εποχής εκείνης, που "κάρφωναν" στους Γερμανούς τους αντιστασιακούς, που δεν έδιναν τρόφιμα από τ΄ αμπάρια τους; 

Ποιους έπαιρναν με τη βια οι Γερμανοί κι έστηναν στους τοίχους και τους τουφέκιζαν; Φυσικά αυτούς, που δεν συνεργάζονταν μαζί τους...Τι σχέση είχαν οι Έλληνες που άλλοι υποστήριζαν τους Βρετανούς, άλλοι τους Ιταλούς κι άλλοι του Γερμανούς; Ποιοι ήταν οι πατριώτες εκείνη τη σκοτεινή εποχή;
Καμμένα χωριά, έρημα σπιτικά, ξεριζωμένες οικογένειες, πείνα, ακαλλιέργητα χωράφια, έλλειψη τροφίμων, αποκλεισμός, τουφεκισμοί, προδότες, μαυραγορίτες και πλιατσικολόγοι, σκοτώνονταν μεταξύ τους για μια μπουκιά ψωμί.
Οι νέοι άντρες και οι νέες γυναίκες για να γλυτώσουν πήραν τα βουνά...και η πρώτη αντίσταση στην Αθήνα κορυφώθηκε με το κατέβασμα της γερμανικής σημαίας από τον ιστορικό βράχο της Ακρόπολης των Αθηνών, το Μάιο του 1941 από τον Μανώλη Γλέζο και τον Απόστολο Σάντα. Τον Σεπτέμβριο ιδρύεται το ΕΔΕΣ και μετά από λίγες ημέρες ιδρύεται το ΕΑΜ μετά από έναν χρόνο ιδρύεται η ΠΕΑΝ και αργότερα το ΟΕΝΟ και η ΕΣΕΑ και η ΠΑΟ, αλλά μαζικότερη και ισχυρότερη απ΄όλες τις αντιστασιακές οργανώσεις ήταν το ΕΑΜ. Το 1942 ο ΕΑΜ αποφάσισε να οπλίσει τους αντιστασιακούς πολεμιστές του, τον λαό δηλαδή που ήταν μαζί του, ιδρύοντας τον ελληνικό λαϊκό αντιστασιακό στρατό τον γνωστό ΕΛΑΣ κι επικεφαλής του ορίστηκε ο Γεωπόνος από τη Λαμία Θανάσης Κλάρας με
                                               
Photography  Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

το ψευδώνυμο Άρης Βελουχιώτης, επειδή καταγόταν από το ιστορικό Βελούχι.

Ο διχασμός των Ελλήνων ήταν δυσβάσταχτος καθώς χωρίστηκαν με αυτούς που έφερναν το στάρι και τα τρόφιμα για τα συσσίτια με Γερμανούς, Ιταλούς και Βούλγαρους. Η επιβίωση πάνω απ΄όλα κι εκείνοι που δεν τάχτηκαν με κανέναν από όλους αυτούς, πήραν τα βουνά... Ο επισιτισμός της χώρας Ελλάδας για τη διάσωση του ελληνικού λαού έγινε εμφύλιος σπαραγμός ανάμεσα σε Βρετανούς, Γερμανούς και Ιταλούς  και με όσους είχαν πάει με το μέρος τους με αποτέλεσμα για 2 συνεχή χρόνια οι Έλληνες να πεθαίνουν από την πείνα. Και μόνον το 1942 έφτασε η μεγάλη βοήθεια από τον Καναδά μέσα από τον Ερυθρό Σταυρό και την άλλη χρονιά έφτασαν τα φορτία τροφίμων και από τις ΗΠΑ.
                                                   
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Η εθνική αντίσταση του ελληνικού λαού δεν περιγράφεται και δεν μπορεί ακόμα ο σημερινός Έλληνας και η Ελληνίδα να κατανοήσουν πως η πείνα, ήταν εκείνος ο κοινός εχθρός που τους δίχασε. Γιατί όταν τα στομάχια είναι άδεια, δεν κατανοεί ο πεινασμένος ποιος είναι αυτός που τον βοηθά... Και ενώ η βοήθεια των Βρετανών δεν έφτασε ποτέ, πετούσαν στη συνέχεια με τα αεροπλάνα κιβώτια λίρες ή μήπως ήταν οι λίρες του ελληνικού λαού της Μικρασίας αυτές; Ας ερμηνεύσει κάποιος για ποιο λόγο και ποιοι ήταν πίσω απ΄ όλη αυτή την ενέργεια.
Αλλά το μεγάλο κακό ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 1942 όταν οι νεολαία του ΠΕΑΝ ανατίναξε τα γραφεία της ΕΣΠΟ (ελληνική σοσιαλιστική πατριωτική οργάνωση) που είχε σαν αποτέλεσμα να απαιτήσουν οι Γερμανοί να σταλούν οι Έλληνες επιστρατευμένοι ως εργάτες στη Γερμανία. Μετά από συνεχείς αγώνες κατόρθωσε το ΕΑΜ να ματαιώσει αυτήν την επιστράτευση των Ελλήνων το 1943.

Οι θάνατοι του ελληνικού λαού ήταν από τον πόλεμο, από τις κακουχίες, από την προδοσία και τους ομαδικούς τουφεκισμούς. Η βια του φασιστικού Ναζισμού:
.Για το θάνατο ενός Γερμανού στρατιώτη οι Γερμανοί τουφέκιζαν 10 Έλληνες
.Για το θάνατο ενός αξιωματικού Γερμανού οι Γερμανοί τουφέκιζαν 100 Έλληνες
.Για το θάνατο ενός συνταγματάρχη ή στρατηγού οι Γερμανοί τουφέκιζαν πάνω από 1000 Έλληνες

Το 1944 ο Δάσκαλος Κώστας Καζάνας και ο Αστέριος Αστεριάδης με το φως της ημέρας στην πόλη Προσοτσάνη της Δράμας, έβγαλαν την βουλγαρική σημαία και ύψωσαν την ελληνική δυναμώνοντας το ηθικό όλων των Μακεδόνων της Δράμας.
Αυτή υπήρξε μια ηρωική πράξη, σε αντίθεση με πολλούς ανώτατους καθηγητές Πανεπιστημίων, Έλληνες των ταγμάτων ασφαλείας, στρατιωτικούς και διπλωμάτες της εποχής που για λόγους καιροσκοπικούς (υλικά συμφέροντα) συνεργάστηκαν με το Ναζισμό και καλλιέργησαν μαζί με την ορθόδοξη εκκλησία ένα πνεύμα αντικομουνιστικό που βοήθησε σε αυτό αφ΄ ενός η υποστήριξη της Γερμανίας αφ΄ετέρου και της Βρετανίας.
Σιγά-σιγά και με πολλές μάχες ελευθερώνονταν οι ελληνικές πόλεις και τα χωριά από τους Γερμανούς.
Αναπτύχθηκε όμως ένας εσωτερικός πόλεμος ο γνωστός εμφύλιος (1946-1949) που διεξαγόταν ανάμεσα στον ελληνικό στρατό (αντι-ανταρτικό σώμα) και τον ελληνικό δημοκρατικό στρατό (αντάρτες).
Ο εμφύλιος σπαραγμός είναι ο πιο επώδυνος αυτήν την εποχή και παρά τις προσπάθειες που έγιναν, ακόμα διχάζει τον ελληνικό λαό, ο πόνος του θανάτου, που χώρισε οικογένειες, συγγενείς, γειτόνους και συγχωριανούς ή συμπατριώτες.
...
Η 28η Οκτωβρίου 1940 αποτελεί εθνική γιορτή για τους ενωμένους Έλληνες που αντιστάθηκαν σε αυτόν τον β΄παγκόσμιο πόλεμο, κι αυτήν την ενότητα της αντίστασης, γιορτάζει ο ελληνικός λαός με παρελάσεις, οι οποίες αποτελούν ημέρα μνήμης για την  ημέρα αυτής της ενότητας. 

Τα ιστορικά γεγονότα αποτελούν διδαχές για ένα καλύτερο παρόν και καλύτερο μέλλον. Το παρελθόν δεν επιστρέφει, παρά είναι μάθημα για διόρθωση λαθών και για γνώση των όσων επιμένουν στην άγνοιά τους με εμμονές οργής και μίσους, διαχωρίζοντας ακόμα τους Έλληνες σε αριστερούς και δεξιούς. Το θέμα είναι πως ο "φασισμός" είναι βια και δεν μπορεί να σταθεί σε κανένα καθαρό μυαλό, μήτε σε κανέναν πολιτισμό, που επιθυμεί η κοινωνία της να αναπτυχθεί και να εξελιχθεί για το δικό της καλό και το καλό όλων των άλλων κοινωνιών, όπου γης.
Νότα Κυμοθόη*, Λογοτέχνης και Ζωγράφος

Νότα Κυμοθόη "Η εθνική αντίσταση του 1940-1945" Δοκίμιο© Nότα Κυμοθόη


17 Οκτωβρίου, 2018

Νότα Κυμοθόη "Φωτογραφίες μου από τη Ρούμελη"

Photography "Θεά Αθηνά" Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Νότα Κυμοθόη "Φωτογραφίες μου από τη Ρούμελη"
Οι φωτογραφίες μου αποτελούν διαδρομές μου στην Στερεά Ελλάδα ή Ρούμελη, όπως λέγεται κι επειδή έχουν εμπνεύσει ως εικόνες όλα αυτά τα χρόνια για διάφορα γραφήματα, αναρτώ κάποιες χαρακτηριστικές, τις οποίες ζήτησαν αγαπημένοι μου μαθητές και μαθήτριες. Οι φωτογραφίες όλες όλες έχουν πνευματικά δικαιώματα και δεν παραχωρούνται για λήψη από κανέναν για χρήση κανενός, δίχως την δική μου γραπτή άδεια και σφραγίδα! 
Στην άνω εικόνα, η θεά Αθηνά, προστάτιδα της πόλης Αθήνα, που φέρει και το όνομά της.
                                                                             

Photography "Πλατεία Συντάγματος Αθήνα"Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Photography "Ακαδημία Αθηνών" Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Photography "Ιερό Ζηνός (Διός) Υψίστου Πνύκα Αθήνα" Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Photography "Ναός Θεού Απόλλωνος Υπάτη" Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Photography "Άρης Βελουχιώτης Λαμία"Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Photography "Πλατεία Συντάγματος" Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Photography "Ναός Θεάς Αθηνάς Κραναίας Ελάτεια"Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Photography "Ναός Θεού Ασκληπιού Ελάτεια"Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Photography "Εύζωνοι Αθήνα" Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Photography "Θόλος Δελφών Θεάς Αθηνάς Προναίας"Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Photography "Τοπίο με βελανιδιά Ξυλικοί" Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Photography "Δρόμος Καλλιδρόμου Μενδενίτσα" Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Photography "Έρκυνα νερά Λιβαδειά"Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Photography "Διαδρομές στην Ελάτεια" Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Photography "Παρνασσός Ελάτεια"Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Photography "Παρνασσός Ελάτεια" Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Photography "Ναός Θεού Απόλλωνος Δελφοί" Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Photography "Ακαδημία Αθηνών" Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Ευχαριστώ για τη επίσκεψή σας στην ιστοσελίδα μου κι ευελπιστώ να εκτιμήσετε τον κόπο μου. Η κάθε μου φωτογραφία αποτελεί μια μικρή ιστορία για την εποχή λήψης της, για τον τόπο και για τη στιγμή που με το δικό μου βλέμμα έγινε ένα ξεχωριστό έργο φωτογραφικής τέχνης μου. Δεν είμαι επαγγελματίας φωτογράφος, αλλά ερασιτέχνης. Το φως δημιουργεί εικόνες μοναδικές. Στις άνω φωτογραφίες μου αποτυπώνεται η στιγμής αυτής της λήψης μου. Όλες οι φωτογραφίες μου έχουν κατοχυρωμένα πνευματικά δικαιώματα κι απαγορεύεται η λήψη και χρήση τους δίχως την γραπτή άδειά μου. Ευχαριστώ για την κατανόηση!
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός, Ποιήτρια
Photography art and writer Kymothoe Nota © Νότα Κυμοθόη

13 Αυγούστου, 2018

Νότα Κυμοθόη "Η Θεά Αθηνά και η Ελλάς"

         Νότα Κυμοθόη "Η Θεά Αθηνά και η Ελλάς"


Παρακολουθώντας τα γεγονότα σφαιρικά και φυσικά με ενδιαφέρον περισσότερο τα όσα συμβαίνουν στη χώρα μου Ελλάδα, καθισμένη ως θεατής στην όλη σκηνή, έχω να παρατηρήσω τα κάτωθι:
Η Ελλάδα, τσακισμένη από όλα τα πριν οικονομικά σκάνδαλα της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ, προσπαθεί με τη νυν Κυβέρνηση να νοικοκυρευτεί.
 Ένα παρελθόν λερό, σέρνεται ως "σκουπίδια", το οποίο δεν άφησε όρθιο τίποτα με όλες τις "ευλογίες" ως πλάτες και της θρησκείας, που εκπορεύεται από ένα παρελθόν σκοτεινό και σκεπάζει αυτήν την πορεία κι ανάπτυξη της χώρας, δίχως να την αφήνει να προχωρήσει σε πρόοδο...Σέρνεται ετών το "σκουπιδαριό", κι αν ανατρέξουμε σε μνήμες, ίσως κάποιοι θυμηθούν, τις επίσημες δηλώσεις του παρελθόντος, μέσα στο ελληνικό κοινοβούλιο, που ως επίσημη "δήλωση" έκανε ο κάθε νέος πρωθυπουργός της Ελλάδας. Δήλωνε δηλαδή "βρήκαμε άδεια ταμεία".
Αυτά ήταν τόσο άδεια που οι πριν, κουβαλούσαν τα χρήματα που ήταν μέσα σε αυτά σε...σακούλες σκουπιδιών (?)...
Προσπαθεί λοιπόν, ένα άλλο κομματικό σχήμα στην ελληνική κυβέρνηση, τέτοιο, που δεν είχαν συνηθίσει να κάθεται στα κοινοβουλευτικά έδρανα της ελληνικής βουλής, να βάλει μια σειρά, να τακτοποιήσει θέματα, τα οποία δεν είχαν τακτοποιήσει οι πριν, αλλά και δημιούργησαν άτακτα οι πριν...
Το τι "πετροβόλημα" πέφτει επάνω σε αυτήν την τωρινή κυβέρνηση, από όσους πριν έχασαν τις κυβερνητικές τους θεσούλες, και μαζί βέβαια και τις κουτάλες που είχαν για να ανακατεύουν το δημόσιο χρήμα και να το αδειάζουν από τις τράπεζες στις τσέπες τους, θέλει αναλύσεις πολλές...Αλλά η λαϊκή γνώμη στη χώρα Ελλάδα και παγκοσμίως λέει το εξής:" πετροβολούν το δέντρο που έχει καρπούς"...
Αν λοιπόν ένας λογικός άνθρωπος σκεφτεί σφαιρικά όλα τα θέματα που πραγματικά απασχόλησαν την ελληνική οικονομία, θα βρει "οικονομικά σκάνδαλα" τόσα, που δεν φτάνουν τόμοι βιβλίων για να γραφτούν. Κι αυτά όλα συνδέονται με την πολιτική διακυβέρνηση των παρελθόντων χρόνων που δυστυχώς πήγαινε "αγκαζέ" με τη θρησκεία...Αρραβώνας; Έρωτας; Γάμος; Μια σχέση τόσο στενή, που θα ερευνούν του μέλλοντος οι ερευνητές για πολλά χρόνια...
Κι ευτυχώς που ζούμε στο 2018 κι όχι σε χρόνους μεσαίωνα, όπου έκαιγαν στην πυρά τους όσους είχαν άλλη άποψη, από αυτήν που ο μονάρχης+εκκλησία επέβαλε...
Ευτυχώς που οι άνθρωποι και οι ανάγκες τους έφεραν την αλλαγή σε όλες τις μουχλιασμένες απόψεις του παρελθόντος κι ευτυχώς που ζούμε σε αυτήν την ωραία εποχή...με τόσες πολλές πληροφορίες για το παρελθόν!..
Ευτυχώς, που τίποτα δεν επιστρέφει πίσω, αλλά ερευνάται και δίνει μαθήματα στους γνωστικούς της μελέτης. Κι αν οι γνωστικοί μελετούν την κλασική αρχαιότητα των αρχαίων Ελλήνων σοφών, όσο κι αν προσπαθεί η "θρησκεία" να την αντικαταστήσει με τις ιδέες και διδαχές των "μαρτύρων" που πήραν τη θέση των "ηρώων", η "νεκρολατρεία" φανερώνει την Αιγυπτιολογία και φέρνει στο φως τον τρόπο των αρχαίων Αιγυπτίων...
Και οι διαδρομές όλες, όσο κι αν προχωρούν στο μέλλον, έχουν αρχή εκκίνησης το παρελθόν. Σαν ένας Μαραθώνιος δρόμος, οπού τιμά τους Μαραθωνομάχους μέσα από τη νίκη τους κατά των Περσών το 490 π. Χ., που έφερε ως αγγελία ο Αθηναίος πολεμιστής Φειδιππίδης λέγοντας το σπουδαίο εκείνο "νενικήμεν"και ξεψύχησε...
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Αλλά οι αρχαίοι Αθηναίοι για να μη λησμονηθεί ποτέ αυτή η μεγάλη νίκη, προ των πυλών της ιστορικής του πόλης, στην οποία είχε δώσει το όνομά της η Θεά Αθηνά, την τίμησαν με ένα σπάνιο αφιέρωμα. Αυτό ήταν ένα χάλκινο και μοναδικό άγαλμα της Θεάς Αθηνάς Προμάχου, το οποίο φιλοτέχνησε ο Φειδίας με τις σπασμένες ασπίδες, τα σπασμένα σπαθιά κι ακόντια της μάχης των πολεμιστών Αθηναίων, κι ολοκληρώθηκε το 456 π. Χ.
Προς τιμήν λοιπόν της Θεάς Αθηνάς, για το θαύμα αυτό στη μάχη του Μαραθώνα το 490 π. Χ. οι αρχαίοι Αθηναίοι, έστησαν το χάλκινο άγαλμα της Θεάς Αθηνάς Προμάχου μεταξύ των Προπυλαίων και του Παρθενώνα στην Ακρόπολη της Αθήνας.
Εκεί παρέμεινε για 1000 έτη, ως την εποχή οπού το ζήλεψαν... και το έκλεψαν ή μάλλον το μετέφεραν,  για να στολίσουν την πόλη Κωνσταντινούπολη το 465 μ. Χ., αλλά η βεβήλωση της ιερής πόλης της Θεάς Αθηνάς και της ιερής μνήμης των Μαραθωνομάχων, είχε ως αποτέλεσμα μια φωτιά, που κατέστρεψε την Κωνσταντινούπολη τότε, σε μια εποχή, που η Θεά Αθηνά είχε βεβηλωθεί στην αρχαία πόλη Βυζάντιο των αρχαίων Μεγαρέων, με την ονομασία Κωνσταντινούπολη, εκεί λοιπόν ενώ κάηκε η πόλη το χάλκινο άγαλμα της Θεάς Αθηνάς Προμάχου, έμεινε άθικτο...
Εκεί λοιπόν, όπου άρχισε η μεγάλη καταστροφή της χώρας Ελλάς, του αρχαίου ελληνικού πνεύματος και της βεβηλώσεως της ιερής ενέργειας της Αθηνάς Σοφίας Νίκης με την Σοφία Σολομώντος (μετατρέποντας τον αρχαίο ελληνικό ναό σε εβραϊκό ο Μέγας Κωνσταντίνος Αυτοκράτωρ Νέας Ρώμης Ανατολής Θεός κι όχι σε χριστιανικό, όπως θέλουν να λένε, αργότερα έγινε χριστιανικός) απ΄όσους μισούσαν αυτό το υπέροχο και λαμπρό αρχαίο ελληνικό πνεύμα...
Αλλά τίποτα αληθινό δεν χάνεται, μήτε καταστρέφεται. Διότι η Θεά Αθηνά δεν πέθανε ποτέ κι ας κατέστρεψαν τα ιερά της αντικαθιστώντας τον αρχαίο ελληνικό ναό της στην αρχαία ελληνική πόλη Βυζάντιο με το ναό της Σοφίας Σολομώντος. Μια βεβήλωση, το μέγεθος της οποίας έχει καταστρέψει δισεκατομμύρια ανθρώπων, των οποίων η "ιερή μνήμη" αγγίζει την ιερή καρδιά του Θεού. Κι επειδή η Σοφία Θεού είναι ΜΟΝΟΝ ΜΙΑ ευελπιστούμε στην ΟΛΗ ΑΛΗΘΕΙΑ της θεϊκής ενέργειας κι αποκατάσταση της όλης αλήθειας, μέσα από την "βεβήλωση" της ιερής ενέργειας της Θεάς Αθηνάς των αρχαίων μας προγόνων, μέσα από τη βεβήλωση των Ελλήνων, ώστε να σταματήσει η συνεχής βεβήλωση και σπίλωση, αλλά και ταλαιπωρία του ελληνισμού και σε ότι σχετίζεται με το αρχαίο ελληνικό πνεύμα, τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό των προγόνων μας και τις όλες καταστροφές των νεοελλήνων. Ευελπιστούμε σε καλύτερη παιδεία,  λαμπρότερο μέλλον και αλήθεια.
Διότι δεν βεβηλώθηκε μόνον ο ιερός αρχαίος Ναός της Θεάς Αθηνάς Σοφίας Νίκης, από τον Μέγα Κωνσταντίνο που εδραίωσε τον εβραϊσμό δήθεν ως χριστιανισμό, αλλά και ο αρχαίος ελληνικός Ναός της Ειρήνης, που χτίστηκε από τον Μεγάλο Κωνσταντίνο στην θέση παλιού αρχαίου ναού, που ήταν αφιερωμένος στην αρχαία Θεά Ειρήνη των αρχαίων Ελλήνων και αρχικά ο χριστιανικός ναός αφιερώθηκε "στην του Θεού Ειρήνη" και όχι στην αγ. Ειρήνη,  και στέγασε το ελληνικό πατριαρχείο στην Κωνσταντινούπολη. Ας αποκατασταθεί επιτέλους η όλη αλήθεια των αρχαίων ελληνικών ιερών!.. Αρκετά με όλα τα ψεύδη του χριστιανισμού και όλη την καταστροφή των Ελλήνων!..
Νότα Κυμοθόη (Λογοτέχνης και ζωγράφος)