Σιδηρόδρομος: Γράφει ο Νίκος Καραγιάννης
Τον Σεπτέμβριο σταδιακά η λειτουργία του Τιθορέα-Δομοκός
Προς την τελική ευθεία οδεύει η τελευταία σιδηροδρομική εργολαβία που ολοκληρώνει
πλήρως τα έργα εκσυγχρονισμού στον διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με την
ομιλία και παρουσίαση του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστου Διονέλλη
στο πρόσφατο Συνέδριο Υποδομών-Μεταφορών, η λειτουργία του τμήματος
Τιθορέα-Δομοκός μήκους 106χλμ, θα γίνει σε δύο φάσεις.
πλήρως τα έργα εκσυγχρονισμού στον διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με την
ομιλία και παρουσίαση του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστου Διονέλλη
στο πρόσφατο Συνέδριο Υποδομών-Μεταφορών, η λειτουργία του τμήματος
Τιθορέα-Δομοκός μήκους 106χλμ, θα γίνει σε δύο φάσεις.
Η πρώτη θα γίνει τον προσεχή Σεπτέμβριο όταν θα δοθεί στην κυκλοφορία το
υποτμήμα Τιθορέα-Λιανοκλάδι, μήκους 54χλμ. Σε αυτό το τμήμα θα μπορούν να
αναπτύσσονται ταχύτητες μέχρι 200χλμ/ώρα κατά τμήματα και τα ηλεκτροκίνητα
τρένα θα ξεκινούν από τον Πειραιά, θα φθάνουν μέχρι το Λιανοκλάδι και εκεί
θα αλλάζει μηχανή (από ηλεκτροκίνητη σε ντιζελοκίνητη) μέχρι τον Δομοκό.
υποτμήμα Τιθορέα-Λιανοκλάδι, μήκους 54χλμ. Σε αυτό το τμήμα θα μπορούν να
αναπτύσσονται ταχύτητες μέχρι 200χλμ/ώρα κατά τμήματα και τα ηλεκτροκίνητα
τρένα θα ξεκινούν από τον Πειραιά, θα φθάνουν μέχρι το Λιανοκλάδι και εκεί
θα αλλάζει μηχανή (από ηλεκτροκίνητη σε ντιζελοκίνητη) μέχρι τον Δομοκό.
Η δεύτερη και τελική φάση λειτουργίας θα γίνει εντός του 2018 (πιθανότατα μετά
το καλοκαίρι) όταν ολοκληρωθεί και το τελευταίο υποτμήμα από το Λιανοκλάδι
μέχρι τον Δομοκό μήκους 52χλμ. Σε αυτό το τμήμα θα μπορούν να αναπτύσσονται
ταχύτητες μέχρι 160χλμ/ώρα. Το κόστος των έργων συνολικά έχει υπολογιστεί
σε 1,7δισ ευρώ.
το καλοκαίρι) όταν ολοκληρωθεί και το τελευταίο υποτμήμα από το Λιανοκλάδι
μέχρι τον Δομοκό μήκους 52χλμ. Σε αυτό το τμήμα θα μπορούν να αναπτύσσονται
ταχύτητες μέχρι 160χλμ/ώρα. Το κόστος των έργων συνολικά έχει υπολογιστεί
σε 1,7δισ ευρώ.
Το τέλος των έργων θα φέρει άμεσα μείωση της χρονοαπόστασης στο δρομολόγιο
Αθήνα-Θεσσαλονίκη κατά 55 λεπτά περίπου. Η πρώτη επίδραση, τον Σεπτέμβριο
θα είναι μείωση κατά 30 λεπτά και μετά το 2018, επιπλέον 25 λεπτά.
Αθήνα-Θεσσαλονίκη κατά 55 λεπτά περίπου. Η πρώτη επίδραση, τον Σεπτέμβριο
θα είναι μείωση κατά 30 λεπτά και μετά το 2018, επιπλέον 25 λεπτά.
Η εκτίμηση της χρονοαπόστασης στο δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη με το πέρας
των έργων είναι 3 ώρες και 25 λεπτά με σύγχρονα, πιο ασφαλή ηλεκτροκίνητα τρένα,
τα οποία αναμένεται να φέρει στην Ελλάδα η Ferrovie από το 2019, χωρίς όμως προς
το παρόν αυτό να έχει εξασφαλιστεί.
των έργων είναι 3 ώρες και 25 λεπτά με σύγχρονα, πιο ασφαλή ηλεκτροκίνητα τρένα,
τα οποία αναμένεται να φέρει στην Ελλάδα η Ferrovie από το 2019, χωρίς όμως προς
το παρόν αυτό να έχει εξασφαλιστεί.