ΕΥΧΗ

Ό,τι είναι ο νους και η καρδιά για τον άνθρωπο, είναι και η Ελλάδα για την οικουμένη. Βόλφγκανγκ Γκαίτε (Γερμανός ποιητής και φιλόσοφος 1749-1832)

12 Μαρτίου, 2017

"Το Λ των λέξεων και του Λόγου" Νότα Κυμοθόη ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΒΙΒΛΙΟΥ

              "Το Λ των λέξων και του Λόγου" Νότα Κυμοθόη
                       ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ παρουσίασης βιβλίου
Tη Δευτέρα 13 Μαρτίου 2017 στην αίθουσα του Συλλόγου Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδος "ο Απελλής", Αθήνα, η Νότα Κυμοθόη υπογράφει το νέο της βιβλίο "Το Λ των λέξεων και του Λόγου", εκδόσεις  "Οι Αινιάνες".
Η εκδήλωση ξεκινά στις 6.30 μ.μ.
Ομιλητές:
* Καίτη Τύμη, Ζωγράφος, ποιήτρια και Πρόεδρος του Συλλόγου Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδος "ο Απελλής"
* Μαρία Λαϊνά, εκδότρια, Πρόεδρος του Εκπολιτιστικού Επιμορφωτικού Συλλόγου Υπαταίων "Οι Αινιάνες"
*  Νότα Κυμοθόη, Λογοτέχνις , Εικαστικός και Συγγραφέας του βιβλίου
*  Αδριανός Γκιζέλης, ηθοποιός 
Ο Κωνσταντίνος Γαρούφαλης χορογράφος παίζει φλάουτο και θα προσφερθούν κεράσματα από τον Εκπολιτιστικό Επιμορφωτικό Σύλλογο Υπαταίων "Οι Αινιάνες"!..
                                    Σας περιμένουμε!!!

01 Μαρτίου, 2017

Νότα Κυμοθόη"Άνοιξης ημέρα 1η"

                                                      φωτογραφία της Νότας ΚυμοθόηΆδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .


Νότα Κυμοθόη "Άνοιξης ημέρα 1η"


Ο ερχομός της Περσεφόνης σηματοδοτεί την αρχή της Άνοιξης...Ο μήνας Μάρτιος, σύμφωνα με το τρέχον ημερολόγιο κάνει ποδαρικό με λαμπερό ήλιο...Στα χεράκια κοκκινόασπρες κλωστούλες χαιρετώντας ευετηριακά τον ερχομό της Περσεφόνης (κόκκινο της χαράς κι ενθύμησης και άσπρο της αγνότητος της κόρης)!!!
εικόνα: φωτογραφία της Νότας ΚυμοθόηΆδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

Καλό μήνα σε όλους και όλες μιας κι ο Μάρτιος είναι ο μήνας της Ποίησης!!!
                                             εικόνα: φωτογραφία της Νότας ΚυμοθόηΆδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

28 Φεβρουαρίου, 2017

Νότα Κυμοθόη"Ο ερχομός της Περσεφόνης"

                                              Με τα παιδάκια στην Κάτω Τιθορέα (ανήκει)Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .


Νότα Κυμοθόη
 "Ο ερχομός της Περσεφόνης"Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .


Τα παιδιά αλλά και οι ενήλικες στις αποκριές αισθάνονται μια χαρά απρόβλεπτη και ξεφαντώνουν.
Συνήθως οι περισσότεροι το κάνουν εθιμοτυπικά, δίχως να έχουν την πραγματική γνώση αυτής της πανάρχαιης ελληνικής κι ωραίας γιορτής, που είναι ευετηριακή!.. Ξεκινά με το "Ευοί Ευάν Ευά" με χαρούμενες τελετές υπέρ του Διονύσου και του "Φαλλού". Οι Αποκριές= από κρέας, κλείνουν μέσα τους έναν μεγάλο κύκλο δρώμενων, τα οποία εξαφάνισαν οι διωγμοί που εξαπωλήθηκαν στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό και στην συγχώνευση κάποιων από αυτά, μέσα στη θρησκεία του χριστιανισμού. Έτσι σήμερα οι νεοέλληνες ξέρουν πως η Καθαρή Δευτέρα, είναι αρχή της σαρακοστής, αλλά δεν γνωρίζουν την αρχαία ελληνική ρίζα της ιερής αυτής νηστείας...
                                            φωτογραφία της Νότας Κυμοθόη (ανήκει)Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .


Η σαρακοστή(ταυτισμένη με 40 ημέρες έως το Πάσχα των χριστιανών) ξεκινάει με νηστεία, την Καθαρή Δευτέρα, όπως έχει καθιερωθεί κι από τους χριστιανούς και όλοι οι φούρνοι ψήνουν τη γνωστή λαγάνα. Είναι όμως έτσι;

Ελάχιστοι γνωρίζουν την αλήθεια αυτής της πανάρχαιης ιερής νηστείας...
Η άζυμη κουλούρα κι όχι η λαγάνα ,γιατί η λαγάνα ζυμώνεται κι έχει μαγιά μέσα και είναι για εμπορικούς λόγους καθιερωμένη. Η άζυμη κουλούρα φτιαχνόταν με αλεύρι από ποικιλία καρπών αλεσμένων και νερό, ψηνόταν στη θράκα μετά το πέρας της ημέρας που είχαν καταναλωθεί τα τυριά και στολιζόταν την άλλη ημέρα από το πρωί, για τον ερχομό της Περσεφόνης. 
Είναι μια κουλούρα σε μορφή κόρης με 7 πόδια και είναι άζυμη (δηλαδή δίχως μαγιά και  δίχως το προζύμι), διακοσμημένη με ξερά φρούτα.  Κυρίως σταφίδες, ηλιόσπορους, κουκουνάρι, σύκα και αμύγδαλα. 
Την έφτιαχναν στην αρχαία Ελλάδα για να τιμήσουν τον ερχομό της Περσεφόνης και την έτρωγαν όσοι συμμετείχαν στον καθαρμό του σώματος για να πάρουν μέρος στα Ελευσίνια Μυστήρια, τουλάχιστον για 7 ημέρες!!!

Την πρόσφεραν οι γυναίκες ως "μικρό δώρο" την πρώτη ημέρα μετά την Αποκριά της Τυρινής, σε συγγενείς και φίλους επισκέπτες,  για να θυμίσουν τον ερχομό της Περσεφόνης (κόρης της θεάς Δήμητρας) και την έτρωγαν όσοι ήθελαν να καθαρθούν για να συμμετάσχουν στα Ελευσίνια Μυστήρια. Αυτή η κουλούρα ήταν εμπλουτισμένη με περισσότερα είδη καρπών για να τους κρατάει από την πείνα.


                                                  εικόνα της Νότας Κυμοθόη (ανήκει)Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

Η υποδοχή της Περσεφόνης γινόταν με χαρές και φορούσαν στα χέρια τους "την Μαρτιά", κοκκινόασπρη κλωστούλα", η οποία φτάνει ως έθιμο ως τις ημέρες μας να φοριέται την πρώτη του Μάρτη στο χέρι (αλλά οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν τη σημασία της). Σημαίνει το κόκκινο χρώμα τον ερχομό της αγνής ψυχής (λευκό χρώμα κλωστής) και οι δυο κλωστούλες τυλίγονται μαζί η μία με την άλλη, τις οποίες έδεναν στο χέρι τους...


© Nότα Κυμοθόη


25 Φεβρουαρίου, 2017

ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΩ ΤΙΘΟΡΕΑ 2017 , Ανάρτηση από Νότα Κυμοθόη





ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΩ ΤΙΘΟΡΕΑ 2017Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

1) Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2017
8 μ.μ. :Το μεγάλο Χέϊ στην κεντρική πλατεία με άναμμα της φωτιάς, χορός γύρω από τη μεφάλη φωτιά, κρασί και μεζέδες!
2) Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2017
10 π.μ.:Προετοιμασία για το μαγείρεμα σε καζάνια, της παραδοσιακής προβατίνας με μακαρόνια στην κεντρική πλατεία.

11.30 π.μ. :Κατασκευή Αποκριάτικης μάσκας για μικρούς και μεγάλους με τη εικαστικό και λογοτέχνιδα Νότα Κυμοθόη

1.30 μ.μ.: Σερβίρισμα της προβατίνας με τα μακαρόνια, παραδοσιακές πίτες και άφθονο κρασί, χορός με την ορχήστρα του Γ. Βέλλιου και της Αγγέλας Παπαδά και τη φιλική συμμετοχή της Φιλιώς Πυργάκη.

2.30 μ.μ.: Γαϊτανάκι από τα παιδικά χορευτικά του Συλλόγου Γυναικών Κάτω Τιθορέας

Όλες οι εκδηλώσεις είναι υπό την αιγίδα του Δήμου Αμφίκλειας- Ελάτειας και με Διοργάνωση από:
1) Σύλλογο Γυναικών Κάτω Τιθορέας
2)Π.Ε.Σ.Κ.Τ. Φιλοποίμην ΦΙΝΟΣ
3) Τοπικό Συμβούλιο και κάτοικοι Κάτω Τιθορέας

24 Φεβρουαρίου, 2017

ΚΟΥΛΟΥΜΑ 2017 ΣΤΗΝ ΥΠΑΤΗ, Ανάρτηση από Νότα Κυμοθόη

Ο ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΥΠΑΤΑΙΩΝ "ΟΙ ΑΙΝΙΑΝΕΣ" σας προσκαλούν να περάσετε μια διαφορετική Καθαρά Δευτέρα, αναβιώνοντας το έθιμο της ΚΑΜΗΛΑΣ με γευστικά σαρακοστιανά εδέσματα της περιοχής και με πολλές εκπλήξεις από τα παλιά!..
Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

09 Φεβρουαρίου, 2017

Νότα Κυμοθόη "Φωτογραφίες από εκδηλώσεις μου"

Έκθεση ζωγραφικής μου στην Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά, το 2009

        Νότα Κυμοθόη "Φωτογραφίες από εκδηλώσεις μου"
Συνοπτικά για τους αναγνώστες και μελετητές, τοποθετώ κάποιες φωτογραφίες από εκδηλώσεις μου έως τώρα που έχουν δημοσιευθεί σε διάφορα ιστολόγια.
                Έκθεση ζωγραφικής μου στην Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά, το 2009
                            Διδασκαλία ζωγραφικής στον Όμιλο Γυναικών Υπάτης, το 2009

                     Ομιλία μου για τον Αθανάσιο Διάκο και τη σημασία του στη Ρούμελη, 2009

Εκδηλώσει και παρουσίαση Ποίησής μου σε διάφορα καφέ της Αθήνας, 2001, 2002, 2003, 2004, από το βιβλίο Ποίησής μου Ερώ ή ΕΡΩ


Δημόσια Διάλεξη στην Ελάτεια Φθιώτιδας το 2004, για τον αρχαίο Ελατιεύ Ολυμπιονίκη Μνησίβουλο και τη μεγάλη σημασία της αρχαίας πόλης Ελάτεια των αρχαίων Λοκρών.
Διάλεξη και παρουσίαση της Ποίησής μου στην Φθιώτιδα, το 2008
Μιλώντας σε φιλική συνάθροιση φίλων και γνωστών λογοτεχνών της Φθιώτιδας, για τη φιλία μου με τον Νικηφόρο Βρετάκο, τις σχέσεις με την οικογένειά μου και την πορεία της Ποίησής μου, με τη δική του ώθηση, Λαμία 2009
Παρουσίαση του βιβλίου μου "Η Λύτρωση" το 2006, στο βιβλιοπωλείο του πολυκαταστήματος  Χόντος της Ομόνοιας
Έκθεση Ζωγραφικής μου το 2009, στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά
Παρουσίαση του βιβλίου μου "Η Λύτρωση" και του λογοτεχνικού μου έργου, στη Δημοτική Πινακοθήκη Λαμίας, 2015
Έκθεση Ζωγραφικής μου στη Δημοτική Πινακοθήκη Λαμίας, το 2015

31 Ιανουαρίου, 2017

Νότα Κυμοθόη "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" Δοκίμια

Νότα Κυμοθόη "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" Δοκίμια
                                                 Βιβλίο
Εκδόσεις" Οι Αινιάνες" 

Νότα Κυμοθόη :Σύντομο Βιογραφικό
Λογοτέχνης και Ζωγράφος

*Ζωγραφίζω από μαθήτρια στο Γυμνάσιο, φιλοτεχνώντας σκηνικά για τις θεατρικές 
παραστάσεις στα σχολεία της περιοχής.
Πήρα μαθήματα από τον Γ. Τσαρούχη, όπου διδάχτηκα "σκιά και φως" . 
Στην Ιταλία και στα Μεγάλα Μουσεία Ελλάδας, Ευρώπης και Αμερικής, 
έκανα μόνη μου μαθητεία και σπουδή. 
Παρακολούθησα 1 χρόνο το εργαστήρι του Δημήτρη Μυταρά στη Σχολή Καλών Τεχνών,
 με άδειά του. Από τον Παναγιώτη Τέτση διδάχτηκα σε ελάχιστα μαθήματα χρώμα
 καθώς κι από άλλους σπουδαίους ζωγράφους δέχτηκα συμβουλές.
*Έχω παρουσιάσει ατομικές κι ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό
κι έργα μου κοσμούν τους χώρους πολλών φιλότεχνων. 
Οι εμπνεύσεις μου είναι κυρίως από την Ποίηση.
* Επίβλεψη και συνδιοργάνωση με το Πανεπιστήμιο Πάτρας το 1995 
ανοιχτό εργαστήρι ζωγραφικής για τα παιδιά, στην Πάτρα
*Ίδρυσα το Εργαστήρι Ζωγραφικής στον Υμηττό (2000-2010),
όπου δίδαξα ζωγραφική σε παιδιά και ενήλικες.
*Έχω φιλοτεχνήσει εξώφυλλα για Λογοτεχνικά βιβλία πολλών Ποιητών.
*Τα έργα μου α) "Αστερόεντα δέντρα" αποτέλεσαν εξώφυλλο 
στο πρόγραμμα διακοπών (Χειμώνας ΄95 του ταξ. γραφείου Ακάδημος). 
β) "Ο Έφηβος" συμπεριλήφθηκε στο βιβλίο μελέτης της Α΄Λυκείου 
του Γενικού Λυκείου Σπάρτης με θέμα ΕΦΗΒΕΥΩ και με την επίβλεψη της
καθηγήτριας κας Μαρίας Δεμοιράκου.
γ) "Τα ηλιοτρόπια" περιλαμβάνονται στην μελέτη σχολείου στα Μελίσσια
του νομού Αττικής.

Βιβλία:
1)"Φως και Σκοτάδι" Ποίηση εκδόσεις Διογένης 1990
2)"Οιμωγές" Ποίηση εκδόσεις Διογένης 1991
3) "Δίψα και Σιωπή" εκδόσεις Διογένης 1991
4) " Ιύζουσα νήσος" Ποίηση εκδόσεις ΑΘΗΝΑ 1995
5) "ΛΕΥΚΩΜΑ ΄95" Ζωγραφική Ν. Κυμοθόη, εκδόσεις Ακάδημος 1995
6) "Ερώ" Σύγχρονη Ελληνική Ποίηση, εκδόσεις Ιωλκός 1999
7) "Η Δρασκελιά του Ήλιου- Ο Επίγειος Θεός της Ινδίας 2002, 
εκδόσεις Χρήστος Ε.Δαρδανός
8) "Ελάτεια Λοκρίδος" Ιστορική Αναδρομή, ανάτυπα αριθμημένα το 2004
9) "Ελάτεια Λοκρίδος" Ιστορική Αναδρομή, έκδοση 2004
10) "Η Λύτρωση" Αληθινή Ιστορία, εκδόσεις Ίαμβος 2006
11) "Η Λύτρωση" Αληθινή Ιστορία, εκδόσεις Ίαμβος 2007 β΄ έκδοση
12) "Μάτια Χλόης" Ποίηση εκδόσεις ΑΘΗΝΑ, 2009
13) "Το Λ των λέξεων και του Λόγου (Δοκίμια) αυτοέκδοση αριθμημένη, 2009
14) "Το Ιερό Ποτάμι" Ποίηση, εκδόσεις ΑΘΗΝΑ, 2010
15)ΜΑΤΙΑ ΧΛΟΗΣ ΠΟΙΗΣΗ, ηλεκτρονική στο ιντερνέτ
16) "Το Λ των λέξεων και του Λόγου (Δοκίμια) εκδόσεις "Οι Αινιάνες", 2017

Εκθέσεις:
1) 1992: Ατομική, "Ζωγραφική Προσέγγιση σ΄ένα Ποίημα", 
εμπνευσμένη δουλειά μου, από το Άξιον Εστί του Ελύτη,
 Αίθουσα Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσός, Αθήνα
2) 1992: Ατομική, Αγ. Παρασκευή "Πνευματική Εστία Τ. Τρανούλη"
3) 1993: Ομαδική, Ελάτεια Λοκρίδος, Στα πλαίσια του Α΄Αρχαιολογικού Συνεδρίου
στην Ελάτεια, υπό την αιγίδα του ΥΠΟ και διοργάνωση από την κα Μαρία Λαϊνά.
4) 1993: Ομαδική, Μουσείο Μπουζιάνη, Δάφνη
5) 1994: Ατομική,"Ζωγραφική Προσέγγιση σ΄ένα Ποίημα" από Ποίηση:
 Καβαδία, Σεφέρη, Ελύτη, Θεογονία Ησιόδου, στον "Παρνασσός", Αθήνα
6) 1994: Ατομική, "Θέμα Χριστούγεννα", Hotel Mare Nostrum, Βραυρώνα Αττικής
7) 1995: Ατομική, "Ζωγραφική Προσέγγιση σ΄ ένα Ποίημα" από τη Θεογονία Ησιόδου, 
Γιάννη Ρίτσου, Οδυσσέα Ελύτη, στο Μέγαρο Λόγου και Τέχνης,
 Αίθουσα Θωμόπουλου, Πάτρα
8) 1995: Ομαδική, Πύργος Δουκίσης Πλακεντίας, Πεντέλη Αττικής
9) 1995: Ομαδική,Λισαβώνα Πορτογαλία, θέμα "δέντρο ζωής"
10)1997: Ομαδική, Υμηττός (Πνευματικό Κέντρο Δημαρχείο Υμηττού) 
στα πλαίσια της γιορτής για την μητέρα, Αττική
11) 1999: Ομαδική, Ζάππειο Μέγαρο 5η Πανελλήνια έκθεση Ζωγραφικής- Γλυπτικής
12) 1999: Ομαδική, 1ο Φεστιβάλ Αστρολογίας κι εναλλακτικών δρόμων
 (διοργάνωση απ΄το περιοδικό Astra και Όραμα), θέμα "Πλανήτες", Αθήνα
13) 2000 -2010: Μόνιμη έκθεση στο Εργαστήρι Ζωγραφικής, Υμηττός, Αττική
14) 2000: Ομαδική, Κέντρο Τέχνης "Θάνος Τράγκας", Αθήνα
15) 2005: Ομαδική, "Παναιτώλιο Νέας Ιωνίας" Ιωνικές Μέρες 2005, Αττική
16) 2008: Ομαδική, Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά, με θέμα " Περιβάλλον" 
υπό την αιγίδα της Unesco, Αττική
17) 2009: Ομαδική, Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά, με θέμα " Ελιά",
 υπό της αιγίδα της Unesco, Αττική
18) 2009: Ομαδική, Hotel Hilton, υπό την αιγίδα της Unesco, Αθήνα
19) 2016: Ομαδική, Δημοτική Πινακοθήκη Λαμίας, Αίθουσα Αρχαίας Αγοράς, 
υπό την αιγίδα του Ομίλου Φθιωτών Λογοτεγνών και Συγγραφέων 
στα πλαίσια του 2ου Φεστιβάλ Λογοτεχνικού Βιβλίου.

Έχουν κυκλοφορήσει σειρά από καρτ ποστάλ έργων μου: 
α) ζωγραφικής και β) από εικόνες αγιογραφίας μου.
Το 1995 κυκλοφόρησε το βιβλίο "ΛΕΥΚΩΜΑ ΄95 Ζωγραφική Ν. Κυμοθόη"
 με 12 έργα ζωγραφικής μου εντός, μαζί με Ποίηση( ένα για κάθε μήνα του έτους)
και 1 έργο μου στο εξώφυλλο, που ανήκει σε συλλέκτη στην Ιταλία,
 (σύνολο 13 έργα ζωγραφικής μου).
Υπάρχουν κριτικές από εφημερίδες και περιοδικά, πολύ καλές
 καθώς και μια συνέντευξη από την πρώτη μου έκθεση στην Ελλάδα το 1992.
Έργα μου μπορείτε να δείτε στην Ιστοσελίδα
http://artnotakymothoe.blogspot.com
Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

28 Ιανουαρίου, 2017

Νότα Κυμοθόη "Κυκλάμινο"

                                                      φωτογραφία της Νότας ΚυμοθόηΆδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .


Νότα Κυμοθόη "Κυκλάμινο"

Ο Ιανουάριος έδειξε όλη του τη δύναμη και με το αγνό του χιόνι και τις παγωνιές φανέρωσε την εποχή του Χειμώνα, εξ΄άλλου η καρδιά του είναι, αλλά το μικρό κυκλάμινο του χαμογέλασε κι άνθισε!!!

Νότα Κυμοθόη "Κυκλάμινο"/Roumelh/photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

© Nότα Κυμοθόη

18 Ιανουαρίου, 2017

Νότα Κυμοθόη "Ο ΑΙΣΩΠΟΣ"

Νότα Κυμοθόη "Ο ΑΙΣΩΠΟΣ"Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .
Ο Αίσωπος, είναι ένας αρχαίος Θραξ (κατά τον Αριστοτέλη) Έλληνας παραμυθάς ή μυθοποιός, όπως χαρακτηρίστηκε του 6ου π. Χ. αιώνα. Ζούσε στην Έφεσσο και καταγόταν από πολύ φτωχή οικογένεια και λέγεται πως ήταν βοσκός σε έναν πλούσιο κτηματία της εποχής εκείνης. Μια μέρα είδε τον επιστάτη του να χτυπάει δυνατά ένα ζώο κι έτρεξε να το βοηθήσει. Ο επιστάτης θύμωσε με αυτήν του την πράξη, τον κατηγόρησε στον πλούσιο κτηματία κι εκείνος για ν΄ αποφύγει τους μπελάδες στο κτήμα του, τον πούλησε ως δούλο στην αγορά. Τον αγόρασε ένας σοφός Δάσκαλος από τη Σάμο ο Ξάνθος, για το έξυπνο βλέμμα του. Έτσι λοιπόν έτυχε να ταξιδεύει μαζί με το σοφό Σάμιο Δάσκαλο σε διάφορα μέρη και ν΄ ακούει τις διδασκαλίες του. Αργότερα ο Ξάνθος τον πούλησε στον επίσης Σάμιο σοφό Ιάδμονα. Ο Αισωπος είχε αποκτήσει σοφία και εκτιμώντας ο Ιάδμων το πνεύμα του τον άφησε ελεύθερο.
 Για να επιβιώσει ο Αίσωπος, έλεγε ιστορίες δημοσίως, για την αποφυγή του κακού και των κακών πράξεων, για την αποφυγή της βίας και της απάτης, δίδασκε τις αρετές και την αποφυγή της προδοσίας και του ψεύδους, την αποφυγή της πλεονεξίας και της πονηριάς, την αποφυγή της ματαιοδοξίας και της αλαζονείας, την αποφυγή της αυθαιρεσίας και την αποδοκιμασία της ψευδορκίας. Όλες του οι ιστορίες ήταν μικρές και απλές που κατέληγαν στο τέλος σ΄ένα ηθικό δίδαγμα. Οι άνθρωποι του έδιναν φαγητό και μέρος να κοιμηθεί κι όταν μάθαιναν πως ήρθε στα μέρη τους, έτρεχαν να τον συναντήσουν και ν΄ακούσουν τις ιστορίες του. Όλες οι διηγήσεις του έχουν χάρη και ομορφιά και είναι παρμένοι μέσα από την καθημερινή ζωή των ανθρώπων, δίνοντας τη φωνή τους σε μορφές ζώων, που σκοπό είχαν να διδάξουν.
Οι πληροφορίες που έχουμε για τον Αίσωπο, είναι από τον Πλούταρχο που τον χαρακτηρίζει ως άσχημο καθώς γράφει πως ήταν κοντός με πλατσουδερή μύτη, μαυριδερός με τριγωνικό κεφάλι, τραυλός και κοντόλαιμος, στραβοπόδης και καμπούρης, ενώ η καταγωγή του ήταν ταπεινή κι άσημη.
Οι Αθηναίοι όμως, τον τιμούσαν και του έστησαν ανδριάντα, υποστηρίζοντας πως ο κάθε άνθρωπος όταν αξίζει, πρέπει να τιμάται, άσχετα με το ποια είναι η καταγωγή του.
Ο ιστορικός Ηρόδοτος, τον χαρακτηρίζει σπουδαίο "λογοποιό". Ο Αίσωπος ήταν σπουδαίος αφηγητής των ιστοριών του, τις οποίες διάνθιζε με αστεϊσμούς θεατρικού δρώμενου και γιαυτό οι άνθρωποι τον αγαπούσαν και έτρεχαν να τον ακούσουν.
Οι αφηγήσεις των Μύθων αυτών από τον Αίσωπο, μπορεί να ήταν ιστορίες που είχε ακούσει στα μέρη που ταξίδεψε, μπορεί να ήταν δικές του επινοήσεις και έμειναν στην ιστορία ως Μύθοι του Αισώπου.
Λένε πως είχε φτάσει ως τους Δελφούς και επισκέφτηκε το Μαντείο του Απόλλωνα ειρωνευόμενος τους ιερείς πως ζουν από τα αφιερώματα στο Θεό και δεν εργάζονται. Τον παγίδευσαν τοποθετώντας στο σάκο του μια χρυσή φιάλη και στη συνέχεια τον κατηγόρησαν πως την έκλεψε. Η ψευδής κατηγορία τον καταδίκασε σε θάνατο και τον έριξαν από τις κορυφές των Φαιδρυάδων βράχων του Παρνασσού.
Ο Θεός Απόλλων τιμώρησε τους κατοίκους των Δελφών με πείνα και λιμό, γιατί ο Αίσωπος λάτρευε τον Απόλλωνα κι ήταν αφιερωμένος σ΄ εκείνον και για να εξιλεωθούν του έστησαν μια μαρμάρινη στήλη προς τιμήν του.
Οι Μύθοι του Αισώπου ήταν προφορικός λόγος και λεγόταν από στόμα σε στόμα με αναφορά στο όνομά του, για το φόβο της τιμωρίας των Θεών. 
Από φιλολογικές μαρτυρίες βλέπουμε πως πρώτη φορά γίνεται αναφορά στον Αίσωπο κατά τον 5ο π. Χ. αιώνα (Πλάτων αναφορά στον Αλκιβιάδη, Αριστοτέλης, Θεόφραστος στον Ακιχάρου).
Η πρώτη συγκέντρωση των Μύθων του Αισώπου έγινε στα ελληνικά από Δημήτριο Φαληρέα στην Αλεξάνδρεια το 300 π. Χ. με τον τίτλο:" Λόγων Αισωπείων Συναγωγαί". Το έργο αυτό διασώθηκε στα ελληνικά από τον Βάβριο (Ρωμαίο της Συρίας) και τον Αβιανό στα λατινικά τον 1ο μ. Χ, αιώνα. Το 1300 μ. Χ. ο μοναχός Μάξιμος Πλανούδης στην προσπάθειά του να καταγράψει τους Αισώπειους μύθους έκανε πολλές παραλλαγές και αλλαγές για την καταγωγή του Αισώπου. Το 1479 μ. Χ. όταν για πρώτη φορά εκτυπώθηκαν στο Μιλάνο της Ιταλίας. Μετά εκτυπώθηκαν στο Παρίσι το 1547 μ. Χ. και κυκλοφόρησαν σε πολλές γλώσσες. Τον 16ο αιώνα ο Ανδρόνικος Νούκιος και Γεώργιος Αιτωλός τους απέδωσαν στην ελληνική γλώσσα. Το 1810 εκτυπώθηκαν από τον Αδαμάντιο Κοραή στο Παρίσι και το 1852 από τον Χάλμ στη Λειψία. Από τότε έχουν κυκλοφορήσει σε πολυάριθμες εκδόσεις και το 1997 ο εκδοτικός οίκος Penguin τους εκτύπωσε σε 50.000 αντίτυπα.
Ευχαριστούμε τον Αίσωπο για την αφηγηματική του δύναμη και μαεστρία καθώς και όλους όσους εργάστηκαν για τη διάσωσή τους. 
Το εικονιζόμενο έργο είναι του Ισπανού Ζωγράφου Diego Rodriguez de Silva Velazquez (1599-1660) 
Nότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη ‘Ο Αίσωπος‘/Roumelh/© Νότα ΚυμοθόηΆδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

© Nότα Κυμοθόη

07 Ιανουαρίου, 2017

Νότα Κυμοθόη "Ο Γαμηλιών"

Νότα Κυμοθόη "Ο Γαμηλιών"


Στην αρχαία εποχή, οι αρχαίοι Έλληνες, είχαν το Αττικό Ημερολόγιο με 12 μήνες κι ο κάθε μήνας είχε 30 ημέρες πλήρης μήνας ή 29 ημέρες κι ήταν ο κοίλος μήνας και ο χρόνος ξεκινούσε στα μέσα του καλοκαιριού (δηλαδή στη μέση του Ιουλίου).
Ο Γαμηλιών, αντιστοιχούσε στον Ιανουάριο κι ήταν ο 7ος στη σειρά μήνας του Αττικού Ημερολογίου κι όχι ο 1ος όπως έχει καθιερωθεί με το ρωμαϊκό ημερολόγιο που ακόμα ισχύει.
Το όνομά του δόθηκε από τη γιορτή των Θεογαμίων, δηλαδή της γιορτής του ιερού γάμου του Δία και της Ήρας. Οι Αθηναίοι τιμούσαν τον Τέλειο Δία και την Τέλεια Ήρα, που ήταν η προστάτιδα του γάμου. Γενικά ο μήνας Γαμηλιών ήταν αφιερωμένος στις 5 ιερές ενέργειες που προστάτευαν το γάμο και ήταν: Ο Δίας Τέλειος, η Ήρα Τέλεια, η Αφροδίτη, η Άρτεμις και η Πειθώ. Από αυτές τις ιερές ενέργειες των 5 αρχαίων Θεών των Ελλήνων εξαρτιόταν η ευτυχία του γάμου. Οι τελετές που γίνονταν εκτός της πόλεως των Αθηνών, είχαν σκοπό να ευχαριστήσουν τις βροχές που έπεφταν για να ευοδωθεί η γη και οι σπόροι, ώστε να έχουν καλή βλάστηση τους επερχόμενους μήνες.
Αυτόν τον μήνα γίνονταν όλοι σχεδόν οι γάμοι στην περιοχή των Αθηνών με θυσίες προς τιμήν του Διονύσου Ληναίου (ονομασία από τον ληνό=πατητήρι) κι έπιναν το πρώτο νέο κρασί προς τιμήν των εορτών του Γαμηλιώνος οπού έβαιναν ως το τέλος τους με επιτυχία για την καλοτυχία του γάμου και την τέλεια γονιμοποίηση του ζεύγους!!!
Νότα Κυμοθόη "Ο Γαμηλιών"/Roumelh/© Νότα Κυμοθόη
Άδεια Creative Commons

© Nότα Κυμοθόη

03 Ιανουαρίου, 2017

Νότα Κυμοθόη "ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ με 2017 ΕΥΧΕΣ"

φωτογραφία της Νότας Κυμοθόη (ανήκει)
Νότα Κυμοθόη "ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ με 2017 ΕΥΧΕΣ"

Η ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ κάνει τα πρώτα της βήματα σε πόλεις και χωριά, σε θάλασσες και σε στεριές σε όλη τη Γη κι οι άνθρωποι δίνουν ευχές με χαρά και θετικές σκέψεις, λέγοντας ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!
Αλλά επειδή ο χρόνος είναι...άχρονος κι όλα είναι μια ιδέα ανθρώπων της ύλης, εύχομαι σε όλες και όλους με 2017 ευχές ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!
Με φως και αγάπη
Νότα Κυμοθόη
Nότα Κυμοθόη "Καλή Χρονιά με 2017 Ευχές"/Roumelh/photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

© Nότα Κυμοθόη