Νότα Κυμοθόη "Δημήτριος Φαληρεύς"
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .
Ποιος είναι ο Δημήτριος Φαληρεύς (345 π.Χ.- 280π.Χ.), οπού τιμά η Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας, με αυτόν τον υπέροχο ανδριάντα;
Ο Δημήτριος Φαληρεύς υπήρξε ένας διακεκριμένος φιλόσοφος της Περιπατητικής Σχολής της αρχαίας Αθήνας. Ήταν ένα πολιτικό πρόσωπο που έγραψε πολλά συγγράμματα, τα οποία διέσωσε ο Διογένης ο Λαέρτιος. Υπήρξε σπουδαίος ρήτωρ και εισήγαγε το "ασιανό" ύφος μαζί με τον Ηγησία τον Μάγνη. Δηλαδή την ρητορική και λογοτεχνική μορφή της ελληνικής γλώσσας που χρησιμοποιούσαν στην Μικρά Ασία οι ελληνιστές λόγιοι και συγγραφείς με έμφαση στο συναίσθημα και στην εντύπωση που δημιουργεί (καθιερώθηκε κι επικράτησε αργότερα και μέσα στα χριστιανικά κυρήγματα). Ο Ηγησίας Μάγνης ήταν Έλληνας ρήτορας και σοφιστής από τη Μαγνησία της Μικράς Ασίας.
Ο Δημήτριος Φαληρεύς υπήρξε σπουδαίος μαθητής του Θεόφραστου, ο οποίος μετά το θάνατο του Αριστοτέλη ανέλαβε τη Διεύθυνση της Περιπατητικής Σχολής της αρχαίας Αθήνας κι ήταν ένας σπουδαίος Φιλόσοφος με πολύ μεγάλο συγγραφικό έργο.
Ο Δημήτριος Φαληρεύς είχε σπουδαία ρητορική ικανότητα και απέκτησε σπουδαία φήμη. Συζούσε με την Λαμία, που ήταν Αριστοκρατικής καταγωγής Εταίρα της εποχής του. Ο τότε βασιλιάς Κάσσανδρος τον διόρισε Επιστάτη (317 π.Χ. - 307 π.Χ.) της πόλεως των Αθηνών, όπου κυβέρνησε για δέκα (10) χρόνια, διάστημα κατά το οποίο διακόσμησε την πόλη με καλαίσθητες διακοσμήσεις!.. Ήταν (λένε κάποιες αναφορές στο βίο του) κατά της Μακεδονικής ενότητας και μερίδας στις πολιτικές του τοποθετήσεις. Εδώ επιτρέψτε μου να έχω κάποια διαφωνία, την οποία θα διατυπώσω, ως σκέψη μου.*
Οι Αθηναίοι τον ευχαρίστησαν με το δικό τους τρόπο, στήνοντας προς τιμήν του 360 ανδριάντες, έναν για κάθε ημέρα, αλλά όταν το 307 π. Χ. κατέλαβε την Αθήνα ο Δημήτριος Α΄ο Πολιορκητής, ο Δημήτριος Φαληρεύς έφυγε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου και στην αυλή του Πτολεμαίου Α΄ ο Λάγου (367 π.Χ. -282 π. Χ.) γνωστού ως Πτολεμαίος ο Σωτήρ , που ήταν Στρατηγός του Μ. Αλέξανδρου και Βασιλιάς της Αιγύπτου(304 π.Χ.-283 π.Χ.), όπου φιλοξενήθηκε.
Οι Αθηναίοι τον ευχαρίστησαν με το δικό τους τρόπο, στήνοντας προς τιμήν του 360 ανδριάντες, έναν για κάθε ημέρα, αλλά όταν το 307 π. Χ. κατέλαβε την Αθήνα ο Δημήτριος Α΄ο Πολιορκητής, ο Δημήτριος Φαληρεύς έφυγε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου και στην αυλή του Πτολεμαίου Α΄ ο Λάγου (367 π.Χ. -282 π. Χ.) γνωστού ως Πτολεμαίος ο Σωτήρ , που ήταν Στρατηγός του Μ. Αλέξανδρου και Βασιλιάς της Αιγύπτου(304 π.Χ.-283 π.Χ.), όπου φιλοξενήθηκε.
Ο Πτολεμαίος Α΄ τον τίμησε ιδιαίτερα, αναθέτοντάς του την ίδρυση και οργάνωση της Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας!
Ο Δημήτριος Φαληρεύς, Έλλην ως το βάθος των κυττάρων του, έθεσε τα θεμέλια της γραμματικής και της κριτικής φιλολογίας και βοήθησε στη μετάφραση των Ιερογλυφικών Χρονικών της Αιγύπτου και των Απόκρυφων Ιουδαϊκών βιβλίων κι έλαβε μέρος στην μετάφραση της Παλαιάς Διαθήκης στην ελληνική γλώσσα(μετάφραση των εβδομήκοντα).
Αλλά όταν ανέβηκε στο θρόνο ο Πτολεμαίος Β΄ και παντρεύτηκε την αδερφή του Αρσινόη. Ο γάμος μεταξύ δυο ομοαίματων αδερφών θεωρείτο από τους αρχαίους Έλληνες απαγόρευση κι αυτό το γεγονός σκανδάλισε πολλούς, μεταξύ αυτών και τον Δημήτριο τον Πολιορκητή, που κατέφυγε στην Άνω Αίγυπτο κι εκεί λέγεται πως βρήκε το θάνατο από το τσίμπημα ενός φιδιού, το 280 π. Χ.
