ΕΥΧΗ

Ό,τι είναι ο νους και η καρδιά για τον άνθρωπο, είναι και η Ελλάδα για την οικουμένη. Βόλφγκανγκ Γκαίτε (Γερμανός ποιητής και φιλόσοφος 1749-1832)

16 Φεβρουαρίου, 2018

ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΟΥΖΙΑΝΗ 10 ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ


ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΟΥΖΙΑΝΗ 10 ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ

Υπό την αιγίδα του Δήμου Δάφνης Υμηττού και την επιμέλεια της Ιστορικού Τέχνης κας Κυπραίου, έγιναν τα εγκαίνια της έκθεσης ζωγραφικής από το Δήμαρχο της πόλης Μιχαήλ Σταυριανουδάκη χθες βράδυ με πολύ επιτυχία.

 
Μαθητευόμενοι, ερασιτέχνες κι επαγγελματίες εικαστικοί απόφοιτοι της Σχολής Καλλών. στο άλλοτε σπίτι του αείμνηστου Ζωγράφου Μπουζιάνη στη Δάφνη, που έχει γίνει Μουσείο, παρουσιάζουν την δουλειά τους για τους φιλότεχνους.
Ένας υπέροχος χώρος, στον οποίο είχα την τύχη να εκθέσω μαζί με τις γυναίκες εικαστικούς της Δάφνης. τότε που άνοιξε για το κοινό, το 1993.
Η έκθεση είναι σημαντική και δίνει τη γνώση και τις απόψεις σκέψεως των εκθετών, για το πως βλέπουν τον κόσμο σήμερα, μέσα από τη δική τους οπτική ματιά. 
Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιήσει και η τεχνική, αποτελούν μια ωραία ενότητα που προσφέρει στον φιλότεχνο επισκέπτη, αφ΄ ενός ευχαρίστηση, αφ΄ ετέρου ένα σκαλοπάτι μελέτης.
Η σπουδαία φίλη εικαστικός και Λογοτέχνης Βασιλική Γεροκώστα έχει πολλά να διδάξει με το έργο της "Η μεγάλη πλατεία"  το οποίο έχει εμπνευστεί από πολλά αρχαιοελληνικά σύμβολα και όχι μόνον...
Εύχομαι από καρδιάς ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
Νότα Κυμοθόη


19 Ιανουαρίου, 2018

Νότα Κυμοθόη "Το παλιό Πανεπιστήμιο"

Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Νότα Κυμοθόη "Το παλιό Πανεπιστήμιο"

Το παλιό Πανεπιστήμιο, Πλάκα, Αθήνα=το σπίτι του Κλεάνθους!!!
Ήταν η ιδέα του Καποδίστρια (δολοφονημένου) για την ίδρυσή του. Διαφωνούσε ο βασιλιάς Όθων και η ορθόδοξη εκκλησία, γιατί δεν ήθελε να διδάσκεται η ελληνική φιλοσοφία!..



                                     Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Αλλά και οι συν αυτών που δεν συμφωνούσαν και ευθύνονται για το θάνατό του. Αλήθεια ποιοι ευθύνονται και γιατί δεν ήθελαν τον Καποδίστρια; Τι επικρατούσε τότε στο νεοϊδρυθέν ελληνικό κράτος; Γιατί η έρευνα αυτή στράφηκε μονόπλευρα; Ποιοι διοικούσαν τότε; Ποιοί επωφελήθηκαν από τα οικόπεδα της Αθήνα γύρω από την Ακρόπολη; Τι σχέση είχαν και τι συμφέροντα θίγονταν με την ίδρυση του; Τι σχέση έχει με το θέμα ο Άνθιμος Γαζής και οι γερμανοτραφείς Επίσκοποι που έγιναν καθηγητές; Συμφωνούσαν με το σχέδιο αυτό του Καποδίστρια ή όχι; 

Σήμερα είναι Ιστορικό Μουσείο. Αλλά τι είναι η Ιστορία; Η Ιστορία των Ελλήνων είναι αυτή την οποία με εύσχημο τρόπο έγραψαν στα βιβλία και μας δίδαξαν έτσι όπως την ήθελαν ή βρίσκεται σκόρπια σε μικρά κομματάκια σαν ένα παζλ παντού; Ποιοί και πως έγραψαν την ιστορία τότε και κάτω από ποια εξουσιαστική κατάσταση;
Στην είσοδο του Καποδιστρίου Πανεπιστημίου Αθηνών, στην οδό Πανεπιστημίου υπάρχει αριστερά ο ανδριάντας του Ρήγα Φεραίου συγγραφέα, οραματιστή της απελευθέρωσης του ελληνικού γένους, ήρωα και πρωτεργάτη της ελληνικής επανάστασης του 1821, δολοφονημένου (;) και δεξιά του Γρηγορίου Ε' πατριάρχη Κωνσταντινούπολης.(Έχει γραφτεί όλη η αλήθεια για το ρόλο του; Ποια θλιβερή συγκαιρία τον συνδέει με τη δολοφονία του Ρήγα Φεραίου; Ποιος ο ρόλος του Οικουμενικού Πατριαρχείου και των Επισκόπων στο θάνατο του Ρήγα Φεραίου; Έχουν ευθύνη; ήταν με το μέρος του ή διαφωνούσαν; Ερωτήματα που ακόμα η Ιστορία δεν έχει απαντήσει, όπως δεν έχει απαντήσει για πολλά άλλα θέματα ακόμα).
Το ιστορικό αρχείο του παλιού Πανεπιστημίου στην Πλάκα τι σχέση έχει με το καμένο αρχείο των Αινιάνων στην Υπάτη; Υπάρχει σχέση ή όχι; 
Η θεωρία από την πράξη απέχει αλλά όταν η πράξη κρύβεται από την θεωρία, τότε έχουμε θέμα έρευνας!!! Η καλή η γνώση ωφελεί και ωφελεί πολλαπλώς όταν είναι σκόρπια με αποδείξεις σε όλη την Ελλάδα αλλά και εκτός των συνόρων της!!!
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

12 Ιανουαρίου, 2018

Νότα Κυμοθόη "Εθνικά και θρησκευτικά θέματα"


Νότα Κυμοθόη "Εθνικά και θρησκευτικά θέματα"


Ο Ιερός 16άκτιονος Ήλιος των Ιερών Δασκάλων και Μυστών και το Ιερό Σύμβολο του Μεγάλου Μύστη Αυτοκράτορα της αρχαίας ελληνικής αυτοκρατορίας Μεγάλου Αλεξάνδρου και Ιερό Οικόσημο των Μακεδόνων αποτελεί Ιερό Εθνικό και καθαρά Ελληνικό Σύμβολο!!!
Κάποιοι δεν γνωρίζουν την όλη αλήθεια, αλλά επειδή είναι Μακεδόνες και το σύμβολο αυτό βρέθηκε σε λάρνακα ανασκαφής στη Βεργίνα, το λάτρεψαν. Είναι ένα σύμβολο, αλλά έχει μεγάλη δύναμη κι αφορά τα Ιερά Ήλιου των Ελλήνων!!!
Στο βιβλίο μου "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" εκδόσεις "Οι Αινιάνες" το εξώφυλλο κοσμέι ένα Ιερό Σύμβολο αρχαίων Ελλήνων από αρχαίο ελληνικό ναό, το οποίο κλείνει στο κέντρο του ακριβώς αυτή όλη τη Δύναμη κι Ενέργεια του 16άκτινου Ήλιου!
Όταν τα αρχαία ελληνικά ιερά των αρχαίων Ελλήνων Εθνικών καταστράφηκαν με ολοσχερή καταστροφή για να οικοδομηθεί μια νέα μονοθεϊστική θρησκεία, κανείς δεν είχε σκεφτεί πως τίποτα αληθινό δεν χάνεται, μήτε η αληθινή ενέργειά του...
Ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν υιός της Ολυμπιάδας (Πολυξένη Μυρτάλη Στρατονίκη Ολυμπιάδα" που ήταν Πριγκίπισσα των Μολοσσών της Ηπείρου, εγγονός του βασιλιά Νεοπτόλεμου Β΄ και υιός του βασιλιά των Μακεδόνων Φιλίππου Β΄. Η μητέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου ήταν Ιέρεια στον αρχαίο Ναό του Άμωνος Διός!
Ο ίδιος ο Αλέξανδρος μυήθηκε στα Ιερά Μυστήρια του Ήλιου ως το βαθμό Μέγας (ενώ ο Ερμής ήταν Τρισμέγιστος που ήταν Ιερέας στο Ναό του Άμωνος Διός)!..
Ο Μέγας Αλέξανδρος υπήρξε μαθητής και του Αριστοτέλη και κατόρθωσε εκτός της πολεμικής τέχνης να μυηθεί σε Πνευματικά Μυστήρια και να ιδρύσει την αρχαία ελληνική αυτοκρατορία των Μακεδόνων και έφερε τον τίτλο Μέγας Αλέξανδρος Στρατηγός Αυτοκράτωρ των Ελλήνων Μακεδόνων!..
Δεν θα αναφερθώ στις καταστροφές που έγιναν σε ότι έχτισε ο ίδιος, μήτε στο μίσος του Κάσανδρου για την οικογένειά του και για την ολοσχερή καταστροφή που επήλθε.
Θα αναφερθώ στην "κλοπή" του τίτλου ΜΕΓΑΣ την οποία έδωσαν στον Κωνσταντίνο (τον ονόμασαν άγιο και μέγα) και το θέμα από εδώ και στο εξής αλλά και πιο πριν συνεχίζεται με μια σειρά ετών καταστροφής και αφανισμού της αρχαίας ιστορίας και του αρχαίου πολιτισμού των Ελλήνων μέσα σε μια "βιομηχανία αγίων και οσίων" πολτοποιώντας την αλήθεια της ιστορίας των Ελλήνων καθώς και την αρχαία ελληνική φιλοσοφία.
Το ότι έχουν μπλέξει πολλά χρόνια την αρχαία ιστορία και την έχουν κάνει "αχταρμά" με τη θρησκεία σε σημείο που συνεχώς και καθημερινά την εξαφανίζουν, ενοχλεί όλους τους μορφωμένους ανθρώπους του κόσμου. Η αρχαία Πέλλα και οι Αιγές ή Βεργίνα, όπως ονομάζεται καθώς και η Αμφίπολη, αποτελούν τόπους όπου ακόμα δεν έχει κατορθώσει η ελληνική κυβέρνηση με όποιο σχήμα πολιτικής κι αν έχει ασκήσει πολιτική εξουσία στον ελληνικό λαό, ο οποίος δυστυχώς σκεπάζεται από ένα σκοτεινό θρησκευτικό πέπλο της θρησκευτικής εξουσίας, η οποία με βίαιους τρόπους επιβάλλεται., να φέρει στο φως την αλήθεια για τους Μακεδόνες. Αλλά από που να ξεκινήσει;
Όλη η Ελλάδα έχει καταστραφεί από τη θρησκευτική μανία των θρησκευτικών θρόνων ανά τους αιώνες.
Ο Ήλιος των αρχαίων θρησκειών έχει γίνει σύμβολο ως Άγιο Πνεύμα...
Ο Μέγας Αλέξανδρος των Μακεδόνων αντιγράφεται πανομοιότυπος με την παράσταση της εικόνας του Αγίου Δημητρίου!!!
Αλλά πόσοι γνωρίζουν την όλη αλήθεια για το όλο θέμα που αφ΄ ενός είναι εθνικό αλλά και θρησκευτικό σε ότι αφορά τους Έλληνες; Που είναι ο τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου; 

ΤΟ ΑΛΟΓΟ ΤΟΥ ΜΝΗΜΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΜΦΙΠΟΛΗ - ΤΟ ΑΛΟΓΟ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΛΑΤΗ


ΤΟ ΑΛΟΓΟ ΤΟΥ ΜΝΗΜΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΜΦΙΠΟΛΗ

Μέσα στα κόκκαλα που ανευρέθηκαν μέσα στο μνημείο, υπήρχαν και κάποια από άλογο.

Μέρος από αυτά που ήταν ανθρώπινα ομαδοποιήθηκαν και είναι άγνωστο αν και πόσα άλλα
 από τα εναπομείναντα, ανήκουν στο άλογο.

Τα κόκκαλα αυτά έπρεπε να προβληματίσουν για την παρουσία τους εκεί.


Θα έπρεπε να σκεφτούν ότι το άλογο θάφτηκε εκεί με τον ηγεμόνα, γιατί έτσι προέβλεπε η 
παράδοση ή μόνο του, αλλά τότε θα ήταν κάποιο πολύ ιδιαίτερο άλογο.

Άλλη περίπτωση δεν υπήρχε για να υπάρχουν κόκκαλα αλόγου εκεί μέσα.

Προβληματισμός όμως δεν υπήρξε, γιατί αν αυτός υπήρχε γενικότερα εκεί, τότε θα 
αποφεύγονταν όλες οι αρλουμπολογίες που μας ταλαιπωρούν.

Ο Βουκεφάλας, γιατί αυτό ήταν το διάσημο άλογο του μνημείου, είχε και το άγαλμά του
 μέσα στο μνημείο.

Αυτό σήμερα βρίσκεται στο Καπιτώλιο μουσείο της Ρώμης (εικόνα).
Δυο ζημιές έχει το άλογο, όπως το παρατηρούμε.
Η ράχη που λείπει και το κομμένο κεφάλι που συγκολλήθηκε.
Η γραμμή της συγκόλλησης είναι ολοφάνερη.

Το γιατί, πως και πότε έγιναν αυτές οι ζημιές, είναι γνωστό σε μένα, αλλά δεν θα μας
απασχολήσει εδώ.

Αυτό που έχει σημασία, είναι η ταύτιση του αγάλματος με το Βουκεφάλα της Αμφίπολης.

Η απόδειξη έρχεται από τρις νομισματικούς τύπους της Αμφίπολης, όπου ο Βουκεφάλας 
απεικονίζεται με τις δυο ζημιές (νόμισμα).

Χωρίς ράχη και με κομμένο κεφάλι, όπως στο άγαλμα.
Ποιος είναι άραγε ο δρόμος που οδηγεί από τον Βουκεφάλα στον Αλέξανδρο;
Γιατί ο Φίλιππος είναι στον εμπροσθότυπο του νομίσματος;
Βασικά ερωτήματα που ανοίγουν λαμπρό πεδίο.

Δύσβατος δρόμος για την ανασκαφική ομάδα, που όπως ξανάπα πρέπει να δηλώσει αναρμόδια.

Αφού λοιπόν ο χώρος δεν έχει μαντείο, δεν έχει τον τάφο προσκύνημα του Φιλίππου, δεν

 έχει ούτε τον τάφο προσκύνημα του Βουκεφάλα.
Σα δε ντρέπεστε λέω γω.


Του ερευνητή νομισματολόγου Αστέριου Τσίντσιφου
Πηγή:amfipolinews.blogspot.gr
...
Μετά τα όσα έχουν συμβεί στο παρελθόν ερχόμαστε στο παρόν και με 2018 χρόνια μ. Χ. η αλλαγή θα γίνει και στο όλο θέμα των θρησκευτικών εξουσιών, οι οποίες δεν έχουν κατανοήσει, πως ο κάθε άνθρωπος είναι ελεύθερος να λατρεύει Θεό, όπως ο ίδιος επιθυμεί και δεν μπορούν να ασκούν καμιά θρησκευτική εξουσία σε κανέναν αλλά μήτε να την επιβάλλουν.
Οι διαμάχες μεταξύ των θρησκευτικών και εθνικών εξουσιών έχουν αιματοκυλήσει τις ανθρώπινες κοινωνίες χωρών και ηπείρων σε καταστροφικούς πολέμους. Οι άνθρωποι έχουν ιερή υποχρέωση στον εαυτό τους και στην κοινωνία όπου υπάρχουν να μάθουν την αλήθεια και να διδαχτούν από τα λάθη που έγιναν.
Είναι θλιβερό να υπάρχουν εγωικές συμπεριφορές οι οποίες μόνον ατομικά συμφέροντα εξυπηρετούν αλλά και συμφέροντα όσων μαζί τους έχουν ταχθεί διαχωρίζοντας την ανθρώπινη κοινωνία. 

Πρόσφατα μεταφέρθηκε η πρωτεύουσα του Ισραήλ στην Ιερουσαλήμ και τα θέματα τους εκεί είναι να λυθεί και η σχέση μεταξύ των αρχηγών των 3 μονοθεϊστικών θρησκειών: Ιουδαίοι, Χριστιανοί και Ισλάμ.
Το 2018 η Βουλγαρία επιτροπεύει στην Ε.Ε. και έχει δημιουργηθεί το εξής θέμα, με τις εκκλησίες και τις σχέσεις μεταξύ τους. Ας δουμε την όλη αλήθεια, για την οποία θορυβήθηκε ο Ιερώνυμος στην Αθήνα και Ελλάδα, για την πολεμική της εκκλησίας εναντίον της κυβέρνησης Αλέξη Τσίπρα και ας βγάλει ο καθένας τα δικά του συμπεράσματα.

Η σχισματική εκκλησία της ΠΓΔΜ, αιφνιδιαστικώς τον περασμένο Νοέμβρη του 2017 ζήτησε να της αναγνωρισθεί η Βουλγαρική Εκκλησία ως «Μητέρα Εκκλησία», και να υπαχθεί στο Βουλγαρικό Πατριαρχείο, «προκειμένου αυτό να την εκπροσωπεί έναντι του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινούπολης και άλλων εκκλησιών». (Είχε αποσχισθεί από την Σερβική Ορθόδοξη Εκκλησία και είχε κηρύξει το Αυτοκέφαλο της ως «Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία»!).
Η χώρα Ελλάδα έχει κυβέρνηση που εκλέχτηκε από τον ελληνικό λαό. Δεν κυβερνά καμιά εκκλησία και καμιά θρησκεία τη χώρα. Η σοβαρότητα του θέματος που αναφέρει το όνομα "Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία" ενόχλησε γιατί επιθυμεί ν΄ανήκει στο Βουλγάρικο Πατριαρχείο κι όχι στο Οικουμενικό της Κωνσταντινούπολης του οποίου ο προκαθήμενος είναι Τούρκος υπήκοος.
Ποιοι λοιπόν δημιούργησαν το όλο θέμα;
Ας δούμε ολόκληρη την επιστολή του Πρωθυπουργού της Ελλάδας Αλέξη Τσίπρα προς τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο.

«Σας ευχαριστώ για την από 10 Ιανουαρίου επιστολή σας.
Εύχομαι, επί τη ευκαιρία, σε Σας και στο χριστεπώνυμο πλήρωμα της Εκκλησίας μας, ειρηνικό, δημιουργικό, έμπλεο αγάπης και αγαθών έργων, το 2018.
Επιτρέψτε μου, για το θέμα των σχέσεων με την πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας, στο οποίο αναφέρεστε, να σας διαβεβαιώσω ότι η κυβέρνησή μου είναι αποφασισμένη να το αντιμετωπίσει με αίσθημα εθνικής ευθύνης, αμετακίνητης προάσπισης των εθνικών συμφερόντων, και επιδίωξης σχέσεων ειρήνης, συνεργασίας, και φιλίας, με όλους τους λαούς της περιοχής.
Πολιτική που συνάδει απολύτως με τα διδάγματα της ορθόδοξης πίστης, που στον πυρήνα τους έχουν την ειρήνη στις σχέσεις μεταξύ ανθρώπων και λαών.
Στην προσπάθειά μας αυτή σας παρακαλώ να θεωρήσετε βέβαιο ότι θα αντιμετωπίσουμε τις σκέψεις που διατυπώνετε στην επιστολή σας με την δέουσα προσοχή. Θα λάβουμε σοβαρά υπόψη όσα για την εκκλησιαστική πτυχή του θέματος αναφέρετε. Και, το κυριότερο, θα διαχειριστούμε την ευθύνη που το Σύνταγμα και η επιλογή του ελληνικού λαού μας έχει αναθέσει, με πνεύμα διαλόγου, και εθνικής ενότητας.
Πιστεύω ότι θα συμφωνήσετε κι εσείς στην άποψη αρχής, ότι στα εθνικά θέματα απαιτείται η πιο πλατιά εθνική ομοψυχία. Και η εθνική ομοψυχία θεμελιώνεται στη σύνεση, στον διάλογο, στον σεβασμό των διαφορετικών απόψεων, αλλά και των διακριτών ρόλων. Και υπονομεύεται από κραυγές, εκδηλώσεις μισαλλοδοξίας, ακρότητες που εν ονόματι του έθνους οδήγησαν στο παρελθόν σε εθνικές ήττες.
Η ιστορική πείρα αποδεικνύει ότι η εθνική αποφασιστικότητα είναι αποτελεσματική μόνον όταν συνδυάζεται με την εθνική σύνεση και την διαρκή επιδίωξη της εθνικής ενότητας.
Μ’ αυτές τις σκέψεις, και με την επιθυμία να είναι πάντα ανοιχτές οι πόρτες του διαλόγου μεταξύ της συνταγματικά υπεύθυνης για την διαχείριση των εθνικών θεμάτων Πολιτείας, και της πάντοτε σε χριστιανική και εθνική εγρήγορση Εκκλησίας, παρακαλώ και εύχομαι να συμβάλλετε, στο μέτρο των δυνάμεών σας, ώστε η Ελλάδα, με πνεύμα ενότητας και ορθού λόγου, χωρίς τα λάθη του παρελθόντος, να αντιμετωπίσει με επιτυχία το θέμα των σχέσεων με την ΠΓΔΜ, όπως και τα άλλα εθνικά θέματα που την απασχολούν.
Η κυβέρνησή μου, και εγώ προσωπικά, θα κάνουμε ό, τι μπορούμε προς την κατεύθυνση αυτή.
Με σεβασμό και βαθιά εκτίμηση,
Αλέξης Τσίπρας»

09 Ιανουαρίου, 2018

Νότα Κυμοθόη "Έκθεση Ζωγραφικής στον Υμηττό"

          Νότα Κυμοθόη "Έκθεση Ζωγραφικής στον Υμηττό"
Η Ένωση Καλλιτεχνών και Λογοτεχνών Ηλιούπολης, μια υπέροχη παρέα δημιουργών, εκθέτουμε τα έργα μας στον Υμηττό έως τις 11 Ιανουαρίου 2018. Τα εγκαίνια έγιναν με επιτυχία και με το χαιρετισμό του Δημάρχου της πόλης Δάφνης-Υμηττού κου Μιχάλη Σταυριανουδάκη.
Οι ζωγράφοι και λογοτέχνες της Ένωσης χαρήκαμε την όλη εκδήλωση την οποία οργάνωσε η Ένωσή μας και ο Πρόεδρος Στυλιανός Μαρούλης μίλησε με εγκάρδια λόγια για όλους μας και για την τέχνη.
Η ωραία αίθουσα του δήμου Υμηττού πλημμύρισε από φιλότεχνο κόσμο και ανθρώπους της τέχνης. Ο Πρόεδρος Συλιανός Μαρούλης μιλάει για την έκθεσή μας, έχοντας στο πλάι του την εκλεκτή εικαστικό κα Κίγκα, τον Ιστορικό Λεόντιο Πετμεζά (πίσω δεξιά) και τον Γ. Γραμματέα της Ένωσης τον Αργύρη Ζαχαρόπουλο (στα δεξιά του Λ. Πετμεζά)/
Ο Λεόντιος Πετμεζάς ιστορικός της τέχνης και ζωγράφος ο ίδιος μίλησε για το έργο μας αξιολογώντας την εικαστική μας εργασία με τα καλύτερα λόγια.
Η συμμετοχή μου είναι με έργα ζωγραφικής μου του 2006 





 Ο Λεόντιος Πετμεζάς μου απονέμει τον Έπαινο Συμμετοχής μου στην Έκθεση Ζωγραφικής μου στον Υμηττό, 2018
Με τις υπέροχες φίλες εικαστικούς, που συνεκθέτουμε μαζί σε αυτήν την Έκθεση (Χρυσούλα Σταμάτη, κα Κίγκα, η αφεντιά μου και στο βάθος με την τραγιάσκα του χαρακτηριστικά ο Σταύρος Τζώρτζος)


Η Νότα Κυμοθόη είναι ζωγράφος και λογοτέχνης και μέλος στην Ένωση Καλλιτεχνών και Λογοτεχνών Ηλιούπολης, μέλος του Σ.Κ.Ε.Τ.Κ.Ε., μέλος του Εκπολιτιστικού Επιμορφωτικού Συλλόγου "Οι Αινιάνες", μέλος των Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδος "ο Απελλής", μέλος του Ομίλου Φθιωτών Λογοτεχνών και Συγγραφέων.
Art Nota Kymothoe© Nότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη "Φεραί ή Φερές και Θεά Φεραία Άρτεμις"

Νότα Κυμοθόη "Φεραί ή Φερές και Θεά Φεραία Άρτεμις"

(From Aristotle University Digital Collections)Thank you

Νότα Κυμοθόη "Φεραί η Φερές"
Αρχαία ελληνική πόλη που πήρε το όνομά της από την Φερά, κόρη του Αιόλου (γιου του Δευκαλίωνα και της Πύρας, των διασωθέντων από τον κατακλυσμό Ελλήνων βασιλιάδων της αρχαίας Φθίας). Ήταν μια σπουδαία πόλη και ανήκε στην παράκτια (παρά την ακτή) αρχαία Πελασγιώτιδα (τετραρχία πόλεων) με επίνειο την αρχαία Παγασές (στο λιμάνι της Μαγνησίας, όπου άκμασε τον 5ο -4ο π.Χ. αιώνα). Ανήκε στην Αμφικτιονία των Δελφών και μέχρι το τέλος του Πελοποννησιακού πολέμου ανήκε στη συμμαχία των Αθηναίων. Λατρευόταν η Θεά Άρτεμις Φεραία ή Φεραία Άρτεμις!!!Με την επιγραφή Αρτέμιδι Ε[ννοδίαι]η κάτωθι στήλη:
Η Θεά Άρτεμις στις Φερές ή Φεραία Άρτεμις, μαρτυρείται στην επιγραφή. Πρόκειται για το πάνω αριστερό τμήμα μικρής μαρμάρινης αναθηματικής στήλης με μορφή ναϊσκου . Βρέθηκε τυχαία το 1978 στα ερείπια της κατεστραμμένης από τους σεισμούς του 1957 εκκλησίας της Παναγίας (έτος ανέγερσης 1865), στις βορειοανατολικές υπώρειες του δυτικού λόφου της Ακρόπολης των Φερών. Στην ίδια θέση κατά την εποχή του Ρήγα Φεραίου υπήρχε η μοναδική εκκλησία των Φερών  στο χριστιανικό νεκροταφείο και πιθανότατα στην αρχαιότητα υπήρχε εκεί αντίστοιχο νεκροταφείο από τις αρχαίες Φερές
Η άνω στήλη είχε χρησιμοποιηθεί ως οικοδομικό υλικό στην εκκλησία της Παναγίας όπως και άλλα  αρχιτεκτονικά μέλη αρχαίων κτιρίων από αρχαίους ναούς των αρχαίων Φερών. 

Η περιοχή της Μαγνησίας και της Θεσσαλίας στην αρχαιότητα λάτρευε την Θεά Άρτεμη Φεραία ή Εννοδία!!!Η Λατρεία της εντοπίζεται:
1)Στην περιοχή Δημητριάδα  και στο νεκροταφείο της πόλεως εντός του ιερού της Πασικράτας με πλήθος αναθημάτων,  εκ των οποίων κάποια είναι από τις Φθιωτίδες Θήβες , την Λάρισα την Κραννώνα και την Αζώρο και χρονολογούνται περί τα Ελληνιστικά χρόνια.
Στην υπόλοιπη Ελλάδα:
2) Στην περιοχή της Λοκρίδας, στην αρχαία πόλη Οπούντα των Λοκρών, στην αρχαία Νεμέα,  στο Ασκληπιείο της Επιδαύρου, στην αρχαία Θήρα, στην αρχαία Κόπτο της αρχαίας Αιγύπτου!
3) Με βάση μελέτες ευρημάτων Ναών Ιερών και βωμών ή και γραμματειακών πηγών που ξεκάθαρα μιλούν για Ναούς Ιερά ή για Βωμούς της Θεάς Φεραίας Αρτέμιδος έχουμε στην Συκυώνα, στο Άργος και στην Αθήνα.
Οι αναφορές που κάνει ο Παυσανίας για τους Αργείους, είναι πως έλεγαν το ίδιο πράγμα που ισχυρίζονταν και οι Σικυώνιοι, ότι δηλαδή, το άγαλμα της Θεάς Φεραίας Αρτέμιδος είχε μεταφερθεί από τις Φερές. 

Ο Ποιητής Καλλίμαχος στον Ύμνο του αναφέρει: "
Πότνια Μουνιχίη Λιμενοσκόπε, Χαίρε Φεραίη"!!!
(Σημείωση: Ο Πλάτων  στους Νόμους του, αναφέρει για την "Ενοδίαν" Ερμαία στήλη, στην περίπτωση της τυχαίας εύρεσης "θησαυρού" που έπρεπε να παραδοθεί στον Θεό των Δελφών Απόλλωνα. Δηλαδή ταυτίζει την Άρτεμη με τη Σελήνη και το φως της νύχτας, όπως ο Απόλλων Αγυιέας φωτίει την ημέρα. Στις Ερμαϊκές στήλες αναφέρεται και ως "Ερμής Ενόδιος". (Ο Πλάτων στους Νόμους του, αποφεύγει να ονομάσει τη Θεά, πως ήταν υπεύθυνη για την φύλαξη των εγκαταλελειμμένων στις Ερμαϊκές στήλες στους δρόμους και φρόντισε να επανέλθουν στον ιδιοκτήτη τους, επειδή στην νομολογία του αναφέρεται απρόσωπα στο Θείο. Τα αντικείμενα (Ερμαία) που άφηναν  σε δρόμο με ή χωρίς την θέληση κάποιου δεν έπρεπε να μαζεύονται από τους ανθρώπους, αλλά να αφήνονται στη θέση τους, γιατί ήταν αφιερωμένα στη Θεά. ) Από εδώ, ίσως να προέκυψε και η έκφραση "έρμαια"= παρατημένα.
Από τις Ερμαϊκές στήλες εν μέσω της οδού, προέκυψε η ονομασία "Άρτεμις Ενοδία" και πολλοί μπερδεύονται.
4) Στις Συρακούσες η λατρεία της Φεραίας Θεάς Αρτέμιδος, διαπιστώνεται κι από έναν κρατήρα που βρέθηκε το 1968, σπασμένο σε 180 κομμάτια!!! Στο καλούμενο πηγάδι της Αρτέμιδος, κατά την διάρκεια ανασκαφών που έγιναν εξαιτίας της ανοικοδόμησης της εκκλησίας της Παναγίας,  στην περιοχή της σύγχρονης νεκρόπολης των Συρακουσών, μαζί με πολλά άλλα ειδώλια και προτομές που παριστάνουν τη Θεά Άρτεμη ή την Περσεφόνη υπάρχει και μια μεγάλη προτομή που  παριστάνει την Φεραία Θεά Άρτεμη!
5) Στην αρχαία πόλη Ίσσα, αποικία των Συρακουσών, αναφέρεται η λατρεία της Φεραίας Θεάς Αρτέμιδος!
6) Η Θεά Φεραία Άρτεμις, στην αρχαία πόλη Φερές, μαρτυρείται σε δύο αναθηματικές επιγραφές του 4ου  αιώνα, με αναφορά σ΄ ένα επίσημο ιερό της Θεάς  στην τοποθεσία Σκιά, όπου κόρες αγνές των Φεραίων  υπηρετούσαν τη Θεά πριν από το γάμο τους.


Επί εποχής Μακεδόνων κυκλοφορούσε στην περιοχή το χρυσό νόμισμα και πολλά χρόνια μετά το θάνατό του Φιλίππου Β΄ και του Μεγάλου Αλεξάνδρου κατέλαβε την πόλη ο Δημήτριος ο Πολιορκητής. Στην περιοχή κυκλοφόρησαν νομίσματα και με την κεφαλή του Μεγάλου Αλεξάνδρου, χρυσά και ασημένια:

Μετά από τον Δημήτριο Πολιορκητή στην πόλη  το 191 π.Χ. εγκαθίσταται ο Ύπατος της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας Άκιος Γλαβρίωνας. 
Στο μεσαίωνα και στη θέση της αρχαίας πόλης Φεραί, χτίστηκε το Βελεστίνο, μια κωμόπολη στην οποία γεννήθηκε ο σπουδαίος και γνωστός Έλλην, συγγραφέας, πολιτικός στοχαστής, επαναστάτης, πρόδρομος της ελληνικής επανάστασης του 1821, κι εθνομάρτυρας, εμπνευστής της απελευθέρωσης των Ελλήνων, ο Ρήγας Φεραίος ή Βελεστινλής!!!

16 Δεκεμβρίου, 2017

Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ"Το Λ των λέξεων και του Λόγου" της Νότας Κυμοθόη

                         Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ 
       "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" της Νότας Κυμοθόη
                          
Στη Θεσσαλονίκη έγινε η παρουσίαση του βιβλίου της Νότας Κυμοθόη "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" Δοκίμια. Η Νατάσα Γκοβεδάρου παρουσίασε τους ομιλητές και τη συγγραφέα του βιβλίου. Πρώτος έλαβε το λόγο και προλόγισε ο Αλέκος Δαφνομήλης Πρόεδρος της Εταιρείας Συγγραφέων Β. Ελλάδος και Αντιπρόεδρος Πολιτισμού και Βιβλίου Νοτιοανατολικής Ευρώπης κι ύστερα 
η Κατερίνα Γιαννακοπούλου δημοσιογράφος-συγγραφέας και ερευνήτρια. Με δυναμικό λόγο ανέπτυξε και παρουσίασε το βιβλίο της Νότας Κυμοθόη διατρέχοντας τη φιλοσοφική σκέψη της, με την ιδίου ύφους φιλοσοφική διάθεση και γραφή, που χαρακτηρίζει τις δοκιμιακές αναλύσεις της για το έργο της Νότας Κυμοθόη, η ακούραστη γραφή της Κατερίνας Γιαννακοπούλου, η οποία έχει μελετήσει και μελετά το έργο της λογοτέχνιδος Νότας Κυμοθόη από την αρχή παρουσίας της στα ελληνικά γράμματα και την ελληνική λογοτεχνία.

Ακολούθησε η από στήθους ομιλία της Νότας Κυμοθόη, δίχως σημειώσεις, αναλύοντας κωδικούς των λέξεων κι ευχαριστώντας τους ομιλητές με την αποκωδικοποιημένη γραφή της και αναλύοντας την ενεργειακή ερμηνεία του ονόματός τους. Αναφέρθηκε στα δυο "ν" εξηγώντας γιατί έγραψε έτσι τη λέξη "γεννοκτονία" θέλοντας να τονίσει αφ΄ενός την σωματική κι αιματηρή καταστροφή των Ελλήνων κι αφ΄ετέρου την πνευματική καταστροφή της ελληνικής γλώσσας, όπου αργά αλλά σταθερά καταστρέφεται η αρχαία ελληνική σκέψη, ο αρχαίος ελληνικός νους...
Μίλησε για την αρχαία ελληνική τετρακτύ εξηγώντας την εικόνα του βιβλίου της, που αποτελεί την 100ή πύλη της Παναγιάς Εκατονταπυλιανής της Πάρου, ευχαριστώντας την Αγία Ελένη, η οποία με αυτόν τον τρόπο, μεταδίδει την αρχαία ελληνική γνώση, καθώς το αρχαίο και μοναδικό αυτό γλυπτό έχει χτιστεί επάνω στον ορθόδοξο ναό. Ανέφερε κι ανέλυσε τι ακριβώς σημαίνει η γραφή "Ο Ω Ν" στο φωτοστέφανο του Ι. Χριστού, τονίζοντας πως το Λ αποτελεί τον αρχαίο ελληνικό κωδικό όπου κρύβει 30.000  αρχαίους Έλληνες Ιερούς Δασκάλους για να τονίσει πως το λ αποτελεί αναφορά στα 30 αργύρια του Ιούδα, όπου ο ίδιος ο Ι. Χριστός διάλεξε για να κωδικοποιήσει στο ίδιο το όνομά του την όλη αλήθεια για την οποία πράγματι τον σταύρωσαν. Ανέλυσε τους ιερούς κωδικούς κι αναφέρθηκε στο Λ της αρχαίας Λεβάδειας, της αρχαίας Ελάτειας και αρχαίας Λαμίας τονίζοντας τη μεγάλη σημασία στις Θερμοπύλες του Λ στο όνομα Λεωνίδας Σπαρτιάτης!
Αναφέρθηκε στον 16άκτινο ήλιο της Βεργίνας κι ανέλυσε τα  16 αρχαία ελληνικά ιερά και πως συμβόλισαν με τον τρόπο αυτό, οι αρχαίοι Έλληνες Μύστες τον 9 ετών κύκλο των ιερών τελετών της ένωσής των στο Όμαιμον, Ομόγλωσσον, Ομότροπον κι Ομόθρησκον του Α΄ Αιτίου της Α΄ Αρχής τελέσεως των ιερών θεϊκών τελετών!!!
Η κατάμεστη αίθουσα από ένα εκλεκτό κοινό των Θεσσαλονικέων, που έδωσαν το ευγενές παρόν τους τιμώντας τη συγγραφέα και τους ομιλητές, αποτέλεσε μια γλυκιά ανάμνηση για όλους, όσους βρέθηκαν στις 13 Δεκεμβρίου 2017, στην παρουσίαση του βιβλίου "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" της Νότας Κυμοθόη, στην Govedarou Art Gallery.
Στρατιωτικοί, Νομικοί, απλοί άνθρωποι αλλά και Καθηγητές Πανεπιστημίου, κι άνθρωποι της Δημοσιογραφίας και των Ελληνικών Γραμμάτων, αλλά και φιλότεχνοι αναγνώστες τίμησαν την εκδήλωση αυτή.
Η Νότα Κυμοθόη υπογράφει το βιβλίο της το οποίο κέρδισε σε κλήρωση ο παρευρισκόμενος εκδότης και Πρόεδρος των εκδοτών Β. Ελλάδος, Μπάμπης Μπαρμπουνάκης!..
Με τον Καθηγητή Αλέκο Δαφνομήλη, η Νότα Κυμοθόη, με την Νατάσα Γκοβεδάρου και τον Σωκράτη Δεληβογιατζή Καθηγητή Φιλοσοφίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ εκδότη του Φιλοσοφείν!
Πνευματικά δικαιώματα © 2017 Νότα Κυμοθόη
Σημείωση: Η Νότα Κυμοθόη ευχαριστεί την Κατερίνα Χατζηαυράμογλου για τις φωτογραφίες

Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

03 Δεκεμβρίου, 2017

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΤΗΣ ΝΟΤΑΣ ΚΥΜΟΘΟΗ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ
"Το Λ των λέξεων και του Λόγου"
 ΤΗΣ ΝΟΤΑΣ ΚΥΜΟΘΟΗ
στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Προλογίζει ο κ. Αλέκος Δαφνομήλης (Πρόεδρος της Εταιρείας Συγγραφέων Β. Ελλάδος και Αντιπρόεδρος του Κέντρου Πολιτισμού και Βιβλίου Νοτιοανατολικής Ευρώπης)

Παρουσιάζει η κα Κατερίνα Γιαννακοπούλου (Δημοσιογράφος, Συγγραφέας, Ερευνήτρια)

Θα ακολουθήσει συζήτηση με τη συγγραφέα κα Νότα Κυμοθόη
Στις 13 Δεκεμβρίου και ώρα 19:00 στην αίθουσα Τέχνης:
Govedarou Art Gallery, Γ. Παπανδρέου 5 (πρώην Ανθέων- στάση Γεωργίου), Θεσσαλονίκη. 
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 2314015613

                   ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ



Σας περιμένουμε στην παρουσίαση ενός βιβλίου, όπου θα ακουστούν πολλές αλήθειες, για θέματα που μας αφορούν...

26 Νοεμβρίου, 2017

Νότα Κυμοθόη :Francois Anatole Thibault


      Νότα Κυμοθόη :Francois Anatole Thibault 
"Είμαι η θεϊκή σοφία. Είναι δύσκολο για τους ανθρώπους, ακόμη και για τους καλύτερους να με αναγνωρίσουν αμέσως, με τους πέπλους που με σκεπάζουν και γιατί, σαν τον ουρανό, είμαι θύελλα συνάμα και γαλήνη. Αλλά εσύ, καλέ μου Άριε, με αναζήτησε πάντα και κάθε φορά που με συνάντησες, έβαλες τα δυνατά σου, με όλο σου το πνεύμα και όλη την καρδιά σου για να με αναγνωρίσεις.

Ό,τι έγραψες για μένα, ω ποιητή, είναι αληθινό. Η ελληνική μεγαλοφυΐα μ' έκανε να κατέβω στη γη και την εγκατέλειψα όταν παρέδωσε το πνεύμα της. Οι βάρβαροι, που εισέβαλαν στον κόσμο της τάξεως που έδωσαν οι νόμοι μου, αγνοούσαν το μέτρο και την αρμονία. Η ομορφιά τούς προκαλούσε φόβο και τους φαινόταν σαν κάτι κακό. Βλέποντας πως ήμουν όμορφη, δεν πίστεψαν ότι ήμουν η Σοφία. Μ' έδιωξαν. Όταν, σκορπίζοντας μια νύχτα δέκα αιώνων, φάνηκε η αυγή της Αναγεννήσεως, ξανακατέβηκα στη γη. Επισκέφθηκα τους ανθρωπιστές και τους φιλόσοφους μέσα στα κελιά τους, όπου με πάθος φύλαγαν στο βάθος των συρταριών τους μερικά βιβλία, τους ζωγράφους και τους γλύπτες στα εργαστήριά τους, που δεν ήταν παρά φτωχικά μαγαζάκια τεχνιτών. Μερικοί προτίμησαν να καούν ζωντανοί, παρά να με απαρνηθούν. Άλλοι, όπως ο Έρασμος, διέφυγαν από τους ηλίθιους αντιπάλους τους με την ειρωνεία...
Από τότε, από τη στιγμή που η σκέψη, στα ανώτερα επίπεδά της, είναι ελεύθερη, είμαι ακατάπαυστα αντικείμενο σεβασμού των επιστημόνων, των καλλιτεχνών και των φιλοσόφων. Αλλά από σένα δέχθηκα την πιο τρυφερή και την πιο λιτή ίσως λατρεία. Από σένα και τις πιο αγνές και γεμάτες πίστη προσευχές. Πάνω στην ιερή μου Ακρόπολη, μπροστά στον ερειπωμένο Παρθενώνα μου, με χαιρέτισες με τα ωραιότερα λόγια που ειπώθηκαν ποτέ σ' αυτόν τον κόσμο, από την εποχή που οι μέλισσές μου απέθεταν το μέλι τους στα χείλη του Σοφοκλέους και του Πλάτωνος.
Οι αθάνατοι οφείλουν περισσότερα, απ' όσα νομίζεται σ' αυτούς, που τους λατρεύουν. Τους οφείλουν τη ζωή. Είναι κι αυτό ένα μυστήριο στο οποίο μυήθηκες. Οι θεοί παίρνουν την τροφή τους από τους ανθρώπους. Τρέφονται από τον καπνό που ανεβαίνει από το αίμα των θυσιών τους. Ξέρεις ότι αυτό σημαίνει πως η ουσία τους αποτελείται από όλες τις σκέψεις και απ’ όλα τα αισθήματα των ανθρώπων. Οι σπονδές των αγαθών ανθρώπων τρέφουν τους αγαθούς θεούς. Οι μαύρες θυσίες της άγνοιας και του μίσους παχαίνουν τους αγροίκους θεούς. Το έχεις πει: Οι θεοί δεν είναι πιο αθάνατοι από τους ίδιους τους ανθρώπους.


Υπάρχουν αυτοί που ζουν από δυο χιλιάδες χρόνια, βραχύβιοι αν συγκριθούν με τα χρόνια της γης, ή έστω της ανθρωπότητας, ελάχιστη και αδιόρατη στιγμή της ζωής του σύμπαντος. Σε δυο χιλιάδες χρόνια, οι φλογεροί ήλιοι που εκτοξεύονται στο διάστημα, δεν φαίνονται καν να έχουν μετακινηθεί.

Εγώ, η Παλλάς Αθηνά, η θεά με τα ανοιχτόχρωμα μάτια, σε σένα οφείλω το ότι ζω ακόμη. Αλλά ήταν λίγο πράγμα η παράταση της ζωής μου. Λυπάμαι τους θεούς που σέρνονται μέσα στους άχρωμους καπνούς ενός υπολείμματος λιβανιού, την χλωμή και θλιμμένη παρακμή τους. Μ' έκανες πιο όμορφη και πιο μεγάλη απ’ όσο ήμουν. Με έθρεψες με την δύναμή σου και με την ιδεολογία σου και δια μέσου εσού και αυτών που σου μοιάζουν, το πνεύμα μου πλάτυνε τόσο, ώστε να μπορεί να συμπεριλαμβάνει το σύμπαν του Κέπλερ και του Νεύτωνος... "

François Anatole Thibault *
*  (François Anatole Thibault), 1844 – 1924,  Γάλλος μυθιστοριογράφος και κριτικός (Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας 1921).
Πνευματικά δικαιώματα © 2017 Νότα Κυμοθόη

Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

© Nότα Κυμοθόη


16 Νοεμβρίου, 2017

Η Νότα Κυμοθόη ΠΑΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

                   Η ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ ΝΠΑΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

28 Εικαστικοί εκθέτουμε στη Θεσσαλονίκη, στην Govedarou Art Gallery από 13 Νοεμβρίου 2017 έως 15 Δεκέμβρη 2017!

Έργα συλλεκτικά κι αυθεντικά με τον χρωστήρα του καθενός χωριστά, αλλά ενωμένοι όλοι μαζί στην ομπρέλα της καλλιτεχνίας με την αγάπη της τέχνης, την αρμονία των εικαστικών σχέσεων μεταξύ μας, παρουσιάζουμε για τους φιλότεχνους της Θεσσαλονίκης και Βορείου Ελλάδος τα έργα μας, στον υπέροχο χώρο της Γκαλερί και Εικαστικού κας Νατάσας Γκοβεδάρου.