Σημείωση:*( Εδώ επιτρέψτε μου να έχω κάποια διαφωνία, την οποία θα διατυπώσω, ως σκέψη μου.)
1.Πως είναι δυνατόν να εκτιμά τον Θεόφραστο που διαδέχτηκε τον Αριστοτέλη στην Διεύθυνση της Περιπατητικής Σχολής και να είναι "αντιμακεδονικός";
2.Πως είναι δυνατόν να δώρησε στον Θεόφραστο μέρος του κτήματός του για να δημιουργήσει τον περίφημο "κήπο", γνωστό σε εμάς ως Εθνικό Κήπο της πόλης των Αθηνών;
3. Πως είναι δυνατόν να έχει φιλίες με τον Πτολεμαίο Α' επίγονο του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην Αίγυπτο και να δημιουργήσει την περίφημη Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας και να είναι "αντιμακεδονικός";
4. Για ποιό λόγο διαφώνησε με τον Πτολεμαίο Β΄;
Επιτρέψτε μου να έχω κάποιες επιφυλάξεις σχετικά με τα όσα γράφονται για τον Δημήτριο Φαληρέα, πως ήταν "αντιμακεδονικός". Δεν μου αρέσει αυτός ο όρος. Εκείνη την εποχή υπήρχαν διαφωνίες σε απόψεις πολιτικών, για πολλά θέματα. Οι Μακεδόνες ήθελαν να ενώσουν τους Έλληνες και ο Δημήτριος Φαληρέας ήταν ρήτωρ και φιλόσοφος κι εργάστηκε για την καλή αισθητική της πόλης των Αθηνών.
Όταν λοιπόν, ο Δημήτριος Πολιορκητής πολιορκεί την Αθήνα, επί εποχής οπού είναι επιστάτης ο Δημήτριος Φαληρέας, δεν νομίζω να κατέστρεψαν τους ανδριάντες του οι Αθηναίοι, αλλά οι όσοι πολιορκούσαν την πόλη. Όταν λοιπόν προσπαθούν να δολοφονήσουν τον Επιστάτη της πόλης των Αθηνών, φυσικά κι αναγκάζεται να φύγει, όταν με λύσσα καταστρέφουν τους ανδριάντες του. Αν ήταν "αντιμακεδονικός", πως ζήτησε "άσυλο" στην αυλή του Πτολεμαίου Α';
Ας απαντήσουν οι ιστορικοί μελετητές με λεπτομέρειες και ντοκουμέντα, όχι λόγια εντυπώσεων για λόγους που γνωρίζουμε τι εξυπηρέτησε ο τρόπος γραφής της ιστορίας κι από ποιους έγινε.
Σημείωση:*( Εδώ επιτρέψτε μου να έχω κάποια διαφωνία, την οποία θα διατυπώσω, ως σκέψη μου.)
1.Πως είναι δυνατόν να εκτιμά τον Θεόφραστο που διαδέχτηκε τον Αριστοτέλη στην Διεύθυνση της Περιπατητικής Σχολής και να είναι "αντιμακεδονικός";
2.Πως είναι δυνατόν να δώρησε στον Θεόφραστο μέρος του κτήματός του για να δημιουργήσει τον περίφημο "κήπο", γνωστό σε εμάς ως Εθνικό Κήπο της πόλης των Αθηνών;
3. Πως είναι δυνατόν να έχει φιλίες με τον Πτολεμαίο Α' επίγονο του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην Αίγυπτο και να δημιουργήσει την περίφημη Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας και να είναι "αντιμακεδονικός";
4. Για ποιό λόγο διαφώνησε με τον Πτολεμαίο Β΄;
Επιτρέψτε μου να έχω κάποιες επιφυλάξεις σχετικά με τα όσα γράφονται για τον Δημήτριο Φαληρέα, πως ήταν "αντιμακεδονικός". Δεν μου αρέσει αυτός ο όρος. Εκείνη την εποχή υπήρχαν διαφωνίες σε απόψεις πολιτικών, για πολλά θέματα. Οι Μακεδόνες ήθελαν να ενώσουν τους Έλληνες και ο Δημήτριος Φαληρέας ήταν ρήτωρ και φιλόσοφος κι εργάστηκε για την καλή αισθητική της πόλης των Αθηνών.
Όταν λοιπόν, ο Δημήτριος Πολιορκητής πολιορκεί την Αθήνα, επί εποχής οπού είναι επιστάτης ο Δημήτριος Φαληρέας, δεν νομίζω να κατέστρεψαν τους ανδριάντες του οι Αθηναίοι, αλλά οι όσοι πολιορκούσαν την πόλη. Όταν λοιπόν προσπαθούν να δολοφονήσουν τον Επιστάτη της πόλης των Αθηνών, φυσικά κι αναγκάζεται να φύγει, όταν με λύσσα καταστρέφουν τους ανδριάντες του. Αν ήταν "αντιμακεδονικός", πως ζήτησε "άσυλο" στην αυλή του Πτολεμαίου Α';
Ας απαντήσουν οι ιστορικοί μελετητές με λεπτομέρειες και ντοκουμέντα, όχι λόγια εντυπώσεων για λόγους που γνωρίζουμε τι εξυπηρέτησε ο τρόπος γραφής της ιστορίας κι από ποιους έγινε.
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